Pauli Hankonen

Potkurikoneita EFHK:lta 80 ja 90-luvuilta

10 viestiä aiheessa

Jatketaan potkurikoneilla.

 

Finnair ATR-42 OH-LTD rullailee kohti kiitotietä 33 joskus kahdeksankymmentäluvulla.

[ attachment removed / expired ]

 

Muita 80-luvun proppeja en löytänyt paperikuvista joten 90-luvulle!

 

Ei mikään 007, vaan ihan 001  ;D Tyyppi ei muuten ole Saab 340, vaan Saab OS100. Ruåtsin kuninkaallisetkin ovat käyttäneet tätä. Vaan en tiedä käyttävätkö vieläkin.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Olipa kerran lentoyhtiö: Finnaviation Saab SF 340A OH-FAD

[ attachment removed / expired ]

 

 

KLM Cityhopperin Saabeja oli vuokralla muistaakseni vuonna 1997 kolme kappaletta. Tässä niistä Saab 340B PH-KSB.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Eipä taida Air Baltic enää turvata Saabeihin. Saab-Fairchild SF-340A YL-BAG

[ attachment removed / expired ]

 

 

Saab 2000 koneita ei paljoa näkynyt EFHK:lla 90-luvulla. Tässä lienee sään takia divertannut Saab 2000 SE-LSF. Sama kone veteli vuonna 1999 Arlandassa hallin ovien läpi. A.netistä löytyy kuvia.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Myös Saksa luottaa merivalvonnassa Dornieriin. Dornier 228-212LM 5701

[ attachment removed / expired ]

 

 

WDL Aviation käväisi Fokker F-27-600 Friendship koneellaan Helsingissä joskus 1997 tai 1998. D-AELF

[ attachment removed / expired ]

Nykyisin kone ruostuu Kölnin kentällä http://www.airliners.net/photo/WDL-Aviation/Fokker-F-27-600-Friendship/1459567/M/

 

 

Asento! Lepo! FF-3

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tämänkään koneen vierailulle en ole keksinyt mitään syytä. New Air Fokker F-27-200 Friendship OY-EBC

[ attachment removed / expired ]

 

 

Hollannin ilmavoimat ja Fokker 50 U-06

[ attachment removed / expired ]

 

 

Skeergoordsflyyg ja heidän Embraer EMB-110P1 Bandeirante OH-EBD

[ attachment removed / expired ]

 

 

Olipa kerran lentoyhtiö part II. Air Botnia British Aerospace BAe-3201 Jetstream Super 31 OH-JAG

[ attachment removed / expired ]

 

 

Otteri nautiskelee kevätauringosta, mutta tekniikan miehet ei diggaa ku suulis skriinaa öögaan  ;D De Havilland Canada DHC-6-300 Twin Otter OH-SLK

[ attachment removed / expired ]

 

 

Croatialaiset kävi 90-luvulla Helsingissä huollossa. Croatia Airlines ATR-42-300QC 9A-CTS

[ attachment removed / expired ]

 

 

Olipa kerran lentoyhtiö part III. Huono kuva, mutta viirupyrstö on viirupyrstö. Kar Air ATR-72-201 OH-KRC

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tämä on ehkä hämärin laite jonka olen Helsinki-Vantaalla koskaan kuvannut. Algerian Ilmavoimien Lockheed C-130H-30 Hercules (L-382) siviilirekisterissä 7T-WHN.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Viimeinen setti tulossa. Tupolevia luvassa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipa kerran lentoyhtiö part II. Air Botnia British Aerospace BAe-3201 Jetstream Super 31 OH-JAG

 

Kyllähän Air Botnia edelleen on olemassa, mutta vähän nimeään vaihtaneena  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Botnialla oli tämmöisiäkin kaunokaisia aikanaan, mutta ilmiö jäi kovin lyhytaikaiseksi.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Joo, noinkin naurettavia kuvia sai aikanaan airlinersnettiin. Ajat ovat muuttuneet, sano...

 

-A-

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän Air Botnia edelleen on olemassa, mutta vähän nimeään vaihtaneena  ;)

 

No joo.. Onhan Finnaviation ja Kar Air olemassa Finnairiin fuusioituneina. Nimet lienee vielä kuitenkin olemassa jossain kaupparekisterissä tms?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nostalgisia kuvia, kiitos

 

PS. OH-FAD on SF340A

 

Korjasin tuon tyypin tuonne kuvatekstiin. EI olisi pitänyt luottaa muistiinsa, vaan tarkistaa ensin  ;D

 

Muistelin että kolme ekaa Saabia oli A mallia ja loput B:tä, mutta taisi ollakin niin, että viisi ekaa oli A mallia ja loput B:tä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo.. Onhan Finnaviation ja Kar Air olemassa Finnairiin fuusioituneina. Nimet lienee vielä kuitenkin olemassa jossain kaupparekisterissä tms?

 

Finnairiin fuusioituminen ei tarkoita samaa kuin olemassaolo :D Air Botnia on kuitenkin muuttanut nimensä Blue1:ksi ja toki omistuskin on muuttunut SAS-vetoiseksi. Mutta teoriassa sama yhtiö.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla