Joonas Kapanen

Kerro unesi.

76 viestiä aiheessa

Elikkäs otsikko jo kertoo kaiken. eli kerro unesi minkä näit viimeksi?

Minun uneni oli, kun olin kavereiteni kanssa jossain hämeenlinnan keskustassa ja meitä uhattiin ampua mutta pääsimme pakoon ja jotain me varastelimme valintatalosta ;D loppua en muista kunnolla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkäs otsikko jo kertoo kaiken. eli kerro unesi minkä näit viimeksi?

Voisinpa kertoakin, mutta hyvin varustelluissa "videoliikkeissä" on jo sadoittain filmatisointeja unestani. Juoni aika yksinkertainen.

;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska ei tänne nyt mitään "märkiä unia" kukaan kerro niin supistetaanko skaalaa ilmailu-uniin. Itse olen nähnyt satoja alan unia, usein painajaisen suuntaan kääntyviä tai sellaisia missä kaikki haraa lopulta vastaan eli mitään ei löydy ja kaikki myöhässä eikä itse meinaa edes kävelemään pystyä jne. Toisaalta on kymmeniä koneita, hekoja ja purtsikkoja laskeutunut tontilleni tai viereen  ja itse olen lennellyt eri vehkeitä ympäri kotiseutua. Ja olen muutaman kerran lentänyt kuin lintu ympäri taivasta.

Uusin uni on sunnuntailta, mahtoiko Jannen kisojen seuraaminen päivällä ja sama tuleva odotus sunnuntaille vaikuttaa. Tässä kuitenkin ei pursikka aiheinen uni:

Olin jotenkin aikaisin aamulla naapurissa ja keittiön pöydän ääressä. Yhtäkkiä näin ison koneen matalalla sumupilvien lomassa n. 10km päässä ja sit se kaartoi poispäin. Ihmettelin hetken ja samalla sitä kerroin enolle että kato sääkin nyt tuota. Se näytti olevan American Airlinesin B767. Ja sit huomasin sen takana toisen koneen, näytti Atlas Airin B747:lta. Ihmettelin kun ei kumpikaan yleensä lennä Suomeen ja nyt oli ihan peräkkäin ja (liian) matalalla kun Turkuunkin on suoraan 55km. Lähdin äkkiä kotiin päin katsoon tietsikalta tutkaa ja muita mahdollisia uutisia FSN:ltä. Olin niin hädissäni etten meinannut saada jalkineitakaan oikein päin jalkoihin ja sitten aloin arpomaan otanko fillarin ja meen tietä pitkin 500m  vai juoksen pellon poikki 300m. Aloin juosta peltoa kohti niin huomasin kun jumbo ottaa maahan kiinni ja tärisee ja heiluu kovasti muttei hajoa pahasti. Jatkan matkaa ja kohta huomaan sen jumbon toisen naapurin pihalla 200m päässä lintallaan. Juoksen kuin hullu kotiin päin ja keskellä peltoa on sisko ja joku vieras. Ne sanoo että mee kotiin niin sielllä joku kyselee sulta asiaan liittyviä havaintoja. Ehdein kotiin niin siellä oli jo viranomaisia ties mitä, Trafi, krp , faa, ntsb yms. Ihmettelin kuin ne kaikki voi olla paikalla alle 3min tapahtuneesta. Sitten joku mua alkoi haastatteleen mutta samalla heräsin. Sen pituinen se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkästä aikaa jotain jää muistiin, ilmailuaiheisia unia olen nähnyt kymmeniä, mutta yleensä ne unohtaa.

Viikonloppuna näin unta kuinka olin matkalla Venäjältä??? Kiinaan ja gatella oli 3-4 maailmankuulua henkilöä myös odottamassa konetta. Ajattelin että pitääpä kertoa tutuille kuinka nojailin samaan seinään julkkisten kanssa. Päästiin koneeseen ja sain hyvän ikkunapaikan peräpäästä :thmbup: ja sitten kone alkoi rullaamaan. Mutta se rullasi vain pienen matkaa kunnes stoppasi ja kaikkien piti vaihtaa konetta muutaman sadan metrin päässä olevaan koneeseen. Kaikki alkoi hölkätä sinne ja minä tietysti loppupäässä pääsin liikkeelle. Kirosin huonoo tuuria kun hyvä paikka menetetty ja koitin juosta lujaa toisten ohitse, mutta eihän siitä mitään tullut, jalat oli ihan tönkkönä :'(. Ja sitten se uni loppui.

Viime yönä toinen uni. Olin kotona ja huomasin ikkunasta kuinka joku venäläinen matkustajakone peruuttaa :o potkureillaan naapurin pellolla kohti joen penkan pusikkoa. Sinne se peruutti penkalta alas ja kohta näin kun se olikin muuttunut :-[ MI-8 hekoksi jota traktori vetää pienen joen poikki noin 1-1,5 m syvässä vedessä. Ajattelin että eivät ole turhan herkkiä kapistuksia noi hekot ;). Sitten se yhdistelmä teki U-lenkin vastarannan pellolla ja tuli uudestaan joen poikki. Jokikin oli suurentunut paljon, varmaan 200m leveä ja 10m syvä. Hekon katto vain loisti pinnan alta ja sitten tulivat uudestaan rantaan parkkiin. Ajattelin että nyt ottamaan itse kuvia ja kertomaan siitä FSN:n tyypeille jos joku muu olisi kiinnostunut tapauksesta :P. Mutta heräsin ennen kuin ketään teistä tapasin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mua huvittaa vieläkin yks taannoinen uni.... Olin jossain pursitemppukisoissa maailmalla (ylläri kesän jälkeen) mutta siinä nurmikentälä oli sellaisia jalasmökkejä joukkueille ripoteltu sinne tänne. Seisoskeltiin siinä keskellä kenttää sitten porukalla yhden sellaisen "terassilla" ja samalla oli menossa lentonäytös. Näytöksen kohokohtana oli joku matkustuslentämisen (???) uusi innovaatio ja katselin unessa sitten miten airbussi tekee silmukkaa runko mutkalla. Lisäksi koneessa oli sisään vedettävät siivet  ;D Koneen runko oli myös pehmeä, niinkuin vanhassa akuankan piirretyssä pätkässä missä se rakentelee itse koneen ja kastuessaan se lahoaa allen - joku ehkä muistaa sellaisen. ... Piti ihan hakea se, siis tästä videosta oli kyse, enkä oo nähnyt sitä herran aikoihin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elettiin vuotta 1940 ja partioin kaikessa rauhassa Englannin rannikolla Spitfirella, kunnes huomasin joutuneeni innokkaan Messerschmittin hyökkäyksen kohteeksi. Tilanteen teki omituiseksi se, että lensin myöskin kyseistä Mersua. Kaartotaistelu oli pitkä ja hikinen, lopulta ammuin itseni alas. Spitfire putosi. Heräsin aivan hiessä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolmisen viikkoa sitten meillä oli menossa kuvanveiston kurssi, ja sillä viikolla teimme työpiirustuksia. Se hiostava ahdistus tuli uniin asti: istuimme luokassa ja opettaja ilmoitti, että lähdemme saman tien Venezuelan sademetsiin opintoretkelle ja että viipyisimme siellä vain yhden yön. Lähdimme kiireen vilkkaa lentokentälle ostamaan lippuja ja matkan Atlantin ylitse taitoimme vanhalla Tupolevillä. Hetken päästä rämmimme jo viidakossa ja pystytimme teltat. Aamulla herättyäni huomasin olevani ypöyksin; olin nukkunut pommiin ja myöhästynyt kotimatkalta! Jotenkuten pääsin viidakosta pois ja seuraavaksi haahuilin Sao Paulon lentokentällä, ja sitten minä heräsin :laugh: Yksi oudiommista ja kaameimmista unista mitä olen nähnyt!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä yhtenä yönä näin unen, jossa tämä ihmisen loputon ahneus ajoi koko globaalin maailman kaikkien aikojen finanssikriisiin ja sitä kautta talousromahdukseen ja edelleen suurlamaan.

Mitä helv****ä! Eikö se olekaan unta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin kotona aamulla ja jotain muutakin porukkaa oli paikalla. Minun piti osallistua päivällä johonkin suurehkoon suunnistusviestiin jonkin hyvän joukkueen jäsenenä. Jotkut katseli ulos ikkunasta ja sanoivat että menee lentokone. Katsoin myös ja hieman harvinaiseen suuntaan meni jättövana. Kerroin että voisin tsekata "tutkalta" mikä se oli. Samalla kuitenkin näin todella alhaalla tulevan punanokkaisen koneen. Katsoin ensin että se on Virgin. Ei kun siis Norskihan tuo on. No ei se ole Norskikaan, vaan joku AJT???- yhtiön 737 kyseessä, ihan vieras minulle. Ajattelin että se on vaan tosi alhaalla ja menossa Turkuun. Samalla huomasin että siinä on tellinkit alhaalla ja se ei ole käynnissä ja kulmakin on yli 15 asteen liukukulma. Muutamassa sekunnissa se lentää ohi ja syöksyy naapurin suuntaan, häviten jokinotkoon ihan naapurin talon viereen. Sanoin että kaikki lattialle ja silmät kiinni, pois ikkunoiden läheltä, kohta pamahtaa ja tulee paineaalto. Mutta ei tullut kuin pieni täräys ja vähän tuulenpuuskaa ja taas oli hiljaista. Ajattelin että kohta on kyllä alueella melkoinen hässäkkä, kun kone tippui 200m päähän. Mitään ei kuitenkaan kuulunut pitkään aikaan ja minullakin oli muita huolia, kun oli kaikki suunnistusvarusteet hukassa. Lopulta koitin katsoa netistä uutisia asiasta, mutta oli konekin sekaisin, en saanut googlea toimimaan enkä suoraan osoitekenttäänkään kirjoitettua "iltapulun" osoitetta. Lopulta osoite löytyy suosikeista ja sivu toimii, mutta ei mitään mainintaa koneesta. Mietin hetken että pitäisikö soittaa Tampereen aluelennonjohtoon ja kysyä tapauksesta, mutta aattelen että kyllä ne sen tietää. Niinpä keskityn taas hakemaan hukassa olevia suunnistusvarusteita ja samalla herään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Niinpä keskityn taas hakemaan hukassa olevia suunnistusvarusteita ja samalla herään.

Hah,Hah! "Suunnistusvarusteet hukassa" Niinkuin ei savuavaa matkustajakonetta ilman niitä löytäisi. Tuo on kyllä just typillistä näissä unissa, että mielenkiintoinen uni katkeaa jonkin toisarvoisen jutun kanssa puuhastellessa.

;D

Itse näin taas pitkästä aikaa unta, että osasin lentää! Nostin vain jalat koukkuun ja otin nilkoista kiini ja sitten mentiin minne vain mieli teki. Yleensä lentelen aina kesämökin pihapiirissä ja siinä lähialueella puiden välissä. Tässä viimeisimmässä unessa oli pihanurmikolla kotka ja jänis arvostelemassa lentoani.

Nämä lentounet ovat erittäin miellyttäviä, enkä haluaisi herätä niistä, tai vaihtaa unen aihetta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah,Hah! "Suunnistusvarusteet hukassa" Niinkuin ei savuavaa matkustajakonetta ilman niitä löytäisi.

Nämä lentounet ovat erittäin miellyttäviä, enkä haluaisi herätä niistä, tai vaihtaa unen aihetta. :)

Siis olin jo ennen sitä putoavaa konetta menossa suunnistusviestiin ;), se muu porukka liittyi siihen viestiin jotenkin ja sitten se kone vasta putosi, kun olin jo tavaroita etsiskellyt. (En todellakaan tarvitse kompassia yms osatakseni avoimen pellon kautta mennä 200m päähän naapurin sillalle.)

Yleensä kyllä sellaiset unet jossa itse lennät kuin lintu, ovat mukavia :thmbup:. Mutta liian usein, minulla ainakin, on jotain häikkää lentounitouhuissa, portti/liput/kaverit/kone hukassa, itse myöhässä :'( tms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Minun piti osallistua päivällä johonkin suurehkoon suunnistusviestiin jonkin hyvän joukkueen jäsenenä

Pakko kysyä.  :-[ Harrastatko tosielämässä suunnistusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko kysyä.  :-[ Harrastatko tosielämässä suunnistusta?

Kyllä sitä on tullut eksyiltyä runsaan 25v ajan aina silloin täällöin. Kolme Jukolaa olen läpäissyt  :thmbup:, tosin niitä lyhimpiä 4/5 osuuksia vaan. Ja paikallisia kuntorasteja on sitten koluttu muuten. Sekä muutamissa isommissa tapahtumissa ollut talkoissa, esim. Salo-Jukolassa linja-autoparkissa, joissain aluemestaruuskisoissa tekemässä sekalaisia hommia, ikämiesten=huru-ukkojen(+useamman kesän nähneiden naisten) SM-kisoissa samoin ja nyt on tulossa 5vk:n päästä yleisten naisten  ;D ja miestenkin SM-yö-kisat Loimaan Alastarolla, sinne on ainakin alustavasti jotain hommia lähtöalueelle varailtu minun pääni menoksi. Että kaikista noista se suunnistusosuushärdelli siihen uneen tuli varmaan mukaan, sen varmaan halusit tietää :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt näköjään löytyi lajitoveri ;D

Jukoloiden määrässä häviän sulle yhdellä, mutta niitä olenkin saanut vasta juosta kaksi vuotta.

Huomenna lähtö Nuorten Jukolaan ja sitten syksyllä juoksemaan sinne teille SM-yölle. Toivottavasti on kivat maastot. :thmbup:

Mutta eiköhän palata aiheeseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enneunet ovat sitten ihan oma lukunsa. Saattaa kuulostaa huu-haalta ja taikauskolta, kunnes semmoinen osuu omalle kohdalle. :-\

Nuorena miehenä näin kerran unta, että isäni kulki käsi paketissa, siis semmoisessa riippusiteessä. Olisikohan ollut noin viikon kuluttua siitä unesta kun menin tapaamaan isääni joka asui eri osoitteessa. Hänellä oli käsi paketissa! Oli ollut kuulemma autokolarissa. Kaverin auton kyydissä oli ollut ja risteyksessä oli sitten rysähtänyt. 

Olin hämmästyksestä suunniltani, että mitä tämä oikein on! Mistä tuo tieto oli etukäteen minulle uneen tullut ja minkä vuoksi jne. Pakko oli vain todeta se tosiasia, että unessa voi nähdä tulevia tapahtumia.

Tuommoisia enneunia en ole sen koomin nähnyt, ainakaan niin että muistaisin niitä. Semmoista on kyllä tapahtunut, että olen valveilla ollessa kokenut nähneeni jonkin tapahtuman ennenkin täsmälleen samanlaisena. Liekö se sitten tapahtunut aiemmin unimaailmassa vai mitä lie . .

Paljonkin voisin tästä jatkaa ja kertoa kaikenlaista aiheeseen liittyvää mutta ne kokemukset sivuavat enemmän tai vähemmän hengellisä asioita, enkä niistä enään täällä foorumilla mielelläni puhu. Saisin vain sen vihaisen "susilauman" kimppuuni!

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukoloiden määrässä häviän sulle yhdellä, mutta niitä olenkin saanut vasta juosta kaksi vuotta.

Toivottavasti on kivat maastot.

Sulla on vielä aikaa moniin Jukoloihin, itse olin yli tuplat sua vanhempi, kun eka kerran hölköttelin Liperissä joskus vajaa 15 v sitten.

Kuka kisajärjestäjä EI olisi etukäteen maastoja kehunut :o  Ja missä kisoissa ei olisi myöhemmin maastoja, ratoja, karttaa, liikennettä, parkkia, vessoja, ruokaa, "you name it"  haukuttu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä näen usein lento unia. Kerran näin unta että menin meidän luokan näteimmän tytön kanssa lentämään Piperillä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuolin yhtenä viikkona unissani varmaan 10 kertaa lento-onnettomuuksissa. Ja puolet niistä oli oikeita turmia (esim. Swissair 111).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hamassa nuoruudessani (joka jatkuu yhä) eräänä perjantai-iltana olin totaaliväsynyt päivän töistä ja ryömin petiin. Jossain vaiheessa näin unta, että voitin lotossa 9 oikein. Amusella hiestä märkänä heräsin pää sängyn jalkopäässä ja koivet dyynyllä.

Lauantai-iltana tarkistettuani loton huomasin lotonneeni 6 oikein. Ja tämä tarina on tosi.  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hamassa nuoruudessani (joka jatkuu yhä) eräänä perjantai-iltana olin totaaliväsynyt päivän töistä ja ryömin petiin. Jossain vaiheessa näin unta, että voitin lotossa 9 oikein. Amusella hiestä märkänä heräsin pää sängyn jalkopäässä ja koivet dyynyllä.

Lauantai-iltana tarkistettuani loton huomasin lotonneeni 6 oikein. Ja tämä tarina on tosi.  :o

Onneksi olkoon! Toivottavasti rahat riittivät pitkään. Ehkä näit siinä unessa tuon 6:sen 9:nä juuri siksi koska olit sängyssäkin väärinpäin.  ;D

Edit: Et muuten viitsisi laittaa minulle YV:nä yhden onnenrivin lottoon? :P

Olen silloin tällöin yrittänyt nähdä noita oikeita lottonumeroita unessa. Ikäänkuin kurkotella tulevaisuuteen mutta huonolla menestyksellä. Mitään ei tietenkään ole näkynyt kun sitä vartavasten olen yrittänyt.. Sitten kerran tärppäsi, näin unen jossa erään kaverini edesmennyt äiti tuli luokseni kun olin moottoripyörällä parkissa eräällä pellolla. Yritin paeta mutta hän tuli luokseni ja kertoi minulle lottorivin. Minun tulisi veikata sitä riviä ja antaa osa voitosta sille kaverilleni jotta hän saisi pitää lomaa. Tämä kaverini nimittäin tekee erittäin paljon töitä.

Heräsin ja pistin nuo numerot tokkurassa ylös paperille. Veikkasin riviä pitkään mutta voittoa ei tullut. Ehkä pitäisi vain jatkaa? Jos ei ole ollut vielä se oikea aika.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toista unta jo pukkasi minulle pienellä aikaa.  Olin jollain lomalla olevinaan. Paikka ja henkilöt osin sopi erittäin hyvin kyllä Hirvikosken(Loimaan kunnan keskusta vieraammille tiedoksi) keskustaksi. Siinä vilahti ja juttelin entisten keskikoulukavereiden kanssa, oli entisiä työkavereita ja sukulaisiakin oli mukana.  Oli varmaan viimeinen päivä lomasta, siinä tapettiin aikaa kun oli enää hiukan lentokentälle lähtöön, eikä enää paljoa muuta oikein voinut tehdä.  Katselin että missä se kämppäkaveri on, kun ei ole näkynyt aikoihin. Joku toivottti minulle onnea kotimatkalle ja sanoin  että "ei siinä mitään onnea tarvii, rutiinia se on, kuin mikäkin maailmanmatkaaja". Mietin että vielä voisi jonkin pienen kiekan heittää kävellen ympäristöön, onkin tuo yksi suunta jäänyt varmaan käymättä. Mitä sitä turhaan tässä paria tuntia maleksii. Sitten kuitenkin lähdin kävelemään jo hotellille päin ja en pitänyt kiirettä.

Yhtäkkiä tajusin, että oli ollut puhetta bussin tulosta noutamaan 17:30 lentokentälle. katsoin kelloa ja se oli 17:27. Silloin iski hirveä paniikki ja kiire. Juoksin kuin hullu hotellia kohti, menin vielä väärään paikkaan hieman alkuun ja sitten kun pääsin hotelliin, juoksin läpi eteisaulan ja rappusiin. Olin kuulevinani respasta jonkin sanovan, että mikä sen Kosken tilanne mahtaa olla. Kai siellä jotain uloskirjautumisia oli tsekattu. Juoksin rappusia ylös ja mietin että olisi nyt bussi hieman myöhässä ja miten saan tavarat äkkiä sullottua kasaan. Vai pitääkö ottaa  taksi kentälle, jos/kun en ehdi bussiin enää.   Tulin  oikeaan kerrokseen ja juoksin ravintolan läpi kuin viimeistä päivää täysillä. Siinä kohtaa heräsin, pumppu hakkaa miljoonaa ja kylmä hiki pinnassa. Samalla olin onnellinen että onneksi se oli unta vaan :thmbup:  Tämä oli esimerkki, joista jo mainitsin  aikaisemmin viime unen jälkeistarinoinnissa. Eli olen pahasti myöhässä koneeseen tai kentälle menossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi olkoon! Toivottavasti rahat riittivät pitkään. Ehkä näit siinä unessa tuon 6:sen 9:nä juuri siksi koska olit sängyssäkin väärinpäin.  ;D

Edit: Et muuten viitsisi laittaa minulle YV:nä yhden onnenrivin lottoon? :P

Niin no, juuri tässä se oli jutun juurikasvu: ysi kääntyi kutoseksi kun itsekin olin "ylösalasin".  ;) Eikä ne rahat riittäneet edes lentokoneen ostoon.  ;D

Voin laittaa montakin onnenriviä lottoon, mutta sovittaanko, että 50% mulle? Jos sopii, niin alkaa YV:t paukkumaan.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no, juuri tässä se oli jutun juurikasvu: ysi kääntyi kutoseksi kun itsekin olin "ylösalasin".  ;) Eikä ne rahat riittäneet edes lentokoneen ostoon.  ;D

Voin laittaa montakin onnenriviä lottoon, mutta sovittaanko, että 50% mulle? Jos sopii, niin alkaa YV:t paukkumaan.  ;)

Aaargh . . 50% . . Se on kyllä liikaa! Taidan sittenkin luottaa tuohon unessa saatuun riviin. Lisäksi tuossa voi käydä niinkin, että 7-oikein tulee juuri sillä kierroksella kun olen unohtanut laittaa sen rivin vetämään mutta sinulle pitäisi silti maksaa 2,5-miljoonaa koska se sinun antama rivi voitti.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään