Petri Koivisto

ANA 777-300ER @ EFHK 25MAR

37 viestiä aiheessa

Perskutarallaa, kun töiden takia piti missata tämäkin triplaseiska. Oikea helmi!

Pitäs rakentaa joku systeemi, joka hälyttäisi kaikkien spottereiden kännykkään aina kun esim EFHK:lle pukkaa joku iso stara.

Silloin loppuis työt heti  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perskutarallaa, kun töiden takia piti missata tämäkin triplaseiska. Oikea helmi!

Pitäs rakentaa joku systeemi, joka hälyttäisi kaikkien spottereiden kännykkään aina kun esim EFHK:lle pukkaa joku iso stara.

Silloin loppuis työt heti  :laugh:

 

Eikö noilla lokkien ja punatulkkujen bongareilla ole joku tälläinen systeemi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muuten eikai täällä käynti johdu Nartian turmasta?? Kun käsittääkseni jos se pitempi rata on kiinni niin joutuisivat tekemään ylimääräsen stopin matkalla ....

 

Niille, jotka eivat ole triplalla matkustaneet tiedoksi, etta sisatilat myos todella tuntuvat huomattavasti valjemmilta kuin Airbusseissa. Johtuu paitsi rungon koosta, myos tavaralokeroiden rakenteesta - ne ovat eraanlaista "keinumallia" ja siten "syvemmalla" koneen verhouksissa. Mutta tarkeintahan tassa koneessa on tietysti GE90-115:n aanimaailma!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niille, jotka eivat ole triplalla matkustaneet tiedoksi, etta sisatilat myos todella tuntuvat huomattavasti valjemmilta kuin Airbusseissa. Johtuu paitsi rungon koosta, myos tavaralokeroiden rakenteesta - ne ovat eraanlaista "keinumallia" ja siten "syvemmalla" koneen verhouksissa. Mutta tarkeintahan tassa koneessa on tietysti GE90-115:n aanimaailma!

777:n tavaralokeroista muistuu mieleeni: Pari vuotta sitten Unitedin 777-lennolla San Franciscosta Frankfurtiin jututin muutamaa lentoemoa ja tiedustelin, mitä ko. konetyypistä tykkäävät. Monet, erityisesti aasialaiset "varreltaan vähäisemmät" emot kertoivat, etteivät mieluusti 777:llä lentelisi, koska tavaralokerot ovat niin korkealla, etteivät niitä availemaan ja sulkemaan yllä... 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

777:n tavaralokeroista muistuu mieleeni: Pari vuotta sitten Unitedin 777-lennolla San Franciscosta Frankfurtiin jututin muutamaa lentoemoa ja tiedustelin, mitä ko. konetyypistä tykkäävät. Monet, erityisesti aasialaiset "varreltaan vähäisemmät" emot kertoivat, etteivät mieluusti 777:llä lentelisi, koska tavaralokerot ovat niin korkealla, etteivät niitä availemaan ja sulkemaan yllä... 

 

Joo, onhan ne keskimmaiset aika korkealla, silloin kun se taytyy avata. Mutta kiinni laittaessahan siina on jokin jousi/hydrauliavustus, joka vetaisee sen kiinni. Joten "vertically challenged" emot voivat halutessaan ne tyrkata kiinni - paitsi jos siella on useampia meikalaisen kymmenkiloisen kasibagaasin kokoisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta tarkeintahan tassa koneessa on tietysti GE90-115:n aanimaailma!

No nimenomaisesti GE90-115:n äänimaailmaa en ole päässyt kuulemaan, kun en -300ER:llä ole lentänyt, mutta ainakin tavallisen 777-300:n sisäinen äänimaailma ei iske meikäläiseen yhtään. Ei sen paremmin kyllä -200ER:nkään. Tosi meluisia koneita, ainakin minun korville.

 

777 olisi muuten ohan OK kone, mutta tuosta melusta olen sitä mieltä, että se on rasittava  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nimenomaisesti GE90-115:n äänimaailmaa en ole päässyt kuulemaan, kun en -300ER:llä ole lentänyt, mutta ainakin tavallisen 777-300:n sisäinen äänimaailma ei iske meikäläiseen yhtään. Ei sen paremmin kyllä -200ER:nkään. Tosi meluisia koneita, ainakin minun korville.

 

777 olisi muuten ohan OK kone, mutta tuosta melusta olen sitä mieltä, että se on rasittava  :thmbdn:

 

Tarkoitin lahinna kaynnistamiseen ja nousuvaiheeseen liittyvaa moottorien aanta. GE:n aanet ovat kylla aivan omanlaisensa. En mina nyt tuosta meluisuudesta osaa oikein sanoa, mutta hiljaisempi se mielestani on kuin 767, 747 tai MD11. Airbusseilla matkustelen hyvin harvoin, mutta viime kesana AF:n 343:n takaosassa istuessa ei kylla ollut mitenkaan erityisen hiljaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla