Guest arttula

Tatuointeja ?

89 viestiä aiheessa

Tatuointi on parhaimmillaan töherrys, huonoimmillaan kehno töherrys.

Tuo on kyllä valitettavan kapeakatseinen, ymmärtämätön ja loukkaava kommentti sekä tatuoijia että tatuointien kantajia kohtaan.

Kysymykseen, minulla ei ole. Mielessä semmoinen on aika ajoin käynyt. Pitäisi vain olla vähän turhan varma ajatuksen ja sitä edustavan ideologian kestämisestä. Kipua en pelkää vähääkään.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseltä löytyy yksi kuva. Käsivarren sisäsyrjässä teksti "life after day zero", sanat kertovat omasta elämästäni ja selviytymisestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sopisikohan Artulle niskan ympärille tatuoitu stetoskooppi? ;D

En käytä stetoskooppia, koska en kuule niillä mitään. Helikopterityö on vienyt kuuloni. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan OT, mut lennäksä Arttu Medihelillä?

En enää aikoihin, mutta joskus nuorena kollina tuli istuttua muutaman kerran kyydissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on kyllä valitettavan kapeakatseinen, ymmärtämätön ja loukkaava kommentti sekä tatuoijia että tatuointien kantajia kohtaan.

Minun mielipiteeni asiasta vain. Ymmärtämätön kyllä, en ymmärrä tatuointeja, eikä minulla ole mielenkiintoa opetella niihin liittyviä perinteitä ja tyylejä. Mutta loukkaava? Minkä takia jonkun pitäisi loukkaantua siitä, että Lehtismäen ämmän pojan mielestä tatuointi on maalaustaiteeseen verrattuna töherrys? Jos on niin herkkä loukkaantumaan, niin ei sitten kannata tehdä mitään, mitä muut voivat arvostella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(kaikki tribaalit ja pääkallot ja muut kun on ainakin omasta mielestäni jotain niin mielikuvituksetonta..)

Ei välttämättä. Kaverilla on olkapäämollukassa pirun tyylikäs pääkallo...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen odottelemaan täysi-ikäiseksi ennen kuin edes ajattelee ottavansa tatuoinnin. Sen jälkeen sitä ei ehkä edes haluakaan.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen odottelemaan täysi-ikäiseksi ennen kuin edes ajattelee ottavansa tatuoinnin. Sen jälkeen sitä ei ehkä edes haluakaan.

Kiitos vinkistä. Jään siis odottelemaan täysi-ikäisyyttä... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen sitä mieltä, että paras tatuointi on sellainen jota voi ylpeänä kantaa koko elämänsä vaikka se kuinka alkaisi vanhetessa repsottamaan. :)

Mielikuvituksettomia tribaali-töherryksiä on pari kappaletta molemmissa käsivarsissa. Ne ovat muistona eräästä elämänvaiheesta kun asuimme Aasiassa ja tapana oli piipahtaa kerran-pari vuoteen eräällä pienellä "paratiisisaarella" filippiineillä sukeltamassa. Asiaa oli toki harkittu jo etukäteen vuosia ja homma hoitui ikään kuin tilaisuuden tarjoutuessa.

En usko että kukaan näkisi kuvissa sen kummempaa symboliikkaa, meille toki vaimon kanssa asia on aivan eri kun ne on yhdessä käyty ottamassa ( kylllä, siis me molemmat ). Itse asiassa toisella kertaa sen suuremmin houkuttelematta matkaan lähti kourallinen tuttavia, jotka sitten kukin palailivat oman näkemyksensä kanssa enemmän tai vähemmän värikkäänä.

Siinä olen kyllä samaa mieltä että asia kannattaa harkita tarkkaan etukäteen kun se kerran on melko pysyvä. Tunnen toki niitäkin jotka ovat myöhemmin syystä tai toisesta kyllästyneet tatuointiinsa ja poistattaneet. Se vaan on melko pitkällinen prosessi ja jos luulette että tatuoinnin ottaminen on kivuliasta niin se poistattaminen vasta sitä onkin....

Tatuointihan on mitä suurimmassa määrin henkilökohtainen asia, ja niistä jokainen saa olla omaa mieltään. Omalta kohdaltani koen sen niin että kun asia on päätetty vakaassa harkinnassa ja toteutettu lähes selvin päin niin eipä ole tullut mieleenkään että olisin katunut kertaakaan.

Ja ei, en laita kuvia kun oman olkapään kuvaaminen on ihan pirun vaikeaa.......  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun mielipiteeni asiasta vain. Ymmärtämätön kyllä, en ymmärrä tatuointeja, eikä minulla ole mielenkiintoa opetella niihin liittyviä perinteitä ja tyylejä. Mutta loukkaava? Minkä takia jonkun pitäisi loukkaantua siitä, että Lehtismäen ämmän pojan mielestä tatuointi on maalaustaiteeseen verrattuna töherrys? Jos on niin herkkä loukkaantumaan, niin ei sitten kannata tehdä mitään, mitä muut voivat arvostella.

Et nyt ainakaan kirjoittamalla tuonut ilmi vertaavasi tatuointeja ja maalaustaidetta, vaikka molemmista samassa kommentissa puhuttiinkin. Tatuointi on taidetta aivan siinä, missä öljyväreillä sutiminenkin. Kyllä minun mielestäni taiteentekijällä on syy ja oikeus loukkaantua, jos joku haukkuu hänen teoksiaan töherryksiksi. Samoin niiden haltijoilla. Saat toki olla aivan vapaasti kiinnostumatta tai syventymättä aiheeseen, mutta perusteeton haukkuminen ei ole asiallista.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve !

Ajattelin aloittaa tällaisen threadin. Eli mitä mieltä olette tatuoinneista ? Millaisia kuvia itsessänne on (foto olis kiva ylläri).

Minulla ei ole tatuointeja, mutta olen pitkään (=vuosikymmeniä) sellaista miettinyt. En vaan keksi mitään kuvaa, jossa olisi jotain syvempää sisältöä itse kuvan lisäksi. Ehkä joku päivä...

//Arttu

Vanhempi saunottaja kertoi nuorelle naiskolleegalleen; " erään herran veitikassa luki ADAM"  :o

Nuorempi sanoi lukeneensa siitä samasta vehkeestä, " AMSTERDAM"  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et nyt ainakaan kirjoittamalla tuonut ilmi vertaavasi tatuointeja ja maalaustaidetta, vaikka molemmista samassa kommentissa puhuttiinkin. Tatuointi on taidetta aivan siinä, missä öljyväreillä sutiminenkin. Kyllä minun mielestäni taiteentekijällä on syy ja oikeus loukkaantua, jos joku haukkuu hänen teoksiaan töherryksiksi. Samoin niiden haltijoilla. Saat toki olla aivan vapaasti kiinnostumatta tai syventymättä aiheeseen, mutta perusteeton haukkuminen ei ole asiallista.

Sopii loukkaantua sitten vaan ja liittyä vaikka konemusiikin harrastajien Lehtismäenvihaamisryhmään. Jos tatuointi on taidetta, niin silloin siitä saa olla pitämättäkin. Jos joku kuvataiteilija joskus päättää tehdä merkittävän teoksen kankaan tai seinän sijasta neulalla ihmisnahkaan, niin katsotaan sitten uudestaan. Siihen asti pidän tatuointeja pääasiassa typeränä muoti-ilmiönä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sopii loukkaantua sitten vaan ja liittyä vaikka konemusiikin harrastajien Lehtismäenvihaamisryhmään. Jos tatuointi on taidetta, niin silloin siitä saa olla pitämättäkin. Jos joku kuvataiteilija joskus päättää tehdä merkittävän teoksen kankaan tai seinän sijasta neulalla ihmisnahkaan, niin katsotaan sitten uudestaan. Siihen asti pidän tatuointeja pääasiassa typeränä muoti-ilmiönä.

On muuten sitten varmaan pisimpään jatkunut muotilmiö maailmassa(sex:in jälkeen), sitähän jo alkuasukkaatkin harrastivat ja sillä Öts vai mikäs 5000v vanha jäämies joka sweitsistä löytyi säilyneenä, silläkin oli joku kuva jossain kun kattelin dokkarin siittä.

Havajilla vanhan perinteen mukaan nuorten miesten vartalot tatuoidaan varpaista vyötäröön asti yhtenäisenä kuviona joka näyttää aivan pitkiltä kalsareilta yhtäkkiä katottuna, niitäkin naputeltu varmaan joku tuhat vuotta.

Tämä on just niitä juttuja kun sanotaan että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika pitkään kestänyt on ollut tuo muoti-ilmiö, kun katselee muinaisia muumioita... ::)

Todella hyvät tatuoiat tekevät hienoa jälkeä. Miami Ink -nimisen sarjan tatuoiat eivät ehkä ole maailman parhaita, mutta hienoja luomuksia heiltäkin syntyy. Kannattaa joskus vilkaista tuota sarjaa, jos ei ole koskaan katsonut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei tässä tarkoitus ole ketään ryhtyä vihaamaan. Konemusiikkia tosin pääsääntöisesti - joskaan en yksiselitteisesti - vihaan jo valmiiksi, mutten senkään harrastajia. Silti olen valmis kutsumaan sitäkin tietyillä kriteereillä taiteeksi. Taide ei tietysti synny kankaalle eikä nahkaan ilman lahjoja ja harjoitusta sen paremmin kuin protoolsin voimin kovalevylle. Suotta sinällään meuhkaan, kun ei mulla tatskoja ole enkä niitä osaa tehdä. Taidetta se nyt on siinä missä moni muukin taidemuoto. Merkittäviä teoksia on tehty ihmisnahkaan aika liuta. Niiden arvo on tietysti hieman erilailla määritettävissä kuin öljyvärityön. Ihmiset kun eivät onneksi enimmäkseen ole kauppatavaraa eläessään ja hengen lähdettyä säilyvyys on heikko.

Kukaan ei myöskään pakota pitämään jostakin taidemuodosta. Ainut kritoisoitava asia on se, kuinka ajattelemisen tärkeyttä korostava henkilö sortuu noinkin asenteelliseen julkilausumaan. Älä toki, Esa, sorru kuvittelemaan, etten arvoistaisi mielipiteitäsi, tietämystäsi saati älyäsi. Ensinmainitut vain usein edustavat sangen kärkkäästi jotakin täysin päinvastaista kuin omani ja saavat pikkusielun pillastumaan :)

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis tarkoitin vain, että olen minä muitakin ilmaisun muotoja kuin tatuointeja kritisoinut, ja jos joku haluaa siitä suuttua, niin senkun suuttuu. En minä sitä välttääkseni ala sensuroimaan mielipiteitäni. Luovasta ilmaisusta saa olla pitämättäkin, ei kaikelle tarvitse hurrata. Se on sitten ihan eri asia, jos aletaan haukkua jonkun ulkonäköä, puhevikaa tms, sellainen on typerää ja tahditonta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvia löytyy täällä 5kpl, kaikki käsissä.Jokaisella kuvalla on joku tärkeä paikka tai osa minun elämässä,ja samaa linjaa aion jatkossakin noudattaa.Ainut kriteeri on,että kuvat täytyy saada peitettyä jos on tarves!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä kuva tuosta kuvastani, kuvakulma oli hiukan hankala, mutta kaipa siitä ajatus näkyy...

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä Artulle ehdotuksia, esim. silmänvalkuaisen tatuointi erottuisi ainakin massasta:

Kiitos vinkeistä ! Pitää laittaa harkintaan... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään