Nils Rostedt

La Bella Italia: Milan-Malpensa (MXP) 15.3.

7 viestiä aiheessa

Pitkästä aikaa hieman pitempi kuvasarja.  :)

 

Viikonloppuna tuli matkustettua Milanon Malpensa-lentoasemalle. Por favore:

 

Tässä menomatkalta kuva Alppien aina yhtä henkeäsalpaavista näkymistä. Erikoisuutena tuo pieni yksittäinen pilvi. Tällaisia kaiketi muodostuu vuoristojen tuulipyörteiden takia. Kebnellä käyneet purjelentäjät kenties tietävät paremmin  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Hieman ennen Milanoa maisema muuttuu täydellisesti kun saavutaan Pohjois-Italian tasangon ylle. Kone on Finnairin A320.

[ attachment removed / expired ]

 

Saapumisen jälkeen ensimmäisenä tällainen ItAlian MD-82, I-DAWZ.

[ attachment removed / expired ]

 

Malpensan torni iltapäivän auringossa.

[ attachment removed / expired ]

 

Nyt olemme päässeet sunnuntaipäivään 15.3. Netissä löytyvien ohjeiden mukaisesti menin lentoaseman shuttle-bussilla Terminal 1 ja 2 välissä olevaan Alitalian Crew Briefing Centeriin, jonka vieressä piti olla mainio spottauspaikka. Ikävä kyllä ko. paikassa oli nyt tupla-aidat, joten kuvaaminen ei onnistunut. Kävelin parisataa metriä pohjoiseen, mistä löytyi parkkipaikka ja kuvauspaikka, missä oli vain yksinkertainen aita.

 

Sieltä onnistuin kuvaamaan tämän Dubrovnik MD-82-koneen 9A-CDE.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja seuraavaksi mielenkiintoinen kone: Poliisivoimien Vulcanair (Partenavia) P-68 tunnuksella PS-A97 rullaa kohti lentoonlähtöpaikkaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Falcon 2000 HB-IVO saapuu, slatsit vielä ulkona.

[ attachment removed / expired ]

 

Blue Panorama-yhtiön B767 I-LLAG lähdössä.

[ attachment removed / expired ]

 

Seuraavaksi Eurofly-yhtiön A320 I-EEZG.

[ attachment removed / expired ]

 

Kuvauspaikka oli mielestäni hieman liian lähellä kiitotietä lähteviä koneita varten, joten peräydyin parkkipaikan toiselle reunalle. Tietysti seuraavana lähtenyt Easyjetin A319 G-EZDJ ei jaksanut nousta aidan yläpuolelle. Kelpuutin kuvan mukaan koska koneen nimi on osuvasti "Malpensa".

[ attachment removed / expired ]

 

Alitalia Expressin E170 on jostain syystä Irlannin rekisterissä. EI-DFI.

[ attachment removed / expired ]

 

Seuraava Easyjet A319 nousi vähän paremmin. G-EZMS. Laskeva aurinko tuottaa yhä enemmän keltaisuutta kuviin.

[ attachment removed / expired ]

 

Nyt olisi taas pitänyt olla siinä aidan vieressä, kun tämä China Cargo MD-11F B-2170 rullaili ohitse.  :P

[ attachment removed / expired ]

 

Brussels Airlines, RJ-100, OO-DWE.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja heti perään toinen RJ. Lufthansa Regional, RJ85, D-AVRH.

[ attachment removed / expired ]

 

Alitalian A320 I-BIKB kaartaa kuvaajan mieliksi vasempaan jo ennen laskutelineen sisäänottoa.  :)

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen sille.

[ attachment removed / expired ]

 

KLM:n pitkillä wingleteillä varustettu B737-800 vm. 2008. PH-BXY.

[ attachment removed / expired ]

 

Air Berlinin tuliterä B737-700, josta ensimmäinen kuva Airliners.netissä on vain noin kuukauden ikäinen. Tämäkin kone osasi asettaa itsensä hyvään kuvauskulmaan  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Välillä pienempää kalustoa, Adrian CRJ200.

[ attachment removed / expired ]

 

Kello kävi ja tuli aika lähteä pois. Bussipysäkiltä tuli vielä tämä heittolaukaus minulle uudesta lentoyhtiöstä: Livingston Energy Flight, jonka kotipaikka on Milanossa. A321 EI-LVD on aiemmin ollut Italian rekisterissä mutta tämäkin on nyt jostakin syystä irlantilaistunut.

[ attachment removed / expired ]

 

Sellainen setti tällä kertaa. Vasta saapuessani takasin lentoasemalle huomasin että myös terminaalin sisältä löytyy vaikka kuinka hyviä kuvauspaikkoja lasiseinän varrelta. Mutta Finnairin koneen lähtöaika koitti ja aurinkokin laski. Joten tällä kertaa nyt näin, toivottavasti maistui  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva setti. :thmbup: Paljonko noissa lievissä kaartokuvissa on millejä käytössä? EXIF-tiedot näyttävät olevan pois kuvista..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva setti. :thmbup: Paljonko noissa lievissä kaartokuvissa on millejä käytössä? EXIF-tiedot näyttävät olevan pois kuvista..

 

Kiitos. Hyvä kysymys, enpä ole itse ennen voinut ottaa kaartokuvia näin lyhyillä polttoväleillä. Käytössä oli 70-300 mm objektiivi. Alitalia-kuvassa polttoväliasetus oli näköjään 200 mm ja Air Berlin-kuvassa vain 160mm.

 

Tosin läheskään kaikki koneet eivät kaartaneet tuolla tavoin, sehän riippuu koneen reitistä. Esimerkiksi Finnairin paluulennolla noustiin suoraan aika pitkään ennenkuin kaarrettiin oikealle kohti kaakkoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla