Jani Salo

Elisa ADSL pätkii

26 viestiä aiheessa

moi

Nyt on viimeisen puolen tunnin sisällä ADSL linja pätkinyt todella tiuhaan. Ainakin 20 kertaa on tullut viesti että "A Network Cable is Unplugged"

Tässä kun tätäkin viestiä kirjoittelen niin se on katkeillut jo 4 kertaa ja tullut takaisin >:(>:(>:(

Onkos muilla Elisan ADSL käyttäjillä pääkaupunkiseudulla tullut vastaavia katkoksia todella tiuhaan ?

Olen myös konetta buuttaillut mutta aina vain näyttää katkeilevan. Tuossa kun surffailin kello 12 aikaan niin netti pysyi pystyssä ihan hyvin.

Nostaakohan Elisa nyt niitä nopeuksia vai ?

Ihme homma, pitää kohta soittaa sinne asiakaspalveluun.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole ollut ongelmia, mutta kokeile restartata reititin.

ei ole reititintä vaan Telewellin TW-EA 100B USB ADSL modeemi....

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo no sitten en tiedä. Minulla on auttanut tuo reitittimen restart, jos yhteys on huono tai pätkii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisen viikon aikana on ilmennyt aivan samaa Elisan liittymän kanssa mutta aluksi epäilin uutta D-linkin WLAN-reititintä jonka kautta myös pöytäkone menee. Vantaan Leppäkorvessa asustelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
aluksi epäilin uutta D-linkin WLAN-reititintä
Epäile vaan jatkossakin. Itse siedin jatkuvaa oikkuilua liiankin kauan noin puolen vuoden ajan, kunnes vaadin takuun kautta tuotteen vaihdettavaksi Edimaxin vastaavaan laitteeseen osoitettuani virheen olevan tuotantosarjassa. Sen tulosta lähtien ei ole ollut juurikaan mitään ongelmaa.

En ole ainoa D-Linkiin liittyvien ongelmien kanssa paininut. Ymmärtääkseni esimerkiksi Toni Tihleman menettää päivittäin hermonsa pätkimisen kanssa vieläkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani

Sama modeemi mulla ja Elisa ja pääkaupukniseudulla asutaan..

Ei mulla vaan mitään ole ilmenny ???

nimim. lucky bastard ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama modeemi mulla ja Elisa ja pääkaupukniseudulla asutaan..

Ei mulla vaan mitään ole ilmenny ???

nimim. lucky bastard ;D

ei taida olla Elisa vielä tuplannut noita nopeuksia sielläkään ??

Tiedotteessa luki että 15. - 30. päivä elokuuta kone olisi syytä olla päällä ;D (kokoajanko ? ) ....

Welholla kuulemma nostavat nopeudet 19.8.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei taida olla Elisa vielä tuplannut noita nopeuksia sielläkään ??

Tiedotteessa luki että 15. - 30. päivä elokuuta kone olisi syytä olla päällä ;D (kokoajanko ? ) ....

Welholla kuulemma nostavat nopeudet 19.8.

Jani

Ja kun sitä tiedotetta viitsii tarkemmin lukea sanotaan, että tämän nopeuksien noston aikana voi yhteydet pätkiä ajoittain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kun sitä tiedotetta viitsii tarkemmin lukea sanotaan, että tämän nopeuksien noston aikana voi yhteydet pätkiä ajoittain.

Pätkiikö ne muka Helsingissäkin jos Turun yhteyksiä nostetaan ? Itselläni ei ainakaan tuo nopeus ole vielä noussut :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan verkkojohto huonosti kiinni?

Tai jopa kosketushäiriöinen johto?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pätkiikö ne muka Helsingissäkin jos Turun yhteyksiä nostetaan ? Itselläni ei ainakaan tuo nopeus ole vielä noussut :P

Jani

Silmä käteen jos ei muuten näe! Tiedotteessahan sanotaan, että yhteyksiä nostetaan elokuun 15. - syyskuun 30.päivän välisenä aikana. Ja tuskin ne meille helsinkiläisille lähettävät kirjeitä jos turussa aikovat nostaa eli kyllä ne meilläkin nousee eikä vain turussa.

Mulle tuli muuten tuota paperista tiedotetta ennen myös @-postiin tiedote tuosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

usb väylä ei sitten toimi ihan moitteetta yli 1 mb liittymillä, esiintyy takkuilua ja pätkimistä usb 1.1 ei vaan pysty käsittelemään sellaista määrää dataa... et se niistä usb modeemeista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

usb väylä ei sitten toimi ihan moitteetta yli 1 mb liittymillä, esiintyy takkuilua ja pätkimistä usb 1.1 ei vaan pysty käsittelemään sellaista määrää dataa... et se niistä usb modeemeista.

Eipä se tunnu olevan kovin vahvoilla edes 512/512kbps yhteyden kanssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani

Mulla samainen modeemi aiheutti pätkimistä. Kun vaihdoin A-linkin Roadrunner 40 :n niin lakkasi pätkimiset kertaheitolla. Tiedä sitten onko yleisesti USB -modeemit herkempiä pätkimään tai sitten Telewellin tuotteista osa on Tele(not-so)Wellejä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla samainen modeemi aiheutti pätkimistä. Kun vaihdoin A-linkin Roadrunner 40 :n niin lakkasi pätkimiset kertaheitolla. Tiedä sitten onko yleisesti USB -modeemit herkempiä pätkimään tai sitten Telewellin tuotteista osa on Tele(not-so)Wellejä...

Jaa voipi olla,mulla on se p**ka Telewell TW-EA100B pitkään ollut enkä ole ongelmiin törmännyt.

Tai sitten olen tyhmä kun en osaa vaatia laatua joka saattaa sekin pätkiä!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa voipi olla,mulla on se p**ka Telewell TW-EA100B pitkään ollut enkä ole ongelmiin törmännyt.

Tai sitten olen tyhmä kun en osaa vaatia laatua joka saattaa sekin pätkiä!

Sama vika rahikaisella teleHELL toiminut kuin junanvessa. Kuinkahan moni TW-EA100B:n omistaja tietää että motukan max nopeus on 1Mb? Nyt kun vauhdit nousee niin moni voi ihmetellä miksi meillä ei nouse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama vika rahikaisella teleHELL toiminut kuin junanvessa. Kuinkahan moni TW-EA100B:n omistaja tietää että motukan max nopeus on 1Mb? Nyt kun vauhdit nousee niin moni voi ihmetellä miksi meillä ei nouse

Heh!

Se voi olla kun vanhaa rääkätään niin se sanoopi poks!Sama siis päteen ukkoon ja motukkaan,toivottavasti se(modeemi! ;D) kestää sen vielä 1Mb:n jotta ei ihan vielä tarvitse luopua jo niin rakkaaksi käyneestä motusta!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on se Telehell EA-100B USB motu ja en ollut kuullutkaan että yli 1M yhteydet eivät sillä toimi :o

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on se Telehell EA-100B USB motu ja en ollut kuullutkaan että yli 1M yhteydet eivät sillä toimi :o

Jani

Näköjään uusimmassa versiossa on rajoituksena 8Mb tulo ja 1Mb lähtö. Ilmeisesti uusilla ajureilla ovat saaneet nopeutta nostettua. Itse ostin motukan 1,5v sitten niin max tulo oli 1Mb.

Jarno: USB 1.1:n teoreettinen nopeus on 12Mb/s eli vika on jossain muualla kuin usb:ssä jos ei data liiku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Tässä ilmoitettuja arvoja:

TeleWell TW-EA100B USB Ulk. ADSL

Ulkoinen ADSL-modeemi USB -väylään 50 % pienempi koko kuin TW-EA100 mallissa

Helpompi asentaa eri operaattoreille kuin TW-EA100 malli

TeleWell ADSL soveltuu

Sonera koti ADSL RFC 1483 (sillattu)

Elisa ADSL RFC 1483 Routed (Elisa ADSL Premium) ja Elisa ADSL , Jippii ADSL, Baana, DNA ADSL

CE -Hyväksytty

Käyttöjärjestelmä tuki; Windows 98, 98SE, ME, 2000, XP.

RFC 1483 Sillattu/reititetty, RFC 2364 PPP over ATM ja RFC 1577 IP over ATM, PPPoE tuki

Tuetut Dslam laitteet: Alcatel, Nokia, TI, Ericsson, Cisco (HW 1/2 ja Globespan flexi/octal), Globespan

ADSL standardit: Ansi T1.413 Issue 2 (täysi ADSL -versio) G.992.2 Annex A (G.lite) ja G.992.2 (G.Dmt)

Teoreettinen maksiminopeus 8Mb vastaanotto ja 1 Mb lähetys

P.S Mitä toi teoreettinen sitten käytännössä tarkoittaakaan....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epäile vaan jatkossakin. Itse siedin jatkuvaa oikkuilua liiankin kauan noin puolen vuoden ajan, kunnes vaadin takuun kautta tuotteen vaihdettavaksi Edimaxin vastaavaan laitteeseen osoitettuani virheen olevan tuotantosarjassa. Sen tulosta lähtien ei ole ollut juurikaan mitään ongelmaa.

En ole ainoa D-Linkiin liittyvien ongelmien kanssa paininut. Ymmärtääkseni esimerkiksi Toni Tihleman menettää päivittäin hermonsa pätkimisen kanssa vieläkin.

Mikäli kyseessä on DSL-604+ -tuote niin voin todeta samaa. Ensimmäinen yksilö toimi minulla keskimäärin 2 tuntia yhteen menoon, kunnes se piti aina bootata. Toinen tapaus on toiminut jopa 3 vuorokauttakin yhteen menoon - joka tapauksessa boottia sekin silloin tällöin kaipaa.

Taannoin pistäytyessäni PC-Superstoressa Konalassa bongasin hyllystä ko. tuotteen - ja hämmästyin, sillä niitä oli siellä kymmenkunta: ainakin kuudessa paketissa oli tarra "takuukorjattu" ja loputkin oli syystä tai toisesta avattu jossain välissä.

osoitettuani virheen olevan tuotantosarjassa.

Miten osoitit tämän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomattiin muuten tänään isän kanssa, kun isän koneessa oli ongelmia netin kanssa (pätki aina muutaman minuutin jälkeen poikki. Modeemina Telewellin EA-200 ja USB:llä kiinni koneessa), että ei kannata käyttää selaimen Back-nappulaa ollenkaan, vaan käyttää aina nettisivun linkkejä liikkumiseen. Kun ei käyttänyt backiä, niin netti pysyi pystyssä tuntikaupalla ilman yhtäkään katkosta. Jos taas käytti muutamia kertoja selaimen back-nappulaa, netti yksinkertaisesti lakkasi toimimasta muutaman minuutin jälkeen... Verkkokortin kautta tätä ongelmaa ei tuolla modeemilla esiintynyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomattiin muuten tänään isän kanssa, kun isän koneessa oli ongelmia netin kanssa (pätki aina muutaman minuutin jälkeen poikki. Modeemina Telewellin EA-200 ja USB:llä kiinni koneessa), että ei kannata käyttää selaimen Back-nappulaa ollenkaan, vaan käyttää aina nettisivun linkkejä liikkumiseen. Kun ei käyttänyt backiä, niin netti pysyi pystyssä tuntikaupalla ilman yhtäkään katkosta. Jos taas käytti muutamia kertoja selaimen back-nappulaa, netti yksinkertaisesti lakkasi toimimasta muutaman minuutin jälkeen... Verkkokortin kautta tätä ongelmaa ei tuolla modeemilla esiintynyt...

Jotenkin haisee että selain olis "kaapattu". Minä pyöräyttäisin tuossa tilanteessakoneessa ad-aware, Spybot ja HighJackThis ohjelmat. HJT on hyvin tehokas ohjelma ja väärin käytettynä tekee koneelle itselleen kovasti tuhoa. Käy http://www.virustorjunta.net sivulle siellä enemmän infoa noista kaappauksista. Kannattaa siellä käydä muutenkin vaikka ei sen suurempia ongelmia oliskaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään