Kari Ingman

Suhteesi alkoholiin?

243 viestiä aiheessa

Ikäni takia en juo, enkä tule juomaan (ainakaan paljon) vaikka parin vuoden päästä täysi-ikäinen olenkin. Monet minun ikäisetkin tuntuvat juovan joka viikonloppu kunnon räkäkännit :thmbdn: 

Jännä olisi nähdä näiden kaverien kunto parinkymmenen vuoden päästä.      

Osalla parempi kuin Nykäsellä osalla huonompi.  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ikäni takia en juo, enkä tule juomaan (ainakaan paljon) vaikka parin vuoden päästä täysi-ikäinen olenkin. Monet minun ikäisetkin tuntuvat juovan joka viikonloppu kunnon räkäkännit :thmbdn: 

Jännä olisi nähdä näiden kaverien kunto parinkymmenen vuoden päästä.      

Kyllähän sitä aikamoni nuorena vetää joka viikonloppu ainavan nakit. Mut kyllä se useimmilla jossainvaiheessa loppuu se älytön ryyppääminen. Tulee vaan kiintiö täyteen ja ei jaksa enää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sitä aikamoni nuorena vetää joka viikonloppu ainavan nakit. Mut kyllä se useimmilla jossainvaiheessa loppuu se älytön ryyppääminen. Tulee vaan kiintiö täyteen ja ei jaksa enää.

Enpä näin nuorena vielä ole lopetellut, minulla kun on tuo lämmin suhde alkoholiin.

Täytyy toki myöntää etten yleisesti ottaen lärvejä ole harrastellut koskaan, nykypäinä maksaarvot tosin ovat ketuillaan, lääkintämiehen kertoman mukaan johtuu oliko nyt verenpaine vai kolesterolilääkkeistä, sama tuo.

Asettuvat kohdilleen jos tuon lääkkeen voisi lopetella kertovat.

Toisaalta sanovat jos lopetan jäisi vuosi mietintäaikaa, tiedä sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juon joka viikonloppu hieman... tänään lähti kaupasta kolme tölkkiä alkoholitonta Nikolaita ja kaksi tölkkiä Sakua. Joskus juon lasin, kaksi, viiniä. Mielestäni suhteeni alkoholiin on harvinaisen terve.

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllä mä ainakin koitan tänään vähän lämmitellä vähän jäähtynyttä suhdettani tuohon alkoholiin :D

Samoin täällä. :) Stavangerin reissulta tuli hankittua Lagavulin "Double matured" viskipullo vuosimallia 1991. On muuten aika hyvää... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no mä aloitin kotona yhdellä tölkillä fostersia, sit ennen ruokaa sain tyttöjen tekemän mansikka "margaritan" ja kohta korkataan moet & chandon kaverin sm-mitalin kunniaksi! :D siitä jatkuu sitten ... no, sen näkee sitten :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoin täällä. :) Stavangerin reissulta tuli hankittua Lagavulin "Double matured" viskipullo vuosimallia 1991. On muuten aika hyvää... :thmbup:

No huh

Tuossa pitäisi olla jo savun makua niin paljon että aamulla yskittää.....  ;D

Itse puolestani suhteutin itseäni ( pahoittelut kielenhuoltoon ) Balvenie Double Woodin kanssa. Ihan vaan normi 12 vuotta. Olemme edelleenkin hyvissä väleissä  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No huh

Tuossa pitäisi olla jo savun makua niin paljon että aamulla yskittää.....  ;D

Itse puolestani suhteutin itseäni ( pahoittelut kielenhuoltoon ) Balvenie Double Woodin kanssa. Ihan vaan normi 12 vuotta. Olemme edelleenkin hyvissä väleissä  ::)

Itse asiassa, niin minäkin luulin. Mutta savu lienee haihtunut näiden vuosien kuluessa. Tämä on selkeästi tummemman väristä, kuin perinteinen Lagavulin, paljon täyteläisempää, mutta vähemmän savuisaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa, niin minäkin luulin. Mutta savu lienee haihtunut näiden vuosien kuluessa. Tämä on selkeästi tummemman väristä, kuin perinteinen Lagavulin, paljon täyteläisempää, mutta vähemmän savuisaa.

Ilmankos..... piti vähän googlata ja ilmeni että Double Mature vanhennetaan samalla tavalla kuin Double Wood. Ensimmäinen tynnyri on "tavallinen" tammitynnyri ja toinen sherrytynnyri. Double Maturen tapauksessa Pedro Ximenez sherry siis.....

Maistuis varmaan mullekin  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitäpä vähän mallia kuinka hönkäistään alkometriin sitten illan pimeinä tunteina:

Jos toi ei oo tahallaan tehty, niin ihan paras :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öh, en ole varma, onko nämä nähty täällä jo, mutta muistutettakoon nyt, jos ei ennen vielä...  :)

http://www.youtube.com/watch?v=Yv6pnBStKdU

Vapun yhteydessä vedin kolme päivää putkeen raittiusjuomaa sillai tissutellen siten, että oli tasainen humala päällä koko ajan. Ei mitään kaatoryyppyjä, vaan tasaisesti hiljalleen koko ajan, miltei kellon ympäri, vain muutaman torkun ottaen silloin tällöin. Päivärytmi meni sekaisin, mutta voi että oli autuas olo tuolloin! Ei mitään kipua, ei tuskaa, ei ahdistusta, ei huonoa oloa, ei krapulaa! Ei voi käsittää, miten voikin olla niin hyvä olo tuossa olotilassa. Sitä kaipaa lisää, paitsi että työviikkojen väliset viikonloput eivät anna tilaa tuolle juhlalle. Hieman pelottaa toki, miten homma pysyy hanskassa kun kesäloma lähestyy. Joku raja pitää kai laitaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öh, en ole varma, onko nämä nähty täällä jo, mutta muistutettakoon nyt, jos ei ennen vielä...  :)

http://www.youtube.com/watch?v=Yv6pnBStKdU

Vapun yhteydessä vedin kolme päivää putkeen raittiusjuomaa sillai tissutellen siten, että oli tasainen humala päällä koko ajan. Ei mitään kaatoryyppyjä, vaan tasaisesti hiljalleen koko ajan, miltei kellon ympäri, vain muutaman torkun ottaen silloin tällöin. Päivärytmi meni sekaisin, mutta voi että oli autuas olo tuolloin! Ei mitään kipua, ei tuskaa, ei ahdistusta, ei huonoa oloa, ei krapulaa! Ei voi käsittää, miten voikin olla niin hyvä olo tuossa olotilassa. Sitä kaipaa lisää, paitsi että työviikkojen väliset viikonloput eivät anna tilaa tuolle juhlalle. Hieman pelottaa toki, miten homma pysyy hanskassa kun kesäloma lähestyy. Joku raja pitää kai laitaa?

Kuulin kerran Suomessa alan asiantuntijan neuvon,kun nesteen raja on silmämunan puolessavälissä niin on aika lopettaa.

En toki voi taata että että toimii. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla meni sitten sen rajan yli eilen...  :-\

Tiedätkö, missä ravut asuvat ?

No RAPULASSA, tietenkin ! ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulin kerran Suomessa alan asiantuntijan neuvon,kun nesteen raja on silmämunan puolessavälissä niin on aika lopettaa.

En toki voi taata että että toimii. ;D

Eikös silloin ole aika mennä kus... pissalle ? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suhteemme on erinomainen -- rakastamme toisiamme!  ;D

Erityisesti kalifornialaista Chardonnayta (jota tallakin hetkella sipittelen taalla merella jossakin Sri Lankan ja Intian valilla). Huomenna tosin petan Chardonnayta ihanan intialaisen Cochinin kanssa (pysyn siis selvinpain)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie en hittoikaan valkoviineistä tai viineistä yleensäkään tiedä. Meneehän noita ruoan kanssa etupäässä silloin tällöin ja kaik joutavaksi kelpaava sitä lajia on toistaiseksi kelvannut. Mut vanha ukko, sikarit ja konjakki taikka mallasviski sopivat yhteen kuin vanha nahkasormikas käteen tai -satula persiiseen.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie en hittoikaan valkoviineistä tai viineistä yleensäkään tiedä. Meneehän noita ruoan kanssa etupäässä silloin tällöin ja kaik joutavaksi kelpaava sitä lajia on toistaiseksi kelvannut. Mut vanha ukko, sikarit ja konjakki taikka mallasviski sopivat yhteen kuin vanha nahkasormikas käteen tai -satula persiiseen.

;D

Kun huomasin, satulasta olen eri mieltä, muutoin. :thmbup:

Kaikenmaailman Erikssoneja niitä löytyy, kuten tuossa Martin jutussa näemme.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään