Mikael Tynkkynen

Vista uskoo olevansa piraatti

27 viestiä aiheessa

Voi jumatsuikka, anna mun kaikki kestää!

Nyt hieno Vistamme on päättänyt ruveta piraatiksi.  :o

[ attachment removed / expired ]

Miten minä nyt saan uskoteltua koneelle, että se on aito eikä mikään merirosvo?

Tämä nyt on taas uusin Vistan kanssa vastaan tullut ongelma. Alusta asti ollut kaikkea naurettavaa kränää. Seuraava kone, oli mikä oli, ei ole enää Windows. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tosiaan kannata ryhtyä Vistaan, jos vain voi sen välttää. Ja voihan sen.

Windows 7 on jo tuloillaan, ja toistaiseksi on lupa odottaa parempaa kuin mitä Vista kykeni tarjoamaan.

Olen ollut naimisissa Vistan kanssa toisessa läppärissäni jo liian kauan. Vielä en ole löytänyt yhtäkään hyvää syytä sille käyttöjärjestelmälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows 7 on jo tuloillaan, ja toistaiseksi on lupa odottaa parempaa kuin mitä Vista kykeni tarjoamaan.

Olen ollut naimisissa Vistan kanssa toisessa läppärissäni jo liian kauan. Vielä en ole löytänyt yhtäkään hyvää syytä sille käyttöjärjestelmälle.

Minulla oli muutaman kuukauden tässä uudessa koneessa Vista, mutta ei auttanut, pakko oli mennä kauppaan, ja ostaa XP takaisin. Aivan susi tuo Vista. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsin jänniä nämä vista on susi väitteet, itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa kunhan sen osaa asettaa oikein, eikä tarvetta XP:hen ole ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko sinä käynyt Windows updatessa kertaakaan? Ainakaan sulla ei ole SP1 asennettu (koontiversiosta näkee). Aitouden tarkistustyökalu asentuu sieltä.

Win7 on Vista pienin päivityksin. Ainoa syy, miksi sitä markkinoidaan uutena versiona on Vistan markkinafloppi. Oikeasti se siis ei ole Windows 7 vaan Windows 6.1.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsin jänniä nämä vista on susi väitteet, itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa kunhan sen osaa asettaa oikein, eikä tarvetta XP:hen ole ollut.

Enköhän tuon osannut silloin ihan oikein asentaa. Eipä siinä hirveästi kysellä asennuksen aikana... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enköhän tuon osannut silloin ihan oikein asentaa. Eipä siinä hirveästi kysellä asennuksen aikana... ::)

Mutta en puhunut asennuksesta, vaan asettamisesta :D eli jälkeenpäin kun laittaa asetukset kuntoon niin eipä oo vista multa kertaakaan kysynyt mitään, eikä ole ongelmiakaan tullut kertaakaan. Mikrobitin vistan säätöohjeiden mukaan laitoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta en puhunut asennuksesta, vaan asettamisesta :D eli jälkeenpäin kun laittaa asetukset kuntoon niin eipä oo vista multa kertaakaan kysynyt mitään, eikä ole ongelmiakaan tullut kertaakaan. Mikrobitin vistan säätöohjeiden mukaan laitoin.

Ah... Kas, niinpäs taisitkin kirjoittaa. Lukulasien aika alkaa olla kohta... :-[ Mutta kyllä sitä asettelinkin. FSX silti tahtoi kaatuilla, ja hermo meni siihen lopulta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omalla kohdalla se tavallinen tarina; Windowsin 3.1 -versiosta viiden eri version kautta Vistaan. Kaikkien kanssa on tullut pelattua ja aseteltua mieleisekseen.

Kun taaksepäin katson, niin Vista on ainoa "päivitys", joka vei asioita huonoon suuntaan.

Yksi erityisen ärsyttävä piirre Vistassa on se, että se on melkein kuin XP mutta ei aivan. Tätä ongelmaa ei ole sellaiselle eilen syntyneellä, jolla ei ole menneisyyden taakkaa harteillaan.

Toinen varsin luotaantyötävä seikka on se, että applikaatiot eivät vielä tänäänkään toimi Vistassa yhtä stabiilisti kuin toisessa koneessa olevassa XP Prossa.

Kolmas ikävä piirre Vistassa on, että se vaatii koneelta enemmän kuin XP Pro antamatta mitään konkreettista vastineeksi.

Listaa voisi varmasti jatkaa, jos oikein kertaisi viimeisen vuoden ajalta kokemuksiaan. Mutta pointti on, se että Vista ei ole parantanut mitään ominaisuutta. Suuri osa väitetyistä parannuksista on ollut sellaisia, jotka olen kokeiltuani ja hyödyttömäksi havaittuani disabloinut. Kaiken asettelun jälkeen Vista on todellakin hyvin lähellä XP:tä, mutta ei kuitenkaan kaikessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin ajattelee ihminen joka ei käyttöjärjestelmästä ja koneen resurssien käytöstä tiedä yhtään mitään.

En usko että ne väitteet Vistan ongelmista ja muista järjestelmään liittyvistä epävakauksista ja resurssien syönnistä on ihan tuulesta temmattua ja varsinkin kun on vielä Microsoft asian itse myöntänyt.

Kyllä itse suosittelisin porukkaa pidättäytymään Vistasta ja asentamaan XP:n ja odottelemaan mitä Win7 tuo tullessaan parannuksineen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja vielä semmonen pointti tuossa on tullut huomattua, että miksi Vista syö järjestelmä resursseja ja muistia enemmän kuin XP.

Ja sekin asia että minkähän takia XP toimii paljon sulavammin koneella kuin Vista, tuntuu että hukkaan ei mene koneen tehot XP:ssä kun vertaa sitten vistaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Kingstonin DataTraveller USB-tikku 8Gb. Data (esim. 0,5 Gb:n mpg)

siirtyy sinne kyllä vikkelään, mutta homma tyssää siihen, kun Vista jää laskemaan

jäljellä olevaa aikaa. Ja sitä se laskee ja laskee loputtomasti. Jos teet "abortin",

Vista tyssää suunnilleen buuttauskuntoon ....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja vielä semmonen pointti tuossa on tullut huomattua, että miksi Vista syö järjestelmä resursseja ja muistia enemmän kuin XP.

Ja sekin asia että minkähän takia XP toimii paljon sulavammin koneella kuin Vista, tuntuu että hukkaan ei mene koneen tehot XP:ssä kun vertaa sitten vistaan.

Tuossa blogissa on tyystin epätieteellinen vertailu Vista-7:n eri julkaisuversio ja XP:n välillä. Mielenkiintoista tutkittavaa. Hitaalla koneella Vista oli yhtä hidas kuin XP:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa blogissa on tyystin epätieteellinen vertailu Vista-7:n eri julkaisuversio ja XP:n välillä. Mielenkiintoista tutkittavaa. Hitaalla koneella Vista oli yhtä hidas kuin XP:

Juuh, lukasin tuon testiartikkelin, herätti ainakin erittäin suuren mielenkiinnon noita käyttiksiä kohtaan.

Jotenkin se vaan on itelläni tuo homma hakusessa, kun tässä männä viikolla Vistan rinnalle XP:n asentelin ja en sitten tiedä että miten se vaan avautuu paljon nopeampaan kuin Vista.

Samaa huomasin aikaisemmin, koneessa vaan oli hitaampi prossu vistaa vetelemässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin ajattelee ihminen joka ei käyttöjärjestelmästä ja koneen resurssien käytöstä tiedä yhtään mitään.

En usko että ne väitteet Vistan ongelmista ja muista järjestelmään liittyvistä epävakauksista ja resurssien syönnistä on ihan tuulesta temmattua ja varsinkin kun on vielä Microsoft asian itse myöntänyt.

Kyllä itse suosittelisin porukkaa pidättäytymään Vistasta ja asentamaan XP:n ja odottelemaan mitä Win7 tuo tullessaan parannuksineen.

Voipi olla totta, mutta tuo on minun näkyvinkkelini, eli en oikein meinaa ymmärtää haukkuja, koska itselle ei ole tullut mitään ongelmia vistan kanssa. Ja niin, jos ajattelee vistan hankkimista nyt, niin en suosittele minäkään. Pitäytyy sen hetkisessä käyttiksessä ja sitten win-7 ostaa vuoden päästä. Mutta silloin kun minä vistan hankin ei vielä ollut mitään tietoa win-7 saapumisesta, onko  se kuukauden, vuoden vai kahden päässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen tiennyt windows 7 tulemisesta jo nelisen vuotta suunnilleen.

Eli ennen vistan julkaisua, koska asiaa vatkottiin silloin edes takaisin, että jatkaavatko vielä Vistan kehitystä ja korjaamista, jonka aikataulu julkaisulle oli jo muutenkin venynyt useampaan otteeseen.

Kuitenkin toisin kävi ja 2006 pistivät pullan ulos uunista kaikkine bugeineen. Eli olisivat vaan rauhassa kehitelleet vistaa ja julkaisseet kun se olisi vähintäänkin tasoltaan yltänyt Win7 tasolle.

Joten tämä tuleva Windows 7 on Vistan jatkojalostuksen tulosta, joka on taasen tämän Vistan ns. hyvä kaksoisveli, jonka kehitystä saatiin jatkaa rauhassa ja toivon mukaan siitä tulee sitten sellanen mitä jo betassa pääsin itsekkin toteamaan, että kyllä passaa meikäläiselle.

Eli vaan paranneltu versio vistasta, jota on kailotettu jos kuin monella sivulla ja foorumilla.

Mutta toivotaan että tämä win7 tulisi ihan ajoissaan, ettei menisi kauaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen tiennyt windows 7 tulemisesta jo nelisen vuotta suunnilleen.

Olenhan minäkin siitä tiennyt jo pari vuotta, mutta en koska se on tulossa myyntiin. Joten kun en tiennyt kauanko siinä menee, päätin investoida vistaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on kokemusta wintoosista aina siitä asti kun tuli ensimmäinen "valikko-ohjelma", jota jo silloin haukuttiin että kyllä .bat tiedostot on kätevämpiä, vuosi oli jotain 1986 tai sinne päin, värinäytötkin olivat cga (640*200 pikseliä) näyttöjä silloin - oi niitä aikoja.

No windows parani versioon 3.0 asti ja sitä saattoi jo käyttää oikeasti, 3.1 oli jo työkalu. NT4 oli kerrassaa pro ja mulla on tuolla museoituna 1 kone, jossa on NT4 Server, Pentium MMX-200 prossa, 128 Mb muistia  ja 6 Gb kiintolevy, kone oli aikoinaan firmamme palvelimena ja toimii vieläkin kunhan painaa napista päälle. Viime kesänä testasin sitä ja totesin että se toimii nopeammin kuin wintows visto asennettuna 2,66*2 prossalle ja 2 Gb muistille.

Kyllä microsoftin periaatteena näyttää olevan tuon NT4 ja win98 aikakauden jälkeen saada uutta rautaa markkinoille tekemällä pullukoita ja paskoja käyttöjärjestelmiä. Olipa aikoinaan jo ms-wordissäkin flipperi-peli integroituna kun sen vain osasi oikein käynnistää.

Ja sitten tuo wintoosa7, kyllä luotto on mennyt enkä usko sen olevan visvaa kummempi, parilla koneellani onkin jo linux ja suosittelen sitä ihan kaikille peruskäyttäjille ja business käyttöön, tosi harrastajilla linuxi taitaa jo ollakin, pelit ja simulaattorit (joista en ymmärrä yhtään mitään) voi olla linuxin heikoimpia puolia - kertokaa kuka tietää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää yhtyä edelliseen kirjoittajaan (siis kirjoitukseen :P)  Omat käyttiskokemukset on wintoosa 1.x aikoina .bat tiedostot ja GEM oli kivempia. 3.0 oli jo käytettävä, 3.1 lievä parannus kuin 3.11 myös. Siinä vaiheessa hyppäsin OS/2 kelkkaan ja oisko ollu 1996 kun tuli eka Linux asennettua, jolloin koko wintoosa/dos-maailma jäi toviksi. Duunissa altistuin NT 3.51:lle, joka oli oikeasti hyvä käyttis. NT4 oli mun mielestä huononnus, ainakin tukevuuden suhteen. W2000Pro on IMO tuota parempi, XP varauksin. Visva on jostain syvältä ja poikittain... Onneksi omissa masiinoissa saa käyttää mitä haluaa duunissakin, eli Linukka ja Mac OS X on mun käyttikset :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihin unohtui C64 ja GEOS?  ;D

Itselläni deskarikäytössä XP PRO:t, palvelimella ubuntu (joo ei oo paras servu-distro, mutta mene kotikoneessa). Visvaa en oo juurikaan käpistellyt - olen onnistunut pysymään siitä ihan mukavan etäisyyden päässä  :D

En oo koskaan ymmärtänyt sitä, miksi pitää yksinkertaisestakin tehdä monimutkaista vain jonkun hienon graafisen efektin takia. Ja taas saadaan ulosmitattua prosessorivalmistajien tuotekehityksen tulos johonkin shittiin.

Nimim: XP:t toimii parhaiten, kun ne näyttää Win2000:lta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse aloitin koneiden kanssa räpläämisen C64:lla, eli sain sellaisen hienouden vuonna 1987, sen jälkeen se sitten muuttui kehityksen mukaan aina "parempaan ja parempaan".

Amiga 500 oli parikin kappaletta ja pelejä taisi löytyä yli 500 levykkeen verran, joista taisi olla yli puolet hajonneita kuitenkin mitä vielä tallesta löytyy. Sitten tuli ensimmäinen PC, eli Intel 166Mhz, 8mb sdram, 2mb PCI näyttis jne, tais olla vielä IBM Aptiva, sellanen leivänpaahdin malli. Siitä sitten alkoi myös ensimmäiset koneen päivitykset, ajan kanssa siihen vaihtui osa kuin osa, eli prossuksi muuttui 233mhz pII, ja sitä rataa myös emot alkoi vaihtumaan, kohta oli jo Intelin Celeron 433Mhz, sitten AMD k62 500Mhz, Athlon Slot-A 500Mhz, AMD duron 750Mhz, Duron 900Mhz, AMD Palomino 1000Mhz, AMD palomino 1333Mhz, Athlon XP 1800+, AXP 2400+ (TB), Athlon 2500+ Barton...sitten harpattiin jo 64bit, eli Athlon 64 3000+ ja sitä rataa kehitys on mennyt tähän mitä nykyään on, eli paljon on mennyt osia ja on ollut myös värikäs historia tuolla koneiden kanssa säheltämisellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään