Jere Tolonen

Powershot A710IS jumittaa (oli: Tyhmiä kysymyksiä muusta...)

12 viestiä aiheessa

Moi! En tiedä kameroista melkeinpä mitään, joten nää "tekniset nimet" tulee nyt maallikon suusta...  Elikkä mulla on tällänen Canon PowerShot A710IS -pokkari ja nyt on tullu sellainen vika, että käynnistettäessä se  joka yleensä tulee edestä eteenpäin (objekti?), ja liikkuu zoomailtaessa, jumittaa kesken liikkeen. Kuuluu piip ja näytössä lukee "Häiriö, käynnistä uudelleen". Mikä avuksi vai laitetaanko suoraan huoltoon. Kamera on vähän yli 2 vuotta vanha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksestasi. Onko tietoa että paljonko korjaus tulisi noin suunnilleen maksamaan (joo, tiedän että paikan päällä huollossa pystyvät arvioimaan :-[)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksestasi. Onko tietoa että paljonko korjaus tulisi noin suunnilleen maksamaan (joo, tiedän että paikan päällä huollossa pystyvät arvioimaan :-[)?

Minä veikkaan, että jos ei takuuta jäljellä, niin vähintään 50e. Se huoltomies kyllä varmaan osaa sanoa kannattaako korjata..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä veikkaan, että jos ei takuuta jäljellä, niin vähintään 50e. Se huoltomies kyllä varmaan osaa sanoa kannattaako korjata..

JAS:n tuntiveloitus on n. 73€ ja kun pokkarin optiikkaa aletaan availemaan ja uusimaan niin voi olla että huolto on kalliimpi kuin kameran käypä arvo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JAS:n tuntiveloitus on n. 73€ ja kun pokkarin optiikkaa aletaan availemaan ja uusimaan niin voi olla että huolto on kalliimpi kuin kameran käypä arvo.

Näin on, mutta toi oli vaan semmonen ehdoton vähimmäishinta-arvioni ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tais olla 39€ tarkistus ja kustannusarvion tekeminen, sen jälkeenhän se alkaa maksamaan.

Oma (pikkupokkari) meni onneksi takuuseen  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen käytettiin kameraa huollossa. Oli kuulemma objektiivi kolhiintunut/tippunut ettei toimi enään, ja uuden ostaminen tulisi halvemmaksi... Ei ole kamera kyllä ikinä pudonnut, eika ainakaan pahasti kolhiintunut, ja edellisen käyttökerran jälkeen on ollut siististi hyllyssä...

Noh, ostettiinpa sitten Canon PowerShot A1100 IS, samaa merkkiä juu...  Kokeiltiin muutaman kerran ja hienosti toimi! Nyt aamulla taas ajattelin ottaa muutaman kuvan, piip piip piip, "Häiriö, käynnistä uudelleen", ja objektiivi ei tule ollenkaan. Ei onnistu edes pelkkien kuvien katsominen omasta napista. Nyt kyllä alkaa hermo menna Canonin kanssa. Huomennahan se on takuuseen vietävä. En tiedä, olisiko sitten seuraava kamera Olympus tai Nikon!?!

Nimim. Entinen Canonin asiakas?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen käytettiin kameraa huollossa. Oli kuulemma objektiivi kolhiintunut/tippunut ettei toimi enään, ja uuden ostaminen tulisi halvemmaksi... Ei ole kamera kyllä ikinä pudonnut, eika ainakaan pahasti kolhiintunut, ja edellisen käyttökerran jälkeen on ollut siististi hyllyssä...

Noh, ostettiinpa sitten Canon PowerShot A1100 IS, samaa merkkiä juu...  Kokeiltiin muutaman kerran ja hienosti toimi! Nyt aamulla taas ajattelin ottaa muutaman kuvan, piip piip piip, "Häiriö, käynnistä uudelleen", ja objektiivi ei tule ollenkaan. Ei onnistu edes pelkkien kuvien katsominen omasta napista. Nyt kyllä alkaa hermo menna Canonin kanssa. Huomennahan se on takuuseen vietävä. En tiedä, olisiko sitten seuraava kamera Olympus tai Nikon!?!

Joku pikkusiskos tms on sen tiputtanut, mulla ei oo ikinä ollu mitään vikaa Canonien kaa. Taino kerran luulin, että oli menny uuen kameran näyttö rikki, mut olinki painanu vaan DISP ja ku painoin uuestaa meni päälle. Ei noin voi käydä mitä sulle on käyny!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin jo aiemmin tätä ehdottaa. Mulla oli joskus samantyylinen ongelma pokkarissa, sitten tajusin ladata akut! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin halvat Canonin pokkarit ovat minun kokemukseni mukaan todella heppoisia rimpuloita. Meillä on ollut niitä kaksi ja molemmat ovat hajonneet pian takuuajan jälkeen. Fuji ja Olympus ovat olleet ongelmattomia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, olisiko sitten seuraava kamera Olympus tai Nikon!?!

No älä ainakaan Nikonin pokkaria osta, ne on ihan surkeita. Itse sijoittaisin Fujiin tai Lumixiin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään