Tuomas Hulkkonen

Uutta myllyä hankkimassa

247 viestiä aiheessa

Mulla kävi niin hauskasti, että tilasin vahingossa kaksi konetta vaikka vain yksi piti :D Palautusoikeus toki on, mutta ajattelin jos jollakin täällä olisi tarvetta tällaiselle: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?topic=84868.new#new .

Ja vielä: Oliko se nyt niin että 1066MHz CL5 ja 800MHz CL4 muisti ovat suurinpiirtein yhtä nopeita?

1066mhz ja 800mhz välillä ei ole huimaavia eroja, tietysti tuo 800mhz on CL4 niin se olemukseltaan on nopeampaa, mutta 1066mhz on tehdaskellotettuja muisteja ei oma standardinsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla toimii nyt FSX aika hyvin tällä uudella kokoonpanolla! Hienoa lentää kun maisemien ja koneiden raskaitakaan paintteja ei tarvi odotella vaan siinä ne päivittyy aina kun näkymää vaihtaa!

Rahaa tää nyt vähän maksoi mutta kannatti kyllä. Täysillä graffoilla kyllä edelleen välillä nykäsee..:) Mutta olen tyytyväinen!!

3Dmark06 antoi vakioasetuksilla jotain reilu 15000p, en muista tarkkaa, kyllä sen ylöskin laitoin itselle. En tuosta markista niin ymmärrä onko se paljon vai vähän mutta niille koneita suunnitteleville jotka ymmärtää, jotain osviittaa..

Päädyin hintapolitiikan ja omien kokemusten perusteella vanhaan tuttuun ja turvalliseen AMD/ATI ratkaisuun. Tiedän, että Intel on nopeampi jne mutta on myös kalliimpi..

Että tällaista:) Allekirjoituksessa tuo uusi paketti on detailena..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päädyin hintapolitiikan ja omien kokemusten perusteella vanhaan tuttuun ja turvalliseen AMD/ATI ratkaisuun. Tiedän, että Intel on nopeampi jne mutta on myös kalliimpi..

Se on nykyään AMD/AMD ;) ATi on osa AMD:tä nykyään ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on nykyään AMD/AMD ;) ATi on osa AMD:tä nykyään ...

No niinhän se nykyään on:) Oikeassa olet..

TT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole vielä yhtäkään AMD:n näyttistä nähnyt :P

Hannu

Etkä tulekkaan ATi tulee pysymään brändinä ... mutta kannattaa katsella sitä korttia tarkemmin tulevaisuudessa, niissä pitäisi olla AMD:n logot ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan Fordilla Focus ja silti se on Ford. Ei se merkkaa vaikka sielä ei sitä AMD:tä lukisikaan, kohan tietää miten asia todellisuudessa on :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kumpi olisi parempi näyttis pääasiassa X:lle, mutta myös harvinaisemmalle 9:n käytölle. GeForce 9800GTX+ vai Ati Radeon HD4870? Vai kenties joku ihan muu? Niillä muistin(?) määrillä ei kai niin hirveästi väliä ole, mutta mikä olisi hyvä määrä? 512mb?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääasiassa simuille, niin Geforce. Jos pelaat yhtäänkään mitään muuta, suosittelisin todella kovasti hankkimaan HD4870. 1GB malli vielä mieluumminkin. Hintakin on kohta tai jo alhaalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääasiassa simuille, niin Geforce. Jos pelaat yhtäänkään mitään muuta, suosittelisin todella kovasti hankkimaan HD4870. 1GB malli vielä mieluumminkin. Hintakin on kohta tai jo alhaalla.

No muita pelejä lähinnä EA Sportsin NHL ja FIFA, sekä jotain myöskin EA:n Harry Potter-pelejä. Kumpi tässä tilanteesa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan Fordilla Focus ja silti se on Ford. Ei se merkkaa vaikka sielä ei sitä AMD:tä lukisikaan, kohan tietää miten asia todellisuudessa on :)

Eihän Bugattiakaan kutsuta volkkariksi vaikka onkin volkkarin omistuksessa.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekkin tuossa tein kalleimman kertatilauksen laitepäivitykselle mitä nyt vähään aikaan on tullut tehtyä, kun tilasin Intel Core i7 920, emolevy asus p6t deluxe ja 2x2gt kitin A-datan ddr3 muistia.

Onko sinulla, Toni, tosiaan 4GB muistia tuossa koneessa? Meinaan vain, että Core i7 prossuissa on kolmikanavainen

muistinohjain ja tuollaista käytettäessä muistia olisi hyvä asentaa aina kolmen sarjoissa, siis 3x1Gb tai jopa 3x2Gb kuten itse olen ajatellut.

Olen tässä miettinyt prossua, jos nyt lähtisin konetta päivittämään. Teen koneellani muutakin kuin lentelen simulla ja sen takia olen päätynyt

juurikin Core i7 920:een. Tuo hakkaa useimmissa tapauksissa jopa Core 2 Extremen ja on huomattavasti halvempi. Ensin ajattelin ottaa 940:n,

mutta hintaeroa on noin 250 egeä eikä prossuissa ole mitään muuta eroa kuin kellotaajuus. Näitä Core i7:ja on niin helppo ylikellottaa, että tuota 920:stä

voi varmaankin helposti ajaa jollain 3Mhz:lla.

On tosin totta, että jotkut softat eivät jostakin syystä osaa hyötyä tuosta Core i7 arkkitehtuurista ollenkaan. Esimerkiksi Tom:in WinZip -testissä i7:t tippuivat

aika pahasti jopa Core 2 Duoille, mutta WinRAR -testissä taas hakkasivat kaikki muut. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jatkoa ajatellen Core i7 -prossu on  kuitenkin parempi valinta.

Se vähän harmittaa koneen rakentelussa juuri nyt, että SSD-kovalevyt (tai voiko noita enää levyiksi sanoa, kun kyse on muisteista) ovat vasta lapsen kengissään ja

hinnat turhan kovia. Muuten olisi hyvä ajatus asentaa käyttis yhdelle tuollaiselle ja esimerkiksi simun käyttämät scenet toiselle. SSD:t kuluvat kirjoittelusta, joten niitä

ei kannata käyttää mihinkään sellaiseen tarkoitukseen, jossa levylle pitää jatkuvasti kirjoitella. Toisaalta lukunopeus saattaa olla aika hiuma verrattuna kovalevyyn

(ainakin jotkut tulevat mallit vastaavat 40000 rpm kovalevyä) eikä SSD vaadi koskaan defragmentointia.

Kesällä pitäisi olla tulossa lisää SSD-malleja ja hintojen pitäisi laskea, mutten oikein viitsisi sinne saakka odotella.  ;)

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä miettinyt prossua, jos nyt lähtisin konetta päivittämään. Teen koneellani muutakin kuin lentelen simulla ja sen takia olen päätynyt

juurikin Core i7 920:een. Tuo hakkaa useimmissa tapauksissa jopa Core 2 Extremen ja on huomattavasti halvempi. Ensin ajattelin ottaa 940:n,

mutta hintaeroa on noin 250 egeä eikä prossuissa ole mitään muuta eroa kuin kellotaajuus. Näitä Core i7:ja on niin helppo ylikellottaa, että tuota 920:stä

On tosin totta, että jotkut softat eivät jostakin syystä osaa hyötyä tuosta Core i7 arkkitehtuurista ollenkaan. Esimerkiksi Tom:in WinZip -testissä i7:t tippuivat

aika pahasti jopa Core 2 Duoille, mutta WinRAR -testissä taas hakkasivat kaikki muut. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jatkoa ajatellen Core i7 -prossu on  kuitenkin parempi valinta.

Eikös, 920 ja 940 molemmissa ole jonkinlainen kerroinlukko? 965 olisi sitten ilman kerroinlukkoa?

Ja noista nopeuksista, vaikka varmaan tiesitkin, niin ne erot johtuvat siitä ettei jotkin ohjelmat osaa hyödyntää i7 uutta arkkitehtuuria?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla, Toni, tosiaan 4GB muistia tuossa koneessa? Meinaan vain, että Core i7 prossuissa on kolmikanavainen

muistinohjain ja tuollaista käytettäessä muistia olisi hyvä asentaa aina kolmen sarjoissa, siis 3x1Gb tai jopa 3x2Gb kuten itse olen ajatellut.

Se vähän harmittaa koneen rakentelussa juuri nyt, että SSD-kovalevyt (tai voiko noita enää levyiksi sanoa, kun kyse on muisteista) ovat vasta lapsen kengissään ja

hinnat turhan kovia. Muuten olisi hyvä ajatus asentaa käyttis yhdelle tuollaiselle ja esimerkiksi simun käyttämät scenet toiselle. SSD:t kuluvat kirjoittelusta, joten niitä

ei kannata käyttää mihinkään sellaiseen tarkoitukseen, jossa levylle pitää jatkuvasti kirjoitella. Toisaalta lukunopeus saattaa olla aika hiuma verrattuna kovalevyyn

(ainakin jotkut tulevat mallit vastaavat 40000 rpm kovalevyä) eikä SSD vaadi koskaan defragmentointia.

Kesällä pitäisi olla tulossa lisää SSD-malleja ja hintojen pitäisi laskea, mutten oikein viitsisi sinne saakka odotella.  ;)

- Ville -

Moi, kyllä tosiaan on käytössä 4gt muistia, tilauksen yhteydessä en vaan ottanut A-Datan vaan Mushkinia 1333mhz DDR3 kun oli ainutta jota oli silloin tarjolla.

Vista ilmoittaa muistimäärän 4gt ja ei ole ainakaan ollut vielä mitn ongelmia, ja toimivathan ne jokatapauksessa, mutta triple channelia jos tarkoitat niin, sitä hommaa en ole vielä harkinnut, kun vasta sillon jos alla on 64bit järjestelmä. Toistaiseksi Dualilla mennään. Prossu vaihtui jo muutama viikko sitten i7 965 malliin, ja tavallaan olen 920 -> 965 vaihtoa katunut, koska ei hirveitä muutoksia ainakaan FSX:n kohdalle tapahtunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun täytyy nyt tähän sanoa, että aikamoinen tehosyöppö on FSX, eli tällä uudella myllyllä minkä rakentelin ja kokoonpano näkyy "allekirjoituksessa" Ultra High asetuksissa alkaa nykimään default kentillä:) Mutta näillä mennään!! ;)

Timo T.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykiihän se mullakin i7 965 ja vastaavalla radeonilla, mulla on vaan gigabyten ratukka alla. Joudun itsekkin pitämään pienemmällä AI liikennettä ja muuta maisemaan liittyviä asetuksia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykiihän se mullakin i7 965 ja vastaavalla radeonilla, mulla on vaan gigabyten ratukka alla. Joudun itsekkin pitämään pienemmällä AI liikennettä ja muuta maisemaan liittyviä asetuksia :)

Juuh, raskas on:) Ja sul vielä tehokkaampi versio...

TT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanokaahan alaa seuraavat milloin olisi oikea hetki ostaa uusi kone Armed Assault 2:n kunniaksi, pitäisi tulla ulos tänä vuonna. Eli onko yleisessä raudan hintatasossa ennustettavissa nousuja tai laskuja lähiaikoina?

Aika hieno peli kieltämättä, täytyypä pistää hankintaan kohan tulee myyntiin. Kyllähän noita näyttisten osien hintaan on tullut alaspäin ainakin ATI:n osalta, esim Radeon HD4870 malleissa, GTX hinnat tuskin kovin laskusuunnassa on, koska valmistus prosessi on sen verran arvokasta niillä, että Nvidia ei hintojaan laske niin näkyvästi kuin esim ATI. Suoritin hinnat on Inteliltä tullut ihan kivasti alaspäin, esim neliydin mallit on suht suotuisissa hinnoissa ja AMD:ltä taas on tullut noita uudempia Phenom II malleja ulos jo kivasti ja hintakin on kieltämättä aika hyvällä tasolla. Että eiköhän niillä osilla jo tuo peli pyöri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika hieno peli kieltämättä, täytyypä pistää hankintaan kohan tulee myyntiin. Kyllähän noita näyttisten osien hintaan on tullut alaspäin ainakin ATI:n osalta, esim Radeon HD4870 malleissa, GTX hinnat tuskin kovin laskusuunnassa on, koska valmistus prosessi on sen verran arvokasta niillä, että Nvidia ei hintojaan laske niin näkyvästi kuin esim ATI. Suoritin hinnat on Inteliltä tullut ihan kivasti alaspäin, esim neliydin mallit on suht suotuisissa hinnoissa ja AMD:ltä taas on tullut noita uudempia Phenom II malleja ulos jo kivasti ja hintakin on kieltämättä aika hyvällä tasolla. Että eiköhän niillä osilla jo tuo peli pyöri.

Kiitos! Pikaisesti kun katsoin Jimms' PCstroesta tuon prosessori+näyttö-yhdistelmän hinnaksi näyttäisi tulevan 340€:

Ati Radeon HD 4870 512MB, PCI-E, GDDR5, Dual DVI 1 199.00€ 199.00€

Phenom II X3 720, AM3, 2.8GHz, 7.5MB 1 141.00€ 141.00€

Onko siinä HD4850:ssä jotain oleellisesti huonompaa? Sillä saisi sen 50€ hinnasta pois. Entäpä edullinent emolevy, virtalähde ja muistit? Loput romuista saa vanhasta koneesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Pikaisesti kun katsoin Jimms' PCstroesta tuon prosessori+näyttö-yhdistelmän hinnaksi näyttäisi tulevan 340€:Onko siinä HD4850:ssä jotain oleellisesti huonompaa? Sillä saisi sen 50€ hinnasta pois. Entäpä edullinent emolevy, virtalähde ja muistit? Loput romuista saa vanhasta koneesta.

Moi, tuossa huomasin että prossuvalintasi on Socket AM3 malliin, Jimmssillä ei ainakaan vielä näkynyt noita socket AM3 emolevyjä myynnissä. Jos vaan pystyt, niin tuossa olisi tuollainen Phenom II X4 9350e, AM2+, 2.0GHz, 4M L2+L3 prosessori, hintaa sillä on 169€. Se käy suoraan Socket AM2/AM2+ emoihin, kohan vaan FSB kohtaavat emossa prossun kanssa yhteen. Suosittelen AM2 emolevyksi vaikka Gigabyte GA-MA78G-DS3H, hintaa sellaisella on Jimmsillä 91€.

EDIT: Noista muista osista sen verran, että hyvästä virtalähteestä joutuu maksamaan jo jonkinverran enemmän. DDR 2 muisteista kannattaa merkiksi valita Mushkin, A-data ja G.skill.

Itseltäni löytyy DDR3 Mushkinia ja aika vakaalta vaikuttaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollainen nyt tuli. Onko se sellainen josta kannattaa ruveta tarjouksia kysymään?  En kyllä vielä tiedä ostaisinko koneen nyt vai vasta sitten kun ARMA2 on ulkona ja akuuttia tarvetta tehokkaamalle myllylle rupeaa oikeasti olemaan. :-\

Netissä surffailtua vaikuttaa siltä että nuo uudet AMD:t toimivat myös 2+-kanssa joka on ilmeisen fiksuin valinta.

CGAX-4852IDP Ati Radeon HD 4850 512MB, PCI-E, GDDR3, HDCP, DVI/HDMI/DP 1 167.00€ 167.00€  <-Club3D koska ovat kuulemma hiljaisia.

HDZ720WFGIBOX Phenom II X3 720, AM3, 2.8GHz, 7.5MB 1 141.00€ 141.00€

GA-MA78G-DS3H GA-MA78G-DS3H, AM2+, PCI-E, 780G, DDR2, HDMI, GLan, ATX 1 91.00€ 91.00€

CMPSU-450VXEU 450W 450VXEU ATX V2.2 Virtalähde 1 81.00€ 81.00€

991558 2GB, SP2-6400+, DDR2 800MHz (5-5-5-18) 2 20.00€ 40.00€

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.