Matti Averio

OH-LGE

107 viestiä aiheessa

Johan tässä on muutaman vuoden huolestuttanut kun Aasian iltapäiväaallossakin saattaa olla kaikki lähtijät jotain toissijaisia ritsoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tainnu Harri vähän liioitella tuota "vaaputusta" ;D No joo, hieno hetki kuitenkin ja komeesti nousi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tainnu Harri vähän liioitella tuota "vaaputusta" ;D

 

En muuten yhtään liiotellut, kyllä pidin koko ajan horisontin suorassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En muuten yhtään liiotellut, kyllä pidin koko ajan horisontin suorassa.

Okei. Tiilikasalta katsottuna ei näyttänyt kovin kummoiselta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaaputti komeasti jäähyväiset,  kun lähti tossa 16.00 aikaan 22R:ltä, itsellä tuli otettu muutama kuvakin siitä.

Eli kiitos vielä kerran lähtötiedosta täällä aamupäivällä, kruunasi lomapäivän :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa haikea olo kun katseli noita Harrin vaaputuskuvia... :-[

En minä noilla matkustamista varsinaisesti rakasta, mutta kuvauksellisessa mielessä kauniimpaa masiinaa saa hakea. Jättäisivät edes yhden museoon... muttajoo tiedetään, onhan noilla pitkä taival vielä edessä. Kuvatkaamme näitä kuningattaria vielä kun se on Vantaalla mahdollista! ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno kone...

 

Mukavat vaaputukset. Niin ne ajat muuttuvat ja koneet sen mukaan.

 

-jukka 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sorry.

Mut.

 

Pakko sanoo yhden AY-mekaanikon sanoin..

 

"Taas yks romu vähemmän harmina".

 

Onhan se totta että DC-11 on hieno kone mutta kun nykyaika vaan on , ainakin "nykyaikaisessa" länsimaassa , ajanut ohi. Jos nykyinen lama olisi kestänyt viimeiset 16-17 vuotta joka aika taitaa edellisestä suunnilleen olla niin DC-11 olisi hieno ja ihailtava pirssi. Mutkun ei.  :( 

 

Tervemenoa vaan sinne paremmillle metsästysmaille. Siellä missä löpö on halpaa on kone vielä vuosikaudet "iskussa". :thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sorry.

Mut.

 

Pakko sanoo yhden AY-mekaanikon sanoin..

 

"Taas yks romu vähemmän harmina".

 

Onhan se totta että DC-11 on hieno kone mutta kun nykyaika vaan on , ainakin "nykyaikaisessa" länsimaassa , ajanut ohi. Jos nykyinen lama olisi kestänyt viimeiset 16-17 vuotta joka aika taitaa edellisestä suunnilleen olla niin DC-11 olisi hieno ja ihailtava pirssi. Mutkun ei.  :( 

 

Tervemenoa vaan sinne paremmillle metsästysmaille. Siellä missä löpö on halpaa on kone vielä vuosikaudet "iskussa". :thmbup:

 

 

 

Näin se on...

 

-jukka 8)

 

Ps. jatkossa tuo koneiden taloudellisuus, kaiken muun ohessa tulee olemaan aina vain tärkeämpi etu lentoyhtiöille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kuvaa ja anteeksi jos eivät ole LGE:stä, ei tullut tunnus kuviin aikanaan v. 1997. Kiitos kyydistä.

Jos joku tunnistaa, niin ilomielin otan tunnuksen vastaan. Kuvat skannattu diasta. Tuossa toisessa on tuo "mittatikkukin" helpottamassa koon arviointia.

 

-kr

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kuvaa ja anteeksi jos eivät ole LGE:stä, ei tullut tunnus kuviin aikanaan v. 1997.

 

Ei voi olla OH-LGE, koska se tuli Finnairille vasta vuonna 2003.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa jos ihan perusasioista lähdetään ja perusarvoille mennään, niin vuonna 1997 MD-11 -alus numerolla 48780 (jota Finnairilla OH-LGE:ksi myöhemmin kutsuttiin) saattoi olla aika raakile, sillä tämä alus luovutettiin tunnuksella OO-CTC sen ensimmäiselle käyttäjälleen, Sabenalle, maaliskuussa 1998.

 

Joten tähän

Ei voi olla OH-LGE, koska se tuli Finnairille vasta vuonna 2003.

 

lisäisin, että koko konetta ei ollut vielä olemassakaan.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa jos ihan perusasioista lähdetään ja perusarvoille mennään, niin vuonna 1997 MD-11 -alus numerolla 48780 (jota Finnairilla OH-LGE:ksi myöhemmin kutsuttiin) saattoi olla aika raakile, sillä tämä alus luovutettiin tunnuksella OO-CTC sen ensimmäiselle käyttäjälleen, Sabenalle, maaliskuussa 1998.

 

Joten tähän

lisäisin, että koko konetta ei ollut vielä olemassakaan.

 

Ok, kiitokset asian valaisusta kaikille! En noiden historiaan niin ollut perehtynyt ja jäi harmittamaan, kun ei tunnus ollut kuvissa.

 

-kr

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok, kiitokset asian valaisusta kaikille! En noiden historiaan niin ollut perehtynyt ja jäi harmittamaan, kun ei tunnus ollut kuvissa.

 

-kr

 

Eiko se luovutettukaan City Birdille? Se vain operoi Sabenan piikkiin mm. BRU-EWR-reittia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla