Tumi Hämäläinen

Kevyt tunnistuskysymys

19 viestiä aiheessa

Eukko otti tällaisen kuvan matkaltaan, ja kyseli että mikähän lentovempele on kyseessä. No, ei haitustakaan mulla. Heitin vain, että joku lentoyhtiö Turvallisen Linjan laite lienee kysymyksessä, mutta että mietin vielä hetken.

 

Auttakaa nyt, toverit! Mistä vermeestä on kyse? Pitää vastata ennen uamua.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hämääminen on meikäläisen halvin huvi... ;D

 

Muita arvauksia/tietämyksiä?

Kyl mää pitäydyn tuos A32sarjalaisessa... 757 se ei kyllä voi olla, ainakaan Finnairin... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa asiantuntijat olla töissä tai nukkumassa tähän aikaan perjan... tai siis lauantaiaamusta, joten kun tää nyt meni vähän tuon tiedostonimen vuoksi mönkään (kuten Petri vähän arvelikin), niin kyllä tämä on Finskin B757:n vasemmasta siivestä.

 

Seuraavalla kerralla täytyy laittaa ihan toisenlainen "numerosarja" tiedostonimeen.

 

Kiitos, Petri, mielenkiinnosta. Ei nyt sitten kuitenkaan ollut se A32... vaikkakin, voihan niissä olla hyvin samanlainen merkintä tuossa kohtaa. Mene tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa asiantuntijat olla töissä tai nukkumassa tähän aikaan perjan... tai siis lauantaiaamusta, joten kun tää nyt meni vähän tuon tiedostonimen vuoksi mönkään (kuten Petri vähän arvelikin), niin kyllä tämä on Finskin B757:n vasemmasta siivestä.

 

Seuraavalla kerralla täytyy laittaa ihan toisenlainen "numerosarja" tiedostonimeen.

 

Kiitos, Petri, mielenkiinnosta. Ei nyt sitten kuitenkaan ollut se A32... vaikkakin, voihan niissä olla hyvin samanlainen merkintä tuossa kohtaa. Mene tiedä.

Jaa, oli kuitenki. Katoin että 757:n siiven väri on vähän vaaleampi kuin bussissa, ja toi näytti aika tummalta ;D

 

Ja joo, ei kannata tohon tiedostonimeen sitä vastausta laittaa tälläsissä tapauksissa, sieltä kun sen hyvin nopeesti tonkii kuten huomasit. Kyllähän sinne voi laittaa jotain hämäystä tietty mutta oikeeta vastausta ei kannata.. ;D Esim tässä tapauksessa oisit voinu laittaa vaikka juuri 320 tai 737...  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tästä nyt on enää mitään hyötyä niin peilataanpa asiaa hieman tarkemmin.

 

Eli venttiili sijaitsee siis siivessä ja on nimeltään "safety line". Tästä voisi siis päätellä että kyseessä voisi olla jonkinlainen polttoaineeseen liittyvä asia. Tarkemmin ottaen tankkeihin.

Heitänpä veikkauksena että kyseessä voisi olla jonkinasteinen "pressure relieve"-valve jos polttoainetankkiin pääsee muodostumaan liikaa painetta ???

 

Eikäkö hiivatti, voisikohan tuo liittyä "emergency sliden" kiinnittymiseen?

 

Sen verran mielenkiintoinen että voisi maanantaina palata asiaan jos muistaa.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköön tuo oo turvaköyden kiinnityspiste. Semmoinen helpottaa overwing exittien kautta tapahtuvaa evakuointia, jos kone ajetaan vaikkapa Hudsoniin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköön tuo oo turvaköyden kiinnityspiste. Semmoinen helpottaa overwing exittien kautta tapahtuvaa evakuointia, jos kone ajetaan vaikkapa Hudsoniin.

 

-A-

 

Mutta eihän Finskin malleissa ole siipiexittejä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköön tuo oo turvaköyden kiinnityspiste. Semmoinen helpottaa overwing exittien kautta tapahtuvaa evakuointia, jos kone ajetaan vaikkapa Hudsoniin.

 

Onkos tuollaisessa evakuointitilanteessa muka oikeasti aikaa kiinnitellä jotain turvaköysiä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oo kyllä siipiexittejä Finnairilla ei. 757:sta on kuitenkin olemassa semmoinenkin versio, missä moiset on. Oisko siipi stanu, ei mitään käsitystä. Turvaköysiä kyllä joissain tilanteissa käytetään, mutta eipä ne taida kuulua kyllä varustukseenkaan Finnairin tapauksessa. Tämmöiseen käsitykseen olen jostain joskus kuitenkin tullut. Täytyy selvittää asiaa, mutten kyllä toisaalta muista sen "rasva-apinankaan" nähneen ainakaan käyttävän ikinä moista. Se ei tietty paljon kerro, mitä olen nähnyt ja mitä en, mutta tulipa tuota joskus keikutuksi siellä siivellä.

 

Jukan kommenttiin sen verta, että jos kone ajetaan ehjänä veteen ja evakuoidaan, siinä on jossain määrin enemmän aikaa kuin vaikkapa tulipalotilanteessa. Jos kansa poistuu siiven kautta lauttoihin, homma hoituu aika lailla rauhallisemmin kuin maalla. Ainakin teoriassa.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, taisi nyt ryöpsähtää tämä keskustelu siihen, mikä kyseinen "kolo" tuossa 757:n siivessä onkaan. Ei siinä mitään, voidaan hyvin jatkaa aiheesta.

 

Arvailuja on siis  heitetty, mutta mikä onkaan oikea vastaus? Mikä on tuo Safety line - Attach Point? 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jonkun turvanarun kiinnityspistehän tuo nyt epäilemättä on, mutta tuossa tapauksessa kuulostaa enempi mekaukon nartsalta.

 

-A-

 

Ja käännöstä englannista-englanniksi:

 

In ditching situation, the escape strap can be used as a hand hold for passengers to walk out on the wing and step into a life raft.

 

Siitä sanakirjaa käteen - suomentakaa mullekkin ;)

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään