Håkan Sandberg

Grob 109B OH-740 EFHV

14 viestiä aiheessa

Jo vain

Hyvinkää kentälle tullessa ei tarvitse esim. tyttöjen varustautua makeup peileillä, meillä voi käyttää mm. Grobin siipeä ;D

Niin ja jos lentämään tällä kaunottarella mielii, jäsenhakemus vetämään.

HS

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja

 

Meillä kaikki koneet joissa on siipeä vähemmän kuin 8.5m per puoli, sanotaan kinnereiksi :D

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja

Meillä kaikki koneet joissa on siipeä vähemmän kuin 8.5m per puoli, sanotaan kinnereiksi :D

 

Elkää nyt hyvää ja kaunista Grobia kinneriksi sanoko :D

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahottomalla mekkalalla ponnisti eilen taivaalle. Piti ihan juosta hallista ulos kattomaan että mikäs se siellä ja Grobihan se. Yht'äkkiä melu sitten lakkasikin. Sinne se jäi leijumaan, liekö alas päässyt vieläkään :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meillä kaikki koneet joissa on siipeä vähemmän kuin 8.5m per puoli, sanotaan kinnereiksi :D

 

Ja meilläpäin noita pitkäsiipiä, joiden lentokyky lopahtaa aamukasteen voimasta, kutsutaan himmeleiksi ;D

 

Joo, tiedetään, teillä on B-malli :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elkää nyt hyvää ja kaunista Grobia kinneriksi sanoko :D

 

-A-

 

Siis vähemmän kuin 8.5m per puoli you know.

Mutta jotain vikaa meidän variometrissä, alkoi jostain syystä näyttämään yli 5m/s nostoja, ei se voi pitää paikkaansa :)

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahottomalla mekkalalla ponnisti eilen taivaalle. Piti ihan juosta hallista ulos kattomaan että mikäs se siellä ja Grobihan se. Yht'äkkiä melu sitten lakkasikin. Sinne se jäi leijumaan, liekö alas päässyt vieläkään :laugh:

 

Juu

Meidän Grobissa on sellaiset siiven päälle tulevat levyt, jotka saa ulos. Ne kun on ulkona, se liitää suurin piirteen samoja kuin esim. joku mopo kesna tai Ultra. Se onkin näillä keleillä ainoa tapa päästä alas :D

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja meilläpäin noita pitkäsiipiä, joiden lentokyky lopahtaa aamukasteen voimasta, kutsutaan himmeleiksi ;D

 

Joo, tiedetään, teillä on B-malli :P

Himmeli sulla on, sanonko mä missä 8)

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis vähemmän kuin 8.5m per puoli you know.

 

Otapas ens kerralla mitta mukaan ja mittaa siiven tyvestä kärkeen. Jos saat 8,5 metriä vielä oikeinkin mitaten, tarjoon pullakahvit ja pizzaatiot ;)

 

-A-

 

PS. Maliniemi uhkaa nyt sotkeutua kommenteissa kovasti virheellisille raiteille  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Himmeli sulla on, sanonko mä missä 8)

 

Sulla on vaihtunut T:n ja U:n tilalle kaksi ihmeellistä kirjainta ;D

 

PS. Maliniemi uhkaa nyt sotkeutua kommenteissa kovasti virheellisille raiteille  :laugh:

 

Enkös minä aina?  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otapas ens kerralla mitta mukaan ja mittaa siiven tyvestä kärkeen. Jos saat 8,5 metriä vielä oikeinkin mitaten, tarjoon pullakahvit ja pizzaatiot ;)

 

-A-

 

PS. Maliniemi uhkaa nyt sotkeutua kommenteissa kovasti virheellisille raiteille  :laugh:

 

Kiitos kaffeista  :thmbup:

 

Se siiven tyvi on toki piilossa persheen alla ;D OK sovitaanko tasapeli, toinen maksaa kaffit ja toinen pullat, mutta siipee on sanon minä :D

 

G 109B

Developed out of the Grob G 109A; the wingspan was further increased to 17.4 metres (57 ft),

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu

Meidän Grobissa on sellaiset siiven päälle tulevat levyt, jotka saa ulos. Ne kun on ulkona, se liitää suurin piirteen samoja kuin esim. joku mopo kesna tai Ultra. Se onkin näillä keleillä ainoa tapa päästä alas :D

HS

 

Juu, sunnuntaina oli jo havaittavissa pienen pieniä nostoja. Niistä oli huomattavasti apua mopoilijallekin matkalentokorkeuteen noustaessa. Variometrin neula meni melkein nurinniskoin ja selkä painautui taas tiukasti kiinni selkänojaan kiihtyvyyden rusentaessa (OH-CBZ) ;D Alaspääsyssä ei ollut ongelmia, tonttiin tuli varmasti, niin kuin aina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaffeista  :thmbup:

 

Se siiven tyvi on toki piilossa persheen alla ;D OK sovitaanko tasapeli, toinen maksaa kaffit ja toinen pullat, mutta siipee on sanon minä :D

 

G 109B

Developed out of the Grob G 109A; the wingspan was further increased to 17.4 metres (57 ft),

 

 

Eikun se tyvi päättyy siihen runkoon ja pääsalko jatkuu rungon syövereihin :D Mutta pannaan puokkii joo, tulee kaikille hyvä mieli. Siipeähän on :)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otapas ens kerralla mitta mukaan ja mittaa siiven tyvestä kärkeen. Jos saat 8,5 metriä vielä oikeinkin mitaten, tarjoon pullakahvit ja pizzaatiot ;)

 

 

Vitsin pimpulat

Ei teräs anna periksi, vaikka kuinka venyttää, eikä toisessa päässä ollut timpurin luonto antanut periksi fuskata 8)

[ attachment removed / expired ]

 

Hei muuten, menkää huomenna Valkeakosken jääkiitotielle. Siellä on makkaraa tarjolla kaikille koneelle saapuville. Kävimme siellä näyttämässä meidän Grobille A-mallia vähän niinku sillee, että tuosta sinäkin olet saanut alkusi.

 

Mutta siivet kiiltää myös Pilatuksessa, ainoa maailmassa laatuaan :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla