Antti Laukkanen

A330 OH-LTM

139 viestiä aiheessa

Toisessa ketjussahan tästä oli juttua, mutta kerrotaan tähänkin. Eli moottori tulee niin kovin lähelle putkea, että kaiketi se on syynä hinaukseen. Aidan ja moottorin välistä mahtuu juuri ja juuri kävelemään kun kone oli putkella, tiedä sitten miten noilla non-schengen putkilla tulee käymään.

 

Ootko jo huomannut että sieltä on näköjään kaiteet ainakin paikoilta 32-33 pois ?   333-saha on jo käynyt.

 

Kauankohan menee ennenkuin ensimmäinen maakalustoajoneuvo löytyy matkustajasillan alta "väärään aikkaan väärässä paikkassa".

 

Edit:  Vielä alla lainaus jostain :

"Uusi konetyyppi hinataan aina ensimmäiset kerrat traktorilla matkustajasiltaan jonka toimenpiteen avulla terminaalin seinässä oleva opastusnäyttö asetetaan pysäyttämään konetyyppi jatkossa oikealle paikalle.

Portti 24 on ainoa "isojen" (>MD11) koneiden mahdollinen pysäköintipaikka schengenalueella."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin toimii.  ;D Kyllä Airbussikin näköjään kaunis voi olla... varsinkin Finnairin väreissä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vieläkö jaksatte vai joko tämä on "peruskauraa"?  ;) Laitan nyt kuitenkin pari kuvaa aurinkoisen iltapäivän kunniaksi:

 

1.

[ attachment removed / expired ]

 

2.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vieläkö jaksatte vai joko tämä on "peruskauraa"?  ;) Laitan nyt kuitenkin pari kuvaa aurinkoisen iltapäivän kunniaksi:

 

Onko tältä päivältä? Lähti muuten kuin hauki rannasta kone kohti pohjoista :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tältä päivältä? Lähti muuten kuin hauki rannasta kone kohti pohjoista :thmbup:

 

Joo, tänään aika tarkkaan klo 17 aikoihin kuvattu. Väkimäärästä päätellen kiinnosti muitakin. Laittakaahan omianne näytille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Torstain lentoonlähtö tarttui myös videolle ja löytyy youtubesta:

 

Sehän lähtee kevyenä kuin ohjus... tuskin mittasi kiitotietä kovin paljon yli kilometrin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän lähtee kevyenä kuin ohjus... tuskin mittasi kiitotietä kovin paljon yli kilometrin  :thmbup:

 

Vantaallakin se lähtee 04R:ltä ZL:sta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjenttes! Laitetaas tästä muutamia kuvia eiliseltä HEL-OUL lennolta. Oli tilaa pyöriä ja katsella ympäriinsä  :)

 

OH-LTM putkella.

IMG_0001.jpg

 

Ohjaamossa valmistellaan lentoa.

IMG_0032.jpg

 

Näillä vivuilla vapautetaan miellyttävä määrä energiaa.

IMG_0022.jpg

 

Siiven putsausta.

IMG_0056_filtered.jpg

 

Nousua Hellsinki-Vandaalia eörportilta.

IMG_0074_filtered.jpg

 

Nousukulma 330.

IMG_0076_filtered.jpg

 

Aurinko nousee vasta lennon aikana.

IMG_0089_filtered.jpg

 

Matkustamoa....

IMG_0131.jpg

 

IMG_0139.jpg

 

IMG_0128.jpg

 

IMG_0143.jpg

 

IMG_0111.jpg

 

IMG_0124.jpg

 

Aletaan lähestymään Owlua.

IMG_0169.jpg

 

Loppuosalla kiitotielle 12, Oulun lemugeneraattorit näkyvät horisontissa.

IMG_0186.jpg

 

Heijastus!

IMG_0198.jpg

 

IMG_0200.jpg

 

Nätti nokka!

IMG_0212.jpg

 

On se aika iso...

IMG_0222.jpg

 

Owluthreadissa lisää kuvia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjenttes! Laitetaas tästä muutamia kuvia eiliseltä HEL-OUL lennolta. Oli tilaa pyöriä ja katsella ympäriinsä  :)

Hmm, taisinkin nähdä sut aamulla tuolla kun kävin tsiigailemassa lähempää tota konetta... ;D Ilmeisesti matkustit jonkun kaverin kanssa tms? Kaks nuorta jannua siellä terminaalissa istuskeli tolla kohtaa... ;D Noo, olikos millanen kyyti? 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vantaallakin se lähtee 04R:ltä ZL:sta.

 

Miksihän muuten? Luulisi että koko baanan käyttö olisi ihan luonnollista kun tuossa ei nyt ole edes 22L/ZD:n kaltaista kiemuraa rullauksen kannalta..?

 

- T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, taisinkin nähdä sut aamulla tuolla kun kävin tsiigailemassa lähempää tota konetta... ;D Ilmeisesti matkustit jonkun kaverin kanssa tms? Kaks nuorta jannua siellä terminaalissa istuskeli tolla kohtaa... ;D Noo, olikos millanen kyyti? 8)

Matkustin yksin. Näin tyhjänä se oli varsin tilava. Lähdettiin varsin maltillisilla tehoilla, mutta ärhäkästi se nousi silti  :) Vielähän tuota kerkeää kokeilemaan Kittilän reitillä ja sitten Nykkiläisenä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli tilaa pyöriä ja katsella ympäriinsä  :)

 

Melko väljää, etten sanoisi. :P

 

Hyvää bisnestä, huoh...mutta ihan jees setti, ei siinä. Etenkin toi nousukulmakuva oli hauska. :)

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Semmosii lauantailta..

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tokavika ja vika kuva ovat mielettömä komeita :thmbup:

 

Täytyy väittää kolmen ensimmäisen vakuuttaneen ennen kuin neljäs vähän latisti tunnelmaa :D Eikun oon tainnu ennenkin sanoa tolla Heimon pojalla olevan kuvaushommat ihan hyppysissä, kun sille päälle sattuu. Hienoa settiä!

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No enpähän ole pitkään aikaan kirjoittanut tänne foorumille mitään, mutta täytyy sanoa että kaunis on 330-300. ..ja tuo ah niin mahtava moottorien ääni!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Foorumilaiset Mikko, Sami ja Pekka "yllättäen" ikkunapaikoilla.

 

Onko kaikki foorumilaiset nykyään ilmailutoimittajia kun jokainen on jo päässyt uutukaisen kyytiin vai ihanko omilla rahoilla ollaan liikkeellä? ??? 8)

 

Paljon hienoja kuvia ainakin tuloksena. :thmbup:

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs ainetta tohon siivelle roiskitaan? jotain liuotinta?

Jotain miljoonasta eri de-ice-cocktailista  ;D Glykoliako se on perustaltaan, vai muistelenko väärin seiskaluokan kemiasta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotain miljoonasta eri de-ice-cocktailista  ;D Glykoliako se on perustaltaan, vai muistelenko väärin seiskaluokan kemiasta  ;D

 

Jäänestoaineet

 

    * Tyyppi I: 80 % propyleeniglykolia, väriainetta ja korroosioinhibiittejä sekä noin 20 % vettä. Käytetään kuuman veden kanssa jään ja huurteen poistoon.

    * Tyypit II ja IV: 50 % propyleeniglykolia, väriainetta, korroosioinhibiittejä ja paksunnosainetta sekä lähes 50 % vettä. Käytetään jäänestoon vaikeammissa sääolosuhteissa, esimerkiksi lumisateella, koska paksunnosaine estää nesteen valumisen pois ruiskutetuilta pinnoilta.

 

Propyleeniglykolia ei luokitella vaaralliseksi, mutta vesistöön joutuessaan se hajotessaan kuluttaa happea ja aiheuttaa epämiellyttävää hajua. Toistaiseksi tarjolla ei ole haitattomampaa vaihtoehtoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla