Kim Tuominen

Kahden näytön virittäminen?

31 viestiä aiheessa

Elikkä miten saan kaksi näyttöä näkymään?

Aloitetaan ensin siitä, että mikä näytönohjain koneesta löytyy ja että onko näytönohjaimessasi joko 2kpl DVI porttia vai tavan VGA portti ja DVI liitin?

Yleisemmin kytkennät onnistuu näytönohjaimen Control paneelista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, joten jos molemmat näytöt tukevat vga liitintä laita dvi liittimeen dvi-vga adapteri  niin jäljellä on enään johtojen asennus ja asetusten säätäminen, mutta niissä en osaa auttaa koska itse olen vielä vähän (4890 julkistamiseen asti) aikaa nvidia mies, mutta toni kokeneena ati miehenä varmaan osaa neuvoa.

Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä.

Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu tuossa edellä mainitsikin jo oleelliset astiat :)

Eli sitten kun olet kiinnittänyt sen toisen näytön kiinni, niin seuraava homma on sitten se softapuolen kikkailu, eli avaat sen ATi Control Centerin ja sieltä menet Display Manager kohtaan, jos se on tunnistanut näkymään siellä sen toisenkin näytön, valitset sen ja painat sen toisen näytön kohdalla, eli se näyttö kuvake  2. Näin ollen se pitäisi käynnistyä kuvatilaan se sinun toinen näyttösi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sieltä voi sitten valita haluaako sen toisen näytön clooniksi (miksi haluais?) vai laittaako työpöydän levennettynä siihen toiselle näytölle (extended desktop)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt minulla on kaksi näyttöä. Laajennettuna tietenkin :thmbup: Elikkä onko mahdollisuutta saada se Käynnistä paneeli sinne toiseen näyttöön?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt minulla on kaksi näyttöä. Laajennettuna tietenkin :thmbup: Elikkä onko mahdollisuutta saada se Käynnistä paneeli sinne toiseen näyttöön?

Kloonaamalla tai laittamalla se toinen primary-näytöksi :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli ei oo mahollisuutta, koska mulla on laajennettu työpöytä. Enkä haluu mitää kloonii.

Valitse se toinen näyttö päänäytöksi. Siellä pitäisi olla asetus jolla saat sen toisen näytön päänäytöksi. Homma on sillä selvä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nii, on mulla työpöytä täs päänäytös, mut halusin vaa saada sen tohon toisee näyttöö.  :)

Vai niin, silloin sun pitää laajentaa se työpöytä sille toisellekkin näytölle. Vai haluutkos sen palkin siirtymään näytöstä toiseen?? Se muuten ei ole mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi se toinen näyttö pimenee silloin kun menen simulaattorilla lentämään, tai siis se ei sammu mutta näyttö menee mustaksi. Hankin tuon toisen juuri sitä varten että pystyisin siitä katsoa karttoja ja muita. Älkää vaan kukaan sanoko että sitä ei voi muuttaa mitenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi se toinen näyttö pimenee silloin kun menen simulaattorilla lentämään, tai siis se ei sammu mutta näyttö menee mustaksi. Hankin tuon toisen juuri sitä varten että pystyisin siitä katsoa karttoja ja muita. Älkää vaan kukaan sanoko että sitä ei voi muuttaa mitenkään.

Koita lentää simua ikkunamoodissa niin voit käyttää toista näyttöä ihan mihin vain.

Jos haluat lentää kokoruutumoodissa niin ei taida olla mahdollista käyttää kakkosnäyttöä mihinkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juho miten sen ohjelman pitäis vaikuttaa? Ku mul se vieläki pimenee vaik asesnin ton ja se paneeli tuli tonne alas.

Koitas nyt edes kirjoittaa suhteellisen kirjakieltä, kuten täällä on tapana, niin tuohon viitsii joku vastatakin. Osaat varmasti, jos vähän yrität. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minäpä kirjoitan sitten kirjakieltä. Juho kun kertoi, että ohjelma toimii hyvin, mutta en ole varma vastasiko Juho siihen minun toiseen kysymykseen, vai siihen minkä tänään kirjoitin. Ja minua mietitytti se, kun tuossa sanottiin että ei välttämättä toimi kuin ikkunamoodissa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään