Pauli Hankonen

Muutama Boeing kuva EFHK:lta 80 ja 90-luvuilta.

17 viestiä aiheessa

Ja sitten homma jatkuu..

 

Aloitetaan Islannin rekisterissä TF-IUE lentäneellä B707:lla joka oli yksi niistä korvaavista koneista joilla hoidettiin Kyproksen lentosarja Ilmailuhallituksen groundattua Air Fastin B720:n Helsinki-Vantaalle. Rungossa näkyy vielä entinen (Air Indian) rekisteri.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Sterlingin B727:t olivat peruskauraa 80-luvulla.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Uudet väritkin Sterling ehti joihinkin ykilöihin maalata. OY-SBO

[ attachment removed / expired ]

 

 

Myös muut operaattorit luottivat B727 kalustoon.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lufthansan D-ABNI ja nuoren kuvaaja loistolaukaisu. Puuttu nokkaa ja kaikkee. (Näkisittepä kuinka vinossa tämä kuva on  ;))

[ attachment removed / expired ]

 

 

Mutta toki Lufthansa vieraili muillakin tyypeillä. Tässä Boeing 737-230 D-ABFD työnnettynä ulos putkelta A6.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Boeing 737-330 oli joskus uusi tyyppi.. D-ABXM

[ attachment removed / expired ]

 

 

British Airways lenteli jo 80-luvulla Boeing 757 kalustolla. G-BMRF

[ attachment removed / expired ]

 

 

Hypätään kasarista ysäriin.

 

 

Joku herran retku tämänkin kyydissä matkusti. Oisko ollut ulko- tai puolustusministeri. Vuodeksi veikkaan 97-98.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tuolla SP-ketjussa Laukkasen Antti laittoi kuvan siitä sinisesta SP:stä. Qatarin sulttaani tuli sillä. Palvelusväki sai tyytyä A7-AAA:n kyytiin  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kibris Turkish Hava Yollari lenteli muutamana kesänä 90-luvun puolenvälin jälkeen lentosarjoja Pohjois-Kyprokselle via Istanbul. Tässä B727-200 tekee lentoonlähtöä vesisateessa.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Finnairin eka Boeing oli tyyppiä B737-200. En muista oliko ennen tätä se yksilö jonka kylkiin oli maalattu "Finnair Cargo" vai oiko se tämän jälkeen? Elettiin 90-luvun alkua kun Finnair Cargo liisasi näitä. Poseeraamassa TF-ABT.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Air France lopetti omat lennot 90-luvun lopulla. Viimeiset omat lennot hoidettiin B737-200 koneilla. Tässä F-GBYA. Tämän jälkeen niitä hoiti vielä jonkun aikaa Gill Airways Fokker 100 koneilla ja nykyisinhän AF:lla on code share sopimus Finnairin kanssa Pariisin reitillä.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja joskus AFfia korvasi ihmeyhtiöt. Tässä Air Charter B737-200 F-GFLX.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja samaan aikaan BA lenteli Gatwickin vuorot niin ikään Boeing 737-236 koneillaan..

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tässä samanmallinen kone taas Gatwickin vuorolla. Yksilönä G-BGDA.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kuka muistaa että Malevikin luotti 90-luvulla "nakkikannujen" voimaan? HA-LEK

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lufthansa hoti rahtiliikennettä 90-luvulla entisillä omilla Boeing 737-230 koneillaan jotka se oli myynyt(?) Islantiin ja chartannut takaisin itselleen. TF-ABF.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Viva Air espanjasta taisi lentää matkatoimisto Hispanialle. Tätäkään yhtiötä ei enää ole.. EC-GBU Boeing 737-36E lentää nykyisin Air Chinan väreissä rekisterillä B2630.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Air Malta oli vielä 90-luvulla meko harvinainen vieras. Tällä kertaa koneena B737-3Y5 9H-ABS.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Maerskiakaan ei enää ole  :( OY-MAS

[ attachment removed / expired ]

 

 

Air Belgium ja OO-ILJ kävi vaan kerran.. ..älkää kysykö miksi  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja toisinaan BA veteli Gatwickin reiuttiä B737-436 kalustolla. G-DOCZ

[ attachment removed / expired ]

 

 

Peruskauraa 90-luvulta: KLM:n B737-406 PH-BTA ja SAS:n M80.

[ attachment removed / expired ]

 

 

RAM ja Boeing 737-500 CN-RMV. Lentelee nykyisin ilmeisesti Atlas Bluella.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Eikä ole tätä OY-SEE:n isäntää Sterling uudempaakaan olemassa enään. Kiva rantapallo pyrstössä :)

[ attachment removed / expired ]

 

Pari BA:n pyrstökokeilua Boeing 757-236 koneissa. Ensin G-BMRG.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja perään G-BMRI

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja kerran se OH-LBO:kin oli uusi. Tässä hän on juuri siirtolennolta saapuneena. (Päivämääräähän ei kannata kirjoittaa kuvien taakse ettei vaan sitten muista myöhemmin milloin tämänkin kuva on otettu..)

[ attachment removed / expired ]

 

 

Air Chinakin diverttasi meitille silloin tällöin. Joko Moskovasta tai Arlnadasta. Tämä B-2553 Boeing 767-2J6ER taisi tulla ARN:sta.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja joskus iso lintukin diverttasi. Moskova meni kiinni ja Iberia lensi meille EC-EEK Boeing 747-256B:llä.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Helsinki International Horse Show tarvitsee hevoisia. Niitä tänne toi maailman suurin eläinten ilmakuljetuksiin erikoistunut lenttoyhtiö, Lufthansa Cargo.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lisää tulee aikaisintaan huomenna  ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olkaat hyvät, kiva että kelpaa. Huomenna sit Douglasia sun muuta. Itäkoneet pihtaan vikaks.  ;D

 

Aika paljon näyttää olevan kirjoitusvihreitä, mut en kerkee/jaksa korjata.. Kauhia kiirus päällä  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella nostalgisia kuvia! :thmbup: Itse muistan, kun joskus kakarana lensin Viva Airin lennolla Helsingistä Malagaan kyseisellä konetyypillä..  :)  Siltä lennolta en kyllä muista muuta kun että kapteeni kallisteli konetta vuoronperään vasemmalle ja oikealle Malagan yllä näyttääkseen maisemia...  :D Olipas meillä todellinen yhtiöiden kirjo jo tuolloin!

 

EDIT: Niin ja kapteeni siis ilmoitti kallistelevansa juuri maisemien näytön takia, eli en siis sekoita asiaa johonkin sorvaamiseen etc.. Selosti oikein yläilmoista ilmeisesti kotikaupunkiaan.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oijoi kun tuli loistokamaa! Ja kunnon flashbackit samalla :thmbup: Muistan, kuinka kakarana oli ihmeellistä lennellä Kemistä Helsinkiin ja bongailla noita kuvien ihmeellisiä koneita :laugh:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenko ihan väärässä jos väitän DHL:n lentäneen vielä 2000-luvulla 727:lla?

 

Etpä taida olla. Myös TNT lenteli aika pitkään. Hunting pyöri ainakin viime vuosituhannen lopulla, jollei enää 2000-luvulla.

 

Mutta olipas Paulilta melkoinen setti! Hienoja väkkäröitä. Monia noista olen myös nähnyt, jokusen kuvannutkin, mutta suurinta osaa kuitenkaan en. LBO saapui 7.10.1997, joten kirjoita nyt jo viimeistään ;) SAS ja KLM näyttävät edelleen SAS:lta ja KLM:ltä!

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etpä taida olla. Myös TNT lenteli aika pitkään. Hunting pyöri ainakin viime vuosituhannen lopulla, jollei enää 2000-luvulla.

 

Oma aktiivikuvaamiseni alkoi vuonna 1997. Ja sen jälkeen olen kuvannut B727-koneita TNT:n, DHL:n, UPS:n väreissä. Varmaan kaikki noista ajoi 2000-luvun puolella. Sitten oli vielä muita rahtifirmoja kuten First Air ja mitä niitä nyt olikaan...

 

Hienoaja kuvia  :thmbup: Pitäisiköhän kaivaa oma diaduplikaattori kaapista  :P

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kellään sattuis muuten olemaan LTE:n kuvaa kun joskus aikoinaan lenteli tänne 757:lla? Tai Airtoursin samasta vehkeestä? 8)

 

Ois ainakin LTE. Tietäs vaan missä laatikossa...

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita B737- rahtareita oli kaksi, toinen kahdellakin eri rekkarilla!

TF-ABJ 20.1.89-1.5.93 ja TF-VLT 1.2.90-5.11.90 sekä sama kone, mutta rekkarilla TF-ABT 16.8.92-30.5.93

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa hienoa. Laitan tämän tähän, mutta tarkoitan myös noita Dougals ja idän ihmeet- ketjuja :)

 

Tää oli yks hienoimmista 8)

Peruskauraa 90-luvulta: KLM:n B737-406 PH-BTA ja SAS:n M80.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla