Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Ja sitten homma jatkuu.. Aloitetaan Islannin rekisterissä TF-IUE lentäneellä B707:lla joka oli yksi niistä korvaavista koneista joilla hoidettiin Kyproksen lentosarja Ilmailuhallituksen groundattua Air Fastin B720:n Helsinki-Vantaalle. Rungossa näkyy vielä entinen (Air Indian) rekisteri. [ attachment removed / expired ] Sterlingin B727:t olivat peruskauraa 80-luvulla. [ attachment removed / expired ] Uudet väritkin Sterling ehti joihinkin ykilöihin maalata. OY-SBO [ attachment removed / expired ] Myös muut operaattorit luottivat B727 kalustoon. [ attachment removed / expired ] Lufthansan D-ABNI ja nuoren kuvaaja loistolaukaisu. Puuttu nokkaa ja kaikkee. (Näkisittepä kuinka vinossa tämä kuva on ) [ attachment removed / expired ] Mutta toki Lufthansa vieraili muillakin tyypeillä. Tässä Boeing 737-230 D-ABFD työnnettynä ulos putkelta A6. [ attachment removed / expired ] Boeing 737-330 oli joskus uusi tyyppi.. D-ABXM [ attachment removed / expired ] British Airways lenteli jo 80-luvulla Boeing 757 kalustolla. G-BMRF [ attachment removed / expired ] Hypätään kasarista ysäriin. Joku herran retku tämänkin kyydissä matkusti. Oisko ollut ulko- tai puolustusministeri. Vuodeksi veikkaan 97-98. [ attachment removed / expired ] Tuolla SP-ketjussa Laukkasen Antti laittoi kuvan siitä sinisesta SP:stä. Qatarin sulttaani tuli sillä. Palvelusväki sai tyytyä A7-AAA:n kyytiin [ attachment removed / expired ] Kibris Turkish Hava Yollari lenteli muutamana kesänä 90-luvun puolenvälin jälkeen lentosarjoja Pohjois-Kyprokselle via Istanbul. Tässä B727-200 tekee lentoonlähtöä vesisateessa. [ attachment removed / expired ] Finnairin eka Boeing oli tyyppiä B737-200. En muista oliko ennen tätä se yksilö jonka kylkiin oli maalattu "Finnair Cargo" vai oiko se tämän jälkeen? Elettiin 90-luvun alkua kun Finnair Cargo liisasi näitä. Poseeraamassa TF-ABT. [ attachment removed / expired ] Air France lopetti omat lennot 90-luvun lopulla. Viimeiset omat lennot hoidettiin B737-200 koneilla. Tässä F-GBYA. Tämän jälkeen niitä hoiti vielä jonkun aikaa Gill Airways Fokker 100 koneilla ja nykyisinhän AF:lla on code share sopimus Finnairin kanssa Pariisin reitillä. [ attachment removed / expired ] Ja joskus AFfia korvasi ihmeyhtiöt. Tässä Air Charter B737-200 F-GFLX. [ attachment removed / expired ] Ja samaan aikaan BA lenteli Gatwickin vuorot niin ikään Boeing 737-236 koneillaan.. [ attachment removed / expired ] Tässä samanmallinen kone taas Gatwickin vuorolla. Yksilönä G-BGDA. [ attachment removed / expired ] Kuka muistaa että Malevikin luotti 90-luvulla "nakkikannujen" voimaan? HA-LEK [ attachment removed / expired ] Lufthansa hoti rahtiliikennettä 90-luvulla entisillä omilla Boeing 737-230 koneillaan jotka se oli myynyt(?) Islantiin ja chartannut takaisin itselleen. TF-ABF. [ attachment removed / expired ] Viva Air espanjasta taisi lentää matkatoimisto Hispanialle. Tätäkään yhtiötä ei enää ole.. EC-GBU Boeing 737-36E lentää nykyisin Air Chinan väreissä rekisterillä B2630. [ attachment removed / expired ] Air Malta oli vielä 90-luvulla meko harvinainen vieras. Tällä kertaa koneena B737-3Y5 9H-ABS. [ attachment removed / expired ] Maerskiakaan ei enää ole OY-MAS [ attachment removed / expired ] Air Belgium ja OO-ILJ kävi vaan kerran.. ..älkää kysykö miksi [ attachment removed / expired ] Ja toisinaan BA veteli Gatwickin reiuttiä B737-436 kalustolla. G-DOCZ [ attachment removed / expired ] Peruskauraa 90-luvulta: KLM:n B737-406 PH-BTA ja SAS:n M80. [ attachment removed / expired ] RAM ja Boeing 737-500 CN-RMV. Lentelee nykyisin ilmeisesti Atlas Bluella. [ attachment removed / expired ] Eikä ole tätä OY-SEE:n isäntää Sterling uudempaakaan olemassa enään. Kiva rantapallo pyrstössä [ attachment removed / expired ] Pari BA:n pyrstökokeilua Boeing 757-236 koneissa. Ensin G-BMRG. [ attachment removed / expired ] Ja perään G-BMRI [ attachment removed / expired ] Ja kerran se OH-LBO:kin oli uusi. Tässä hän on juuri siirtolennolta saapuneena. (Päivämääräähän ei kannata kirjoittaa kuvien taakse ettei vaan sitten muista myöhemmin milloin tämänkin kuva on otettu..) [ attachment removed / expired ] Air Chinakin diverttasi meitille silloin tällöin. Joko Moskovasta tai Arlnadasta. Tämä B-2553 Boeing 767-2J6ER taisi tulla ARN:sta. [ attachment removed / expired ] Ja joskus iso lintukin diverttasi. Moskova meni kiinni ja Iberia lensi meille EC-EEK Boeing 747-256B:llä. [ attachment removed / expired ] Helsinki International Horse Show tarvitsee hevoisia. Niitä tänne toi maailman suurin eläinten ilmakuljetuksiin erikoistunut lenttoyhtiö, Lufthansa Cargo. [ attachment removed / expired ] Lisää tulee aikaisintaan huomenna Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Aivan loistavaa, kiitos näistä!! Saatiin vähän oikeitakin lentokoneita päivän airbus-huumassa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Olkaat hyvät, kiva että kelpaa. Huomenna sit Douglasia sun muuta. Itäkoneet pihtaan vikaks. Aika paljon näyttää olevan kirjoitusvihreitä, mut en kerkee/jaksa korjata.. Kauhia kiirus päällä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Todella nostalgisia kuvia! Itse muistan, kun joskus kakarana lensin Viva Airin lennolla Helsingistä Malagaan kyseisellä konetyypillä.. Siltä lennolta en kyllä muista muuta kun että kapteeni kallisteli konetta vuoronperään vasemmalle ja oikealle Malagan yllä näyttääkseen maisemia... Olipas meillä todellinen yhtiöiden kirjo jo tuolloin! EDIT: Niin ja kapteeni siis ilmoitti kallistelevansa juuri maisemien näytön takia, eli en siis sekoita asiaa johonkin sorvaamiseen etc.. Selosti oikein yläilmoista ilmeisesti kotikaupunkiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Oijoi kun tuli loistokamaa! Ja kunnon flashbackit samalla Muistan, kuinka kakarana oli ihmeellistä lennellä Kemistä Helsinkiin ja bongailla noita kuvien ihmeellisiä koneita . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Olenko ihan väärässä jos väitän DHL:n lentäneen vielä 2000-luvulla 727:lla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Olenko ihan väärässä jos väitän DHL:n lentäneen vielä 2000-luvulla 727:lla? Etpä taida olla. Myös TNT lenteli aika pitkään. Hunting pyöri ainakin viime vuosituhannen lopulla, jollei enää 2000-luvulla. Mutta olipas Paulilta melkoinen setti! Hienoja väkkäröitä. Monia noista olen myös nähnyt, jokusen kuvannutkin, mutta suurinta osaa kuitenkaan en. LBO saapui 7.10.1997, joten kirjoita nyt jo viimeistään SAS ja KLM näyttävät edelleen SAS:lta ja KLM:ltä! -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Ekan kuvan B707 kuului tuolloin Air Atlanta Icelandicille Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Ei kellään sattuis muuten olemaan LTE:n kuvaa kun joskus aikoinaan lenteli tänne 757:lla? Tai Airtoursin samasta vehkeestä? 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Etpä taida olla. Myös TNT lenteli aika pitkään. Hunting pyöri ainakin viime vuosituhannen lopulla, jollei enää 2000-luvulla. Oma aktiivikuvaamiseni alkoi vuonna 1997. Ja sen jälkeen olen kuvannut B727-koneita TNT:n, DHL:n, UPS:n väreissä. Varmaan kaikki noista ajoi 2000-luvun puolella. Sitten oli vielä muita rahtifirmoja kuten First Air ja mitä niitä nyt olikaan... Hienoaja kuvia Pitäisiköhän kaivaa oma diaduplikaattori kaapista Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Ei kellään sattuis muuten olemaan LTE:n kuvaa kun joskus aikoinaan lenteli tänne 757:lla? Tai Airtoursin samasta vehkeestä? 8) Ois ainakin LTE. Tietäs vaan missä laatikossa... -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 LBO saapui 7.10.1997, joten kirjoita nyt jo viimeistään -A- Kiitos. Lisätään kuvan taakse ko. päivämäärä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Noita B737- rahtareita oli kaksi, toinen kahdellakin eri rekkarilla! TF-ABJ 20.1.89-1.5.93 ja TF-VLT 1.2.90-5.11.90 sekä sama kone, mutta rekkarilla TF-ABT 16.8.92-30.5.93 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Hienoa hienoa. Laitan tämän tähän, mutta tarkoitan myös noita Dougals ja idän ihmeet- ketjuja Tää oli yks hienoimmista 8) Peruskauraa 90-luvulta: KLM:n B737-406 PH-BTA ja SAS:n M80. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Se oli silloin......... 8) Säkin kai et ole enä ihan nuoriso ? Kiitos Paulille! Chris Zürichistä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Tuo on kyllä todella tyylikäs tuo BA:n vanha väritys, saisivat käyttää nykyisinkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Hö, ja mää muistan ku se oli BA:n uus maalaus Hieno se olikin! -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla