Kari Ingman

Suhteesi alkoholiin?

243 viestiä aiheessa

Löytyykö palstalta muita absolutisteja kuin allekirjoittanut?Ja jos,niin miksi?Muutkin saavat kirjoittaa alkoholin käytöstään,mitä ja miten paljon?!

Itse lopetin,koska kyseinen aine ei vain yksinkertaisesti sopinut minulle :thmbdn:

Ikinä ei ongelmia ollut kotona vaimon,perheen,tai kavereiden kanssa,mutta ulkona viihteellä homma lähti aina lapasesta ja riita piti aina saada aikaiseksi nimenomaan ulkopuolisten kanssa.Voi sitä morkkiksen määrää,nyt kun ulkona käydään on kaikki helppoa,osaan pitää hauskaa selvinpäin,ei tule riitoja ja seuraava aamu on paras.Ei krapulaa,selittelyjä ja morkkista :thmbup:

Mielipiteitä ja vastauksia odotetaan  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt ihan absolutisti ole, mutta käyttö on kyllä hyvin vähäistä. Jos nyt arvioin että määrä on luokkaa 1-2 annosta(yleensä tölkki/pullo lonkkua) kuukaudessa, niin ei tuosta määrästä isompia humalia/krapuloita saa aikaan. Kun tuo kerta-annoskin on tuota samaa luokkaa, eli max. 2-3 annosta jossain saunaillassa tms. voi mennä ja sitten voi olla 1-2 kk täysin ilman.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulihan tuota juotua - ihan liikaakin. Joulun tienoilla lopetin oluen kittaamisen, ja vähensin muutenkin radikaalisti alkoholin kulutusta. Nyt menee hieman viiniä silloin tällöin, ja painokin on tippunut kymmenisen kiloa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän tuohon sanoisi. Aika vähäistä on kulutus. Kesällä mökillä saunaolut tulee otettua. Muuten menee Viiniä tai olutta viikonloppuna ruoan kanssa, mutta ei edes joka viikonloppu. Silloin kun on aikaa tehdä myös hyvää ruokaa. Tosin joskus on viinipullon loppu juotu grillimakkarankin kanssa  ;)

Jouluna tuli pari lasia terästettyä glögiä juotua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla ja alkoholilla on ihan hyvä suhde. Saatan joskus, ehkä kerran kuussa luoda oluen illalla, mutta kännejä tulee vedettyä aika harvoin. Selvästi humalassa olen ollut viimeksi kaverien kanssa pikkukouluissa ennen joulua. Tammikuun lopulla tuli viikonloppuna tissuteltua viikonloppu hyvässä seurassa, olutta muuten vaan, viiniä ruoan kanssa.

Joskus tulee otettua enemmän, joskus vähemmän mutta krapularyyppyyn en ole koskaan pystynyt. Kakkospäivät ilman krapulaakin ovat hankalia, ei vaan maistu.

Muutenkin kaverien mielestä mun suhde alkoholiin on outo, lempijuomiin kun kuuluu campari, bloody mary, irish coffee ja shampanja... Siideriä, joka on tyttöjen juomaksi usein mielletty, ei laske oikein yhtään..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran kuukaudessa, tarvii kovalevy tyhjentää alkomahoolilla.  Ottaa sen verran reippaasti, ettei aamulla harmita, että meni känni hukkaan.

Krapula tulee joskus, morkkis ei erittäin harvoin.

Silloin tällöin poikain kanssa, vedetään sellaiset bakkanaalit et oksat pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin on hyvä suhde alkoholiin, krappe on yleensä niiin tajuton että ei todellakaan tee mieli juopotella. Jossain laivalla saatan ottaa kolme siideriä ja sepä siitä. Ja ainoat lajit mitä pystyn edes nautiskelemaan on juuri tuo sidukka ja smirnoff ice.

Jokseenkin vilkas ihminen olen ihan ilman viinaksiakin, joten mikäpä siinä jos elämä on laiffia niinkuin ilmankin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin on hyvä suhde alkoholiin, krappe on yleensä niiin tajuton että ei todellakaan tee mieli juopotella.

Sama täällä! Harvoin tulee nykyään pienen lapsen isänä juotua mitään.. Toinen syy on iän ja juomakunnon laskun tuomat megalomaaniset krapulat ja morkkikset ;D En muutu alkoholin takia juurikaan enkä ole koskaan hölmöillyt humalassa saati ollut karseassa kännissä, mutta morkkis löytää aina meille. Toiskohan postimies sen aina sunnuntai-hesarin yhteydessä?

Nyt ei ole tullut kahteen viikkoa juotua pisaraakaan eikä tee edes mieli, siis alkoholia ;D Mutta en jaksa asiasta stressata, juodaan silloin kun on aikaa, rahaa ja motivaatiota. Etelä-Eurooppalaisten juomakulttuuria kunnioitan ja kadehdin; aina ollaan pienessä sievässä mutta koskaan ei humalassa, karrikoidusti sanoen.

Eniten alkoholissa halveksuttaa se, että lasten edessä dokataan ja spedeillään :thmbdn: Tehdään itse mitä tehdään mutta annetaan lasten viettää rauhallista lapsuutta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eniten alkoholissa halveksuttaa se, että lasten edessä dokataan ja spedeillään :thmbdn: Tehdään itse mitä tehdään mutta annetaan lasten viettää rauhallista lapsuutta!

Erittäin hyvin sanottu siellä! Kuuntelin yhtenä päivänä kun jälkikasvu keskusteli keskenään kun hra 5v sanoi "mä en kyllä koskaan isona ala juomaan kaljaa" Johon 8v sanoi "en mäkään"....meinasin huutaa jo väliin että ihan hyviä päätöksiä pojat, kunnes 5v jatkoi "mä juon vaan siideriä". ;)

Siis vaikka ei alkoholi meillä ole mikään tabu, kyllä lasten nähden voi saunajuomat ottaa, mutta esim tämä on ikävää; http://www.iltalehti.fi/tampere/200903179255253_te.shtml

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erittäin hyvin sanottu siellä! Kuuntelin yhtenä päivänä kun jälkikasvu keskusteli keskenään kun hra 5v sanoi "mä en kyllä koskaan isona ala juomaan kaljaa" Johon 8v sanoi "en mäkään"....meinasin huutaa jo väliin että ihan hyviä päätöksiä pojat, kunnes 5v jatkoi "mä juon vaan siideriä". ;)

Kaverin pikkupoika joskus sanoi, että ei koskaa juo alkoholia kun se on niin pahaa mutta koskenkorvaa juo kun se on miesten juoma...

Ikää siis jotain 4v tai sitä luokkaa.

Siis vaikka ei alkoholi meillä ole mikään tabu, kyllä lasten nähden voi saunajuomat ottaa, mutta esim tämä on ikävää; http://www.iltalehti.fi/tampere/200903179255253_te.shtml

Kyllä joku raja pitää olla kun on lapsia tai edes hiukan järkee pääs. No toisille on annettu sillä kauhalla ja toisille ei edes lusikalla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Amen! Tähän olis paljon painokelvotonta sanottavaa, mutta jätänpä sanomatta.

Mutta hieno huomata että ENEMMISTÖ suomalaisista on kuitenkin sitä mieltä ettei viina ja lapset sovi yhteen - näkemäni ja kokemani perusteella en tästä ole aina ollut ihan varma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähäistä on minullakin nykyään. Pari olutta, pullo punkkua tai pari lasia viskiä maistuu toisinaan, mutta juovuksissa oleminen on harvinaninen vahinko. Ei vaan nykyään enää innosta tyhmistää itseään, se ei ole oikeasti hauskaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta hieno huomata että ENEMMISTÖ suomalaisista on kuitenkin sitä mieltä ettei viina ja lapset sovi yhteen - näkemäni ja kokemani perusteella en tästä ole aina ollut ihan varma.

Sama juttu. Toisaalta eipä noita fiksuja tuolla näekään päissään kaupungilla. Ne osaa olla ihan ihmisiksi niin ei niihin kiinnitä huomiota.

Toisaalta järkkärikeikkoja tehneenä kyllä joskus pitää hiukan ihmetellä että mitä ihmisten päissä liikkuu. (ehkä ei mitään) Toisaalta niissä ympyröissä tulee kovin yksipuolinen maailmankuva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sitä välillä pitää vetää kunnon nollauskuntoon itsensä. Vähän tilanteista riippuen välillä useammin ja välillä harvemmin. Koskaan ei kyllä ole alkoholin takia mitään ongelmia ollut. Tai no kerran vuosia sitten vedin pyörällä kunnolla turvalleen. Seitsemän tikkiä leukaan... Senjälkeen olen jättänyt fillarin kotiin ja liikkunut kävellen. ;D Edes baarista en ole koskaan lentänyt ulos, vaikka välillä TODELLA kovassa kännissä tulee otuakin.. Osaan sitten ilmeisesti käyttäytyä, enkä ala edes nuokkumaan pöydässä. Ei ala väsyttämään kun vaeltelee kokoajan... :) Seuraavana aamuna pari lonkeroa heti aamusta huiviin niin olokin on paljon parempi lopun päivää.... "Krapula tulee kyllä, mutta minä määrään päivän"  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole täysin absolutisti, mutta todella harvoin tulee nautittua tuota alkoholia.

Taisin viime vappuna olla sen verran vapaalla että parin kaverin kanssa kävästiin vapun päivän menoa kattelemassa Joensuun terassilla, kun kelit salli hyvin.

Silloinkin tuli otettua sopivasti ja hyvässä seurassa. Nykyisin kun nuo perheen velvollisuudet menee tälläisten harrastusten ohitse, ei ole silleen tilanteita jolloin vois laittaa poika yökylään sukulaisille ja pääsis vähän nauttimaan emännän kanssa laatuajasta. Toinen kun on vielä tuloillaan niin nekin mahdollisuudet on nyt aika olemattomia entistä enemmän. Sukulaisilla on omat kiireet ja elämä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyttäkää kaktuspillereitä :laugh:

Ei sellasia tartte kun nukkuu krapulan poikkee aina :) Mieki oon aina seuraavana päivänä pirtee kun peipponen, vaikka ois tullu kallistettua enemmän.

Monet on sanonu että olisin jokaisen tutun oma pesusieni, kun litkua menee mut missään piirteissä ei näy et ois ottanu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ranskalainen meininki sikäls, että iltaruokailun kanssa on välillä mukava nauttia lasillinen ruokalajiin sopivaa viiniä tms. kun kaikki päivän kiireet ovat onnellisesti takana. Olutta kuluu vain marginaalisesti, sillä noita uraattiarvoja täytyy vahdata tiukasti. Istujaisissa voi joskus seurustelujuomia kulua hiljakseen enemmänkin, mutta varsinaisia kaatokännejä ei juuri ole hinkua ottaa. Tällaista weteraania kun alkaa siina vaiheessa lähinnä unettaa...

Onhan sitä elämänvarrelta muutama tärinäaamun muistokin, mutta ei niihin tunnelmiin enää mitenkään aktiivisesti pyri ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla on paha alkoholi ongelma.toukokuussa ostettu siiderilaatikko menee vanhaksi 25 päivä. tai siis ne siiderit....

kuus tölkkiä juotu ...

holisti mikä holisti :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla on paha alkoholi ongelma.toukokuussa ostettu siiderilaatikko menee vanhaksi 25 päivä. tai siis ne siiderit....

kuus tölkkiä juotu ...

holisti mikä holisti :thmbup:

Tuohan on jo alkoholin väärinkäyttöä, eihän niitten nyt voi antaa lojuta sielä omissa oloissaan...ei näin.. Nyt se kyllä kannattaa hankkiutua hoitoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan on jo alkoholin väärinkäyttöä, eihän niitten nyt voi antaa lojuta sielä omissa oloissaan...ei näin.. Nyt se kyllä kannattaa hankkiutua hoitoon.

Ei liene iso rikos jos hinttilimppari pääsee vanhaksi. :P

Kyllähän tuo maistuu ja kunnon nollaus on hyvästä. Ikinä en ole mihinkään hankaluuksiin joutunut, vaikka on tullut välillä otettua hiukan enemmänkin. Lieneekö sitten ihmisestä kiinni, että minkälaiseksi muuttuu kun suurin osa valoista sammuu. Edellisestä kunnon nollauksesta alkaakin olemaan jo useampi kk, perjantaita odotellessa.. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenhan mä sentää alle 18v. ja en juo (yllätys), koska monet alaikäset on alkanut juomaan ja perjantai-launantai iltaisin aina näkee nuorisot kävelemässä kaljakorien kaa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla on paha alkoholi ongelma.

Muijalla on kans paha alkoholiongelma. Minä  ;D

Sanotaanko näin, että ehkä otan, ehkä en. Mutta jos sitten kuitenkin ;D Joskus saattaa mennä useampikin viikko jopa ihan kokonaan tipatta, joskus ottaa useampanakin viikonloppuna putkeen ja toisinaan esim. mökillä saattaa mennä pari päivää putkeenkin. Ihan tilanteen mukaan siis. Lasiin en kuitenkaan sylje, ellei ole pakko...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään