Tuomas Kuukasjärvi

ADSL yhteytenne

65 viestiä aiheessa

Sanoppa muuta. Kysyin kerran tuosta että milloin Puolivälinkankaalle tulee 10/10 niin vastaus oli että se on viimesenä listassa :P Odotellaan...

Kyllähän Puokkarilla osittain on jo 10/10, ainakin kaverilla on...se asuu Järvitiellä niissä kerrostaloissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä on Soneran 1Mb/512Kb ADSL mutta käsittääkseni syyskuun alusta nopeus tuplaantuu jälleen. Onhan se hauskaa kun alunperin hankki 512/512 yhteyden ja kohta samalla hinnalla on jo kaksimegainen. Kyllä ne Suomenkin nopeudet pikku hiljaa nousevat! :)

Minä taas olen käsittänyt, että sonera ei nosta nopeuksia, vaan ainoastaan laskee hintoja. Tosin 256kbit/s nousee, ei muut. Aivan satavarma en ole, mutta melko varma kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä taas olen käsittänyt, että sonera ei nosta nopeuksia, vaan ainoastaan laskee hintoja. Tosin 256kbit/s nousee, ei muut. Aivan satavarma en ole, mutta melko varma kuitenkin.

Ainakin Pyhäsalmessa kaikki Soneran liittymät tuplaavat nopeutensa lokakuun loppuun mennessä hinnan pysyessä samana...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ehkä minä sitten olen käsittänyt väärin. Harmi sinäänsä, koska tuo 20eskon pudotus kuukausimaksussa olisi ollut paljon mukavampi lisä, kuin se että nopeutta tulee lisää, koska ainakin meidän perheessä 512kbit/s on riittänyt vallan mainiosti ja silti joudumme pulittamaan siitä 68euroa kuukaudessa. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ehkä minä sitten olen käsittänyt väärin. Harmi sinäänsä, koska tuo 20eskon pudotus kuukausimaksussa olisi ollut paljon mukavampi lisä, kuin se että nopeutta tulee lisää, koska ainakin meidän perheessä 512kbit/s on riittänyt vallan mainiosti ja silti joudumme pulittamaan siitä 68euroa kuukaudessa. :-\

Luin vain Pyhäsalmessa käydessäni Soneran mainoksesta, että nopeudet tuplaantuvat. Mutta nyt kun rupesin vähän tonkimaan tuota hommaa, niin niinhän se on, että ainakin näillä "muihin alueisiin" kuuluvilla alueilla ainoastaan 256kbps nopeudet nousevat 512:een. Muut yhteydet pysyvät nopeudeltaan samana, mutta kuukausimaksut tippuvat. 512/512 kbps yhteyden kuukausimaksu tippuu 68:sta 48€:een. Eli olit aivan oikeassa... Mitkä alueet sitten kuuluvat näihin "muihin alueisiin", löytyy tietoa täältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitkä alueet sitten kuuluvat näihin "muihin alueisiin", löytyy tietoa täältä.

Huhhuh noita Soneran hintoja :o. Esimerkiksi saunalahdella on 1.9 8mb liittymä vain 58€/kk, kun taas Soneralla on 68€ 2mb mikä maksaa saunalahdella vain 44€. Ja mitä yhteyksiin tulee niin meillä on ollut tämä liittymä kohta 2v ja netti on ollut poikki tasan yhden kerran jonkun häiriön takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saas nähdä muuten miten noiden ISP:en runkoverkot kestää kun Soneralle ja Saunalahdelle on uutta nämä 8/1 megaset yhteydet suurella massalla. OPOY:llä on jatkuvasti jonkun tasoinen runkoverkon päivitys tai säätö menossa juuri sen takia että yhteydet on nopeita ja niitä on paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huhhuh noita Soneran hintoja :o. Esimerkiksi saunalahdella on 1.9 8mb liittymä vain 58€/kk, kun taas Soneralla on 68€ 2mb mikä maksaa saunalahdella vain 44€. Ja mitä yhteyksiin tulee niin meillä on ollut tämä liittymä kohta 2v ja netti on ollut poikki tasan yhden kerran jonkun häiriön takia.

Joko Saunalahdella on ulkomaanyhteydet kunnossa? Tuleeko jenkkilästä lataukset hyvää vauhtia? Niillä ne aikoinaan kustannuksia karsi, esim. Soneralla oli huikeasti paremmat. Ulkomaanyhteydethän justiin maksaa operaattorille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joko Saunalahdella on ulkomaanyhteydet kunnossa? Tuleeko jenkkilästä lataukset hyvää vauhtia? Niillä ne aikoinaan kustannuksia karsi, esim. Soneralla oli huikeasti paremmat. Ulkomaanyhteydethän justiin maksaa operaattorille.

Itselläni ei ainakaan ole ollut latausnopeuksien kanssa minkään laisia ongelmia, eli tulee semmosta 50-56kb/s. Tietenkin semmosissa tilainteissa laskee nopeus jos servu on ruuhakainen mutta se taas ei johdu operaattorista ;D. Voin sanoa että en aijo vaihtaa operaattoria ellei sitten asuinpaikan takia joudu, sen verta tyytyväinen olen ollut ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Meikäläisellä on Elisan 512/512 kb (1mb/512kb) ja € 49. Olen aina ihmetellyt Elisan / Soneran hintaeroa Saunalahteen niin kännykkä- kuin internetliittymissä. Onhan se vähän hyvin, jos Elisalla maksaa 1mb / 512 kb tuon € 49 ja saan 2 mb / 768 kb Saunalahdelta € 5 halvemmalla. Saunalahti ADSL:n kuukausihintaan nähtävästi vielä kuuluu GSM+ liittymä, mutta mutta...hinta kyllä houkuttelee, mutta en oikein viitsisi, kun ei tahdo luottaa siihen toimivuuteen. Pitäisi varmaan järkiintyä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Pitäisi varmaan järkiintyä ::)

Voin sanoa kokemuksen perusteella, että Saunalahti kyllä hakkaa Elisan. Iteslläni on molemmista kokemusta eli tiedän mistä puhun ;). Saunalahti voi kuulostaa joltain "halpaoperaattorilta" mutta et tule varmasti pettymään.

GSM liittymä kuuluu (ilmeisesti) ADSL:ään, itselläni tosin on Elisan GSM liittymä eli siitä ei ole kokemusta. En ole mikään saunalahden virallinen mainostaja, mutta itseäni ihmetyttää aina se kun jotkut puhuvat että Elisa tai Sonera sen olla pitää. Saunalahti toimii ainakin yhtä hyvin ellei jopa paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minä olen aikoinaan juuri takkuisen tekniikan ja kehnojen ulkomaanlinjojen takia irtisanonut kaikki Saunalahden sopimukset. Hienoa jos ovat nykyään oppineet toimimaan kuten operaattorin kuuluu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joko Korsoossa on päivitetty??

T:Harri

Täytynee myöntää että enpä olekkaan tuosta ihan varma. Täytyy ottaa asiasta selko...

Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sonera sentään tarjoaa tuota yhteyttä muuallekkin kun pääkaupunkiseudulle/isoihin kaupunkeihin.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin vähän Saunalahtea? Hm, itsellä ei ole tuottanut kertaakaan ongelmia, toisin kuin E***a aikoinaan. Ja nopeudetkin tuplaantuivat kesäksi - ilmaiseksi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

DNA:n 2048/512 kbit/s (jotain huhua kuullut että Poriin voisi olla tulossa 8/1Mbit, tuloo sitten samaa vauhtia myös meidän kämppään asti)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Minulla OPOYn 5/5M joka lienee vähän harvinaisempi :)

Kymppi kun ei ihan pelannut, niin nopeus on pudotettu viiteen megaan.

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

56 kbps motukka on tällä hetkellä, mutta syksyn aikana pitäis hommata halpa 256/256 kb. Varmaan Elisalta, kun on halvin tarjous. On se hassua, että vielä pari vuotta sitten 256 oli nykysen 8 Mbps hintatasolla, ainakin täällä Raumalla, missä Lännen puhelimella oli monopoli.

...ja on edelleen. Tarjoaahan se jo verkkoaan muille, mut minusta aika törkeetä jos Elisan&Soneran verkot aukee 5-6vk, DNAn avaavat parissa päivässä...

Tosin tätä se kilpailu on.

Ville (1M/1M)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sonera sentään tarjoaa tuota yhteyttä muuallekkin kun pääkaupunkiseudulle/isoihin kaupunkeihin.

Hannu

No ei se mua haittaa :-X ;D ;D. Onhan Elisakin suomen laajuinen ja silti hinnat on halvemmat ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei se mua haittaa :-X ;D ;D. Onhan Elisakin suomen laajuinen ja silti hinnat on halvemmat ;).

Ei ole esim. lapista ainostaan kemissä ja torniossa saa elisaa. Muutenkin vain isoimmat taajamat edustettuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öhöm...korjaan tuohon aikasempaan viestiini tähän threadiin.

Eli nykyisin toimii SPY Baana 2048/512.

Paikallinen puhelinyhdistys nosti tänään nopeudet ja vakio hinnat pysyy.

Elikkä 2MB linja ja maksan 62e kk kun entinen oli 1MB 62e kk hinnalla. Hienoa ettei loistavaa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja on edelleen. Tarjoaahan se jo verkkoaan muille, mut minusta aika törkeetä jos Elisan&Soneran verkot aukee 5-6vk, DNAn avaavat parissa päivässä...

Tosin tätä se kilpailu on.

Ville (1M/1M)

No joo, tarjoaahan se, nimittäin parin valituksen ja jonkun viraston painostuksen alla.. Mutta tuo avausaika ottaa kyllä päähän, mutta on toki toimiva kikka. Ittekin pohdin, että pitäiskö ottaa DNA Elisan sijaan, kun saisi niin nopiaan auki ja hintaerokaan ei ole niin valtava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään