Kari Ingman

Suhteesi alkoholiin?

243 viestiä aiheessa

Kaikella kunnioituksella professuurista.... Emeritus profesorin arvonimen saamisen edellytyksiä ovat mm. Lainaus Wikipediasta "Professorilta voidaan edellyttää myös käytännöllistä perehtyneisyyttä tehtävän alaan".....  Ilmeisesti Mikko Salaspuro puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikella kunnioituksella professuurista.... Emeritus profesorin arvonimen saamisen edellytyksiä ovat mm. Lainaus Wikipediasta "Professorilta voidaan edellyttää myös käytännöllistä perehtyneisyyttä tehtävän alaan".....  Ilmeisesti Mikko Salaspuro puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Risto

Niin siis... "Emeritus professori" on kuka tahansa proffa, joka jää proffan virasta eläkkeelle. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Vähän, kuin "Eversti EVP".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis... "Emeritus professori" on kuka tahansa proffa, joka jää proffan virasta eläkkeelle. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Vähän, kuin "Eversti EVP".

Olet Arttu oikeassa... Korjaan edellistä viestiäni. Siirrän Emerituksen sille kuuluvaan paikkaan ,,, SORI  :(

Kaikella kunnioituksella professuurista....  Profesorin arvonimen saamisen edellytyksiä ovat mm. Lainaus Wikipediasta "Professorilta voidaan edellyttää myös käytännöllistä perehtyneisyyttä tehtävän alaan".....  Ilmeisesti Emeritus professori Mikko Salaspuro puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kavereitten mukaan mulla on alkoholiongelma  ??? Alkoholia on kaapissa mutta en juo sitä  :)

30 litraa erilaisia whiskejä, lähinnä keräilypulloja ja kaikki korkkaakaamatta.

Vanhin pullo on ollut mulla kohta jo 31 vuotta, kolmikulmainen litran pullo Grantsin 12 vuotta vanhaa.

Kallein on litran pullo old st andrew joka on pienessä nahsta tehdyssä golfbägissä joka on sitten kärryssä, maksanut aikoinaan Espanjasta tuotuna 400 markkaa sain sen tosin lahjaksi eli omaa rahaa ei palanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kavereitten mukaan mulla on alkoholiongelma  ??? Alkoholia on kaapissa mutta en juo sitä  :)

Vanhin pullo on ollut mulla kohta jo 31 vuotta, kolmikulmainen litran pullo Grantsin 12 vuotta vanhaa.

Kallein on litran pullo old st andrew joka on pienessä nahsta tehdyssä golfbägissä joka on sitten kärryssä, maksanut aikoinaan Espanjasta tuotuna 400 markkaa sain sen tosin lahjaksi eli omaa rahaa ei palanut.

Olen homeopaatti, ja ammattinani on auttaa ihmisiä ongelmissaan kokonaisvaltaisesti. Joten kotikäyntikutsua tässä odotellessa... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen homeopaatti, ja ammattinani on auttaa ihmisiä ongelmissaan kokonaisvaltaisesti. Joten kotikäyntikutsua tässä odotellessa... :P

Homeopaatin viskinjuontia: (?)

Viskiä otetaan pieni tippa, ja se sekoitetaan suureen määrään vettä. Tuosta suuresta vesimäärästä otetaan jälleen yksi pieni tippa, ja se sekoitetaan jälleen suureen määrään vettä jne. Välissä ravistetaan seosta. Loppujen lopuksi viimeisessä erässä ei välttämättä ole yhtään ainutta molkyyliä tuota viskiä, mutta viskin "energia" siirtyy liuoksesta toiseen, ja vahvistuu, kun liuosta ravistetaan...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan sitä tehdä niinkin kuten eräässä vitsissä jossa kaveri kysyi toiselta mitäs juot, niin vastaus oli ihan vettä mulla tässä lasissa vaan on mutta jäät on tehty whiskistä. ;D

Mutta jos totta puhutaan niin ensin lasiin whiskiä tai whiskyä ja sitten tilkka vettä joka avaa maun tai sitten vaan jääkuutio tai pari.

Mutta jos whiskin haluaa pilata kuten jotkut moukat niin sitten blandista esim kokista.

Muuten whiskeihin ei sitten pidä sekoittaa noita Amerikan litkuja kuten Jack danielssia kun ne ei ole whiskejä ollenkaan vaan bourboneja joita ei esim ammattilaisille tarkoitetuilla alkoholimessuilla ole ollenkaan whiskien seassa samoilla hyllyillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos viskin haluaa pilata kuten jotkut moukat niin laitetaan sitten niitä jäitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Single malt ja raakana suoraan lasista...cheers! hhhhhuhh - otin just tömäyksen Spey halpis singleä. Edullisuudestaan huolimatta ihan hyvä ja pehmeähkö maku. Vettä juodaan vasta ennen nukkumaan menoa vähintään puolen litran stobe. Laimentaa mukavasti - eikä ala närästään  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos viskin haluaa pilata kuten jotkut moukat niin laitetaan sitten niitä jäitä.

Tuohon  viski jäillä tai lasiin tippa vettä niin se toimii parhaiten (ainoastaan) Blend viskeissä koska jos on single malt viski niin jäät sekoittavat sen makua kuin myös tippa vettä.

Tämän neuvon olen saanut alan todelliselta ammattilaiselta kyseisen tuotteen kotimaasta.

Kaapista löytyy sekä single malt että Blend tuotteita ja suurin osa on noita 12-24 vuotta tuotteita

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja se on oikea tieto. Kyllä niitä sekoituksia voi jäillä juoda - sama vaikka kaataa kolaa sekaan. Ei haittaa. Itse asiassa kaverini tykkäsi irkkuviskistä, kun sitä tuossa äsken spritellä lantrailin. Mä en tänään uskalla lähteä sotkemaan - on kuumetta päällänsä - ja tiedä vaikka olis SIKA. Koko perhe on petin pohjalla. Nyt on pysyttävä puhtaassa aineessa, muuten hukka perii aamulla kanuunan muodossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hirveästi en viskien perään ymmärrä, enkä varsinaisesti perusta, mutta heitänpä yhden "anekdootin" aiheesta. Eräällä upseerikerholla pari vuotta takaperin isä tarjosi naukun 30 vuotiasta, olisko ollut Glenfiddishia. Sainpahan maistaa itseni ikäistä viskiä. Verrokiksi saman puljun 12 vuotiasta. Osasi niistä makustelemalla jopa eron löytää, vanhemman eduksi... Heti perään siihen tiskille tuli paria naikkosta kestinnyt herrasmies, joka tilasi myös sitä 30 vuotiasta. Ukko vaan otti sen kolalla  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi veljet  :o Se siitä paukusta!

Mä sekoittelen vaan halvempaa blended-kuraa tai jotain muuta talousviskin määreet täyttävää, usein juurikin kolaan ja miedompia irlantilaisia jopa spriteen ja jäämurskaa päälle. Ei se pahaa ole. Singlet otan / aloitan aina vesiselvänä. Kännissä ne maistuu samalle kuin kaikki muutkin ja menee hukkaan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta tulee kyllä helposti ongelma..... mutta on kaapissa Cadenhead Collectionin cask vahvuinen Banff pullo joka on tislattu 1976 ja pullotettu 1997. Mutkun ei millään tunnu löytyvän tarpeeks hyvää tekosyytä avata sitä. Ja ajan kanssa ongelma vaan pahenee  :-[

Löytyi vielä ihan vahingossa paikallisen viinakaupan tarjouskorista. Kysyin myyjältä että mitähän se tämä mahtaa maksaa tämä erityisen asiantuntematon yksilö erehtyi sanomaan että "I dunno.... 50 bucks? "

Kolan kanssa lantraaminen on kyllä melko karmeaa.... paitti niitä bourboneita mutta nehän ei olekaan viskejä. Juuri nyt suosikkilistalla on korkealla 15 vuotias Glencadam tahi sitten blendareista Bushmillsin Black Bush. Ja vettä korkeintaan cask vahvuisiin ihan vaan loraus....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah, tekosyynä esim.minä kylään teille tai tuot tullessasi mukaan.

Helpompi että tuot, ravaat täällä suomesa alvariinsa kuiteski.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin kaapin kätköihin ja tuo Grants mistä kerroin on Grant`s Royal 12 years.

Löyty sieltä muutakin ja kaikkia ei viitsi listata mutta tässä muutama.

Ensin blend: Dimple 15 years, Ballantime Gold Seal 12 y, Chivas Regal 12 y, Gordon Chamas Black Bottle 10 y.

Sitten Single malt: Gardhu 12 y, Strathisla 12 y, Glenfiddich 12 y, Famous Grouse 12 y.

Lisäksi löytyy sitten Irkku whiskejä kuten Black Bush ja Tullamore Dew ja muita keräilypulloja kuten golfpallon näköisiä pikkupulloja mitä oli aikoja sitten myynnissä laivoilla ja myös Old St Andrew litran pullo mikä on golfpallo dimpleineen.

Kaikki on tosiaankin vielä korkkaamatta ja mitään haihtumista en ole huomannut kuin muutamassa pulllossa vaikka vanhoja ovatkin.

PS: Mullekkin kaverit ostelee syntymäpäivälahjaksi whiskilaseja ihan noin niinkuin jotain vihjatakseen, en kyllä tiedä mitä ;D sillä ne pölyttyyy tuolla kaapissa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin kaapin kätköihin ja tuo Grants mistä kerroin on Grant`s Royal 12 years.

Löyty sieltä muutakin ja kaikkia ei viitsi listata mutta tässä muutama.

Ensin blend: Dimple 15 years, Ballantime Gold Seal 12 y, Chivas Regal 12 y, Gordon Chamas Black Bottle 10 y.

Sitten Single malt: Gardhu 12 y, Strathisla 12 y, Glenfiddich 12 y, Famous Grouse 12 y.

Lisäksi löytyy sitten Irkku whiskejä kuten Black Bush ja Tullamore Dew ja muita keräilypulloja kuten golfpallon näköisiä pikkupulloja mitä oli aikoja sitten myynnissä laivoilla ja myös Old St Andrew litran pullo mikä on golfpallo dimpleineen.

Ihan kattava lista noin "kaappiviskinkeräiljäksi"  ::)

Toi Haig & Haig:in Dimple on muuten blendareista ihan sieltä kärkipäästä, suosittelen. Meinaan sit jos joskus tulee mieleen teurastaa joku keräilykappale. Chivas on täysin yliarvostettu ( paitti Royal Salute joka onkin ihan eri asia.... )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meneeköhän alkoholin mainostamikseksi mutta voisin lisätä listaan noita ei vuosikertapulloja vaikka ovatkin olleet minulla jo reilusti yli kymmenen vuotta.

Glen Scanlan, Clan MacCregor, Black Barrel, Higland Supremer, Grants, Lauders, Ballantime Finest, Teacher ja Chivas Regal.

Kaikki litran pilloja ja korkkaamatta.

Pitäis varmaan lähteä pikaristeilylle ruotsiin tai tallinnaan että sais jotain uutta kaappiin pölyttymään. :)

Onko joku näistä Orvo sun maun mukaan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko joku näistä Orvo sun maun mukaan  ;)

Glen Scanlania muistan selkeästi juoneeni... .ettei olis peräti ollut Arskan kanssa vielä  ;D

Grant's ja Ballantine's on aliarvostettuja makuun nähden. Maku tosin on pitkälti makuasia.

Cathy: ei kannata surra jos ei viinapää kestä. Olen esmes Kiinassa ja muualla Aasiassa useasti nähnyt kun kaveri on kantokunnassa 1-2 oluen jälkeen.  Toisilla se vaan on niin. Mutta tuleepa ainakin halvaksi......  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cathy: ei kannata surra jos ei viinapää kestä. Olen esmes Kiinassa ja muualla Aasiassa useasti nähnyt kun kaveri on kantokunnassa 1-2 oluen jälkeen.  Toisilla se vaan on niin. Mutta tuleepa ainakin halvaksi......  ::)

Ei olla ongelma. Minä käyttää alkoholi raha viisaasti ja ostaa vaate, meikki, ruoka.......  ;)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei olla ongelma. Minä käyttää alkoholi raha viisaasti ja ostaa vaate, meikki, ruoka.......  ;)

Minä vielä fiksumpi. Ostan hyvin vähän vaatteita, en yhtään meikkejä yms. humpuukia, ruokaa riittävästi ja lopuilla ilmailulehtiä ja -kirjoja ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minu suhteeni alkoholiin on vapaa. Alkoholi saa olla minun puolestani ihan vapaana kunhan ei änkeä lähelle. Kokeneena "vanhana juoppona" voin sanoa että niin turhaa on sen aineen käyttö paitsi silloin kun juottaa asiakkaan niin känniin että se tekee huonot kaupat. Ja kerää itse voitot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä vielä fiksumpi. Ostan hyvin vähän vaatteita, en yhtään meikkejä yms. humpuukia, ruokaa riittävästi ja lopuilla ilmailulehtiä ja -kirjoja ;D

:laugh: Tämä olla mielipide. Mikäli minä kävellä vanha "työ"haalari ja hiukset sekaisin.....Mahdollisesti saada olla rauhassa ::)

Aidosti en käyttää meikki paljon ja uskoa miehen vaatia vaimo tai tyttöystävä pitää näyttää kaunis  ;)

"Ruma" Cathy :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään