Jukka Juvankoski

Byrokratiaaaaaa....

32 viestiä aiheessa

Entäpä tilanne, jossa päätän rullailla omalla pellolla mopo kessnalla, josta on otettu siivet pois. Onko tällätavoin raiskattu Kessna ilma-alus vaiko ajoneuvo?

:P

Nii tai otetaampa vieläkin vaikeempi juttu, eli se sesna ei ole katsastettu tai muuten vain vajaavainen lentämiseen... esim muutama mittari puuttuu. Tai entäs jos se "lentokone" onkin Tiira-4? ;)

- Jukka Juvankoski -

www.juvankoski.com

-----------------------------------------------------------

VALOKUVIANI: http://www.juvankoski.com/valokuviani/

-----------------------------------------------------------

ILMAKUVIANI: http://www.juvankoski.com/ilmakuvat_1/

------------------------------------------------------------

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole edelleenkään nähnyt vastausta kysymykseen. Monet ovat lainaukset määräyksiin ja lakitekstiin, jonka jälkeinen kommentti alkaa "mun mielestä..."

Mun mielestä se, että joku rullaa lentokoneella huvikseen omalla pellolla vailla lentämisen meininkiäkään ei ole ilmailutoimintaa. Ei hän suorita silloin lain kirjaimen mukaista ilmailutoimintaa. Kyse ei myöskään ole vähimmässäkään määrin koulutustoiminnasta.

Vertaus autoiluun ilman lupia ja yleisellä tiellä ontuu pahasti, koska kyseessä oli oma pelto, jossa autoakin saa ajaa vaikka kolmevuotias yksinään, kunhan on selvin päin.

Odotamme lisää perusteluita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vertaus autoiluun ilman lupia ja yleisellä tiellä ontuu pahasti, koska kyseessä oli oma pelto, jossa autoakin saa ajaa vaikka kolmevuotias yksinään, kunhan on selvin päin.

Äsh, minä heitin sen autojutun vitsinä tuonne. ::) Mun mielestä sen vois antaa ollkin vitsi. LOL

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäpä tilanne, jossa päätän rullailla omalla pellolla mopo kessnalla, josta on otettu siivet pois. Onko tällätavoin raiskattu Kessna ilma-alus vaiko ajoneuvo?

:P

Nih. Ja sit viell ett joss sill rullaillaa mere jääll ni mitä pykälii sillo sovelletaa. Meriteiden sääntöjä vai tieliikenneasetusta ? ::) ::)::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsh, minä heitin sen autojutun vitsinä tuonne. ::) Mun mielestä sen vois antaa ollkin vitsi. LOL

Ookoo, sorry! Mä olin kai vähän tosikkomiälellä liikenteessä...

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nih. Ja sit viell ett joss sill rullaillaa mere jääll ni mitä pykälii sillo sovelletaa. Meriteiden sääntöjä vai tieliikenneasetusta ? ::) ::)::)

Meren/järven jäällä pätee asetus maastoliikennelaista(vai mikä ikinä olikaan) elikkäs tarttet vedenomistajan luvan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meren/järven jäällä pätee asetus maastoliikennelaista(vai mikä ikinä olikaan) elikkäs tarttet vedenomistajan luvan.

Mutta eihän kelkallakaan tartte mitään lupia.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään