Pauli Hankonen

Muutama Airbus kuva EFHK:lta 90-luvulta.

4 viestiä aiheessa

Oon useasti mietiskellyt että ois kiva laittaa kuvia 80 ja 90 luvuilta tänne näytille, mutta kuin en omista diaskanneria..

 

Muisitn kuitenkin tässä eräänä päivänä että mullahan on myös joitain paperikuvia ja kokeilin miten skannaus Canonin kopiokoneella(!) onnistuu  :P

Skannauksen jälkeen vähän kuvia suoraan picasalla ja voilá! Tässä muutamia kuvia.

 

Finnair mietti kovasti 90-luvulla millä korvata MD-80 kaluston. Vaihtoehdot oli ostaa joko A:lta tai B:ltä. Airbus käväisi Helsingissä demoamassa A32X sarjaa tällä uuden karhealla Lufthansan A319:lla johon oli lyöty hansan tekstien ja logojen päälle Airbusin teipit ja logot.. (Aika köyhää) Huomaa kuvan "jumalan valo" jonka aiheuttaa Chinonin vuotava takakansi  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

 

BA:n A320-100 srajan koneetkaan eivät olleet mitenkään harvinaisia ysärinä EFHK:lla. G-BUSB

[ attachment removed / expired ]

 

 

G-BUSH vanhempi (maalaus)

[ attachment removed / expired ]

 

 

Mun yks kaveri joka ei tiennyt BA:n 90-luvun pyrstömaalauskokeiluista mitään kysäsisi multa onko tämä joku "The Beatles Anniversary" -maalaus  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

 

OH-LAA vielä kotimaisessa rekisterissä, mutta maalattu jo Air Scandicin ensimmäiseen liveryyn. Kuva on joko keväälät -97 tai -98.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lisää tulloo..

 

Edit. Katselin himassa arkistoja ja totta kai kaikki A310 paperikuvat jäi skannaamatta  >:(

No täytyy yrittää jossain vaiheessa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Komeita! Wanhat kuvat on aina mielenkiintoisia! Lisää vaan!

 

 

Miks muuten tossa G-BUSBssa ei oo winglettejä? ??? Ja harmi kun ei oo BA:lla enää noita tail-värityksiä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Komeita! Wanhat kuvat on aina mielenkiintoisia! Lisää vaan!

 

 

Miks muuten tossa G-BUSBssa ei oo winglettejä? ??? Ja harmi kun ei oo BA:lla enää noita tail-värityksiä...

 

Kone on nimenomaan 320-100 -sarjaa. Ei -200 -sarjaa. A.netistä lainattua:

 

The initial production version was the A320-100, which was built in only small numbers before being replaced by the definitive A320-200 (certificated in November 1988) with increased max takeoff weight, greater range and winglets.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla