Kim Tuominen

Ongelma karttojen näkyvyydestä läppärissä??

40 viestiä aiheessa

Ongelmä on siinä kun minulla on tässä pelikoneen vieressä läppäri jossa on käyttöjärjestelmä Windows 98 ja kartat (PDF-tiedostot) ei näy siinä, ja olen yrittänyt asentaa sitä Adobe Reader 7.0 mutta ei onnistu ja läppärissä ei ole nettiä. Millä keinolla saan kartat näkymään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelmä on siinä kun minulla on tässä pelikoneen vieressä läppäri jossa on käyttöjärjestelmä Windows 98 ja kartat (PDF-tiedostot) ei näy siinä, ja olen yrittänyt asentaa sitä Adobe Reader 7.0 mutta ei onnistu ja läppärissä ei ole nettiä. Millä keinolla saan kartat näkymään?

Löytyykö läppäristä paljon tehoja, riittääkö esim XP:n tai Win2000 pyörittäjäksi. Suosittelen vaihtamaan jompaan kumpaan jos vaan mahdollista, win98 oli jo susi syntyessään :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asentelin tuossa taannoin Navigraphin karttaohjelman sekä simukoneeseen, että läppäriin. Karttatiedostot saa näppärästi siirrettyä muistitikulla koneesta toiseen, joten ne tarvitsee ladata vain kerran. Navigraphin karttaohjelmaa on aika näppärä käyttää läppäriltä siinä lennon aikanakin.

Eipä tuohon oikein taida olla muuta konstia, kuin päivittää läppäri tai tulostaa paperikartat ennen lentoa. Itse olen sen verran nuuka, että oen yrittänyt vältellä turhaa tulostelua, joten läppärikartat sopivat minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sama juttu, mutta en pysty avaamaan kartta tiedostoja? Ja mistä mahtaisi saada tuon windows 2000 käyttöjärjestelmän asennusohjelma vai tarviiko siihen jonku levyn tai jotain?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tapauksessa olis Kimin ehkä fiksuinta asentaa Linux läppärille. Ilmainen ja kevyt, toimii hyvin karttojen katteluun ja nettisurffailuun.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tuon voi ladata? P.S koneessa ei ole nettiä.

Lataa se sillä pöytäkoneellas, kai siin on netti ku tänne foorumille kirjottelet. ;D

Googleakin voi käyttää, mutta tuolta voi ladata ainakin Ubuntun.

Toinen juttu siirto siihen läppärille, jos mahtuu niin vaikka DVD-levyllä, jos ei, niin osina DVD-levyllä tai ulkoisella kovalevyllä, kopsaat sinne ulkoiselle pöytäkoneella, ja sitten läppärissä kun ulkonen on kii nii läppärille. Toinen asia onko sulla ulkoista kovalevyy, ja kannattaako sellasta ostaa tollasta varten. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole ulkoista kovalevyä, elikkä pystynkö tehdä sen ilman sitä? Paitti kyllä minulla dvd-levyjä on, mutta mitens se asennus sit tapahtuu? Ja siis pitääkö minun poistaa jotain???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tuon windows 2000 käyttöjärjestelmän saisi? kun luin tuota linux juttua niin pitäisi luoda kaikki varmuuskopiot ja poltella levylle vaikka mitä, niin mistä tuon windows 2000 käyttöjärjestelmän saa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi Linuxin asentaminen on tosi yksinkertasta, jos pikkusen lukee... Varmuuskopioitakaan ei tarvi tehä, jos asentaa Ubuntun koneen ainoaksi käyttöjärjestelmäksi (mahdollista myös pyörittää kahta käyttöjärjestelmää yhdellä koneella, ite teen näin). Asennus tapahtuu siten, että lataat Ubuntun levykuvan netistä Ubuntun sivuilta, poltat sen jollain ISO burnerilla DVD levylle ja työnnät läppäriin ja asennat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten se vaikuttaa se toinen järjestelmä siihen sitten? ja miten saan sen poistettua jos se ei toimi?

Häh  ??? Olis ihan kiva, jos vähä ees panostaisit kirjotukseen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun yritin polttaa sitä siihen levylle, niin se ei onnistunut. Mikä mahtaisi olla syynä? Käytin tuota ISO Recorderia.

Pystyisikö tätä tehdä mitenkään muistitikulla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun yritin polttaa sitä siihen levylle, niin se ei onnistunut. Mikä mahtaisi olla syynä?

Tuota noin, selittäisitkös vähän miksi se ei onnistunut, tuliko jotain error-viestiä tjsp. Tuollaisésta on hankala saada mitään irti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun yritin polttaa sitä siihen levylle, niin se ei onnistunut. Mikä mahtaisi olla syynä?

Ootko lukenut yhtään ohjeita? Kaikissa ohjeissa on varmasti mainittu, että toi pitää polttaa levykuvana, ei normaalisti. Eli sun pitää ladata joku ISO-polttoohjelma, myös Nero käy jos nyt oikein muistuu  ;D. Netistä löytyy ohjeita levykuvan polttamiseen.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä käytin ISO Recorderia. Voiko tätä tehdä mitenkään muistitikulla?

Ei voi. Kerros ongelmastas tarkemmin, miksei onnistu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei voi. Kerros ongelmastas tarkemmin, miksei onnistu?

Kyllä Linuxin voi asentaa muistitikultakin. Pitää vain tehdä boottaava muistitikku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Linuxin voi asentaa muistitikultakin. Pitää vain tehdä boottaava muistitikku.

Aijaa, ei pitäisi puhua asiasta mistä ei ole 100% varma  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, tässä ensiapua:

Lataa pöytäkoneellasi d**n Small Linux, ja asenna se muistitikulle (vie tilaa hulppeat 50 MB).  Laita sitten tämä muistitikku käynnissä olevaan läppäriisi ja käynnistä DSL sen Win98:n päälle.   DSL:ssä on mukana Xpdf, joka lukee karttasi, ja voit talletella ne samalle muistitikulle.

Yo. siis hätäratkaisuna.  Pysyvämpään tulokseen saat heivaamalla sen Win98:n pois jonkun tuoreemman käyttiksen tieltä. Kaikki Windowsit maksavat, joten suosittelen lämpimästi Linuxia.  Kuten yllä mainittu, asennusta varten pitää netistä tiputtaa DVD-levykuva (.iso), ja polttaa se nimenomaan levykuvana sitten DVD-levylle. Tämän jälkeen sitten se asennus sille läppärille siltä DVD:ltä. Tuo ehdotettu Ubuntu on mainio, OpenSuse toimii myös erinomaisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, tässä ensiapua:

Lataa pöytäkoneellasi d**n Small Linux, ja asenna se muistitikulle (vie tilaa hulppeat 50 MB).  Laita sitten tämä muistitikku käynnissä olevaan läppäriisi ja käynnistä DSL sen Win98:n päälle.   DSL:ssä on mukana Xpdf, joka lukee karttasi, ja voit talletella ne samalle muistitikulle.

No minäpä kokeilen tuota. Entä jos ei toimi saako sen poistettua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saataa sen Windows 2000 löytää joltain, esim itselläni on sellainen mutta en kyllä kehtaa myydä. Ensimmäinen NT windows jonka ostin 7 vuotta sitten, ja jääkööt nytten odottelmaan sitä hetkeä kun teen kokoonpanon vähän vanhimmista osista. Halu ois rakentaa Slot A Athlon alusta, pitäs vaan ettimällä ettii ne osat haltuun :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minäpä kokeilen tuota. Entä jos ei toimi saako sen poistettua?

Saa toki. Toi käynnistetään muistitikulta eikä asenneta koneelle. Kun muistitikku on irti koneesta niin ei ole linuxiakaan enää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saa toki. Toi käynnistetään muistitikulta eikä asenneta koneelle. Kun muistitikku on irti koneesta niin ei ole linuxiakaan enää.

Sama homma oli joskus firman servuissa, paitti Linux oli silloin 1.44mb disketillä. Se meni aina työpäivän jälkeen lukkojen taakse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta siis kun lataan sen, niin asennanko sen tähän koneelle ja siirrän muistitikulle ja sitten siirrän läppärille vai heti latauksen jälkeen läppärille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään