Ilkka Mannikainen

Finnairin uusi lomalentolaivue

110 viestiä aiheessa

Mielenkiintoista, mielenkiintoista, eli valitsette lomalentonne koneen ulkonäön myötä, onko teillä jokin siipilippu käytössä tms.

Olen itse minä havainnut lentokoneessa istuessani, ei sitä koneen ulkonäköä huomaa.

Jos kaverit valittaa, tulitpa tyhmän näkösellä koneella tänne xxx paikkaan????

Sisätilat taas aivan maksukyvyn mukaan. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista, mielenkiintoista, eli valitsette lomalentonne koneen ulkonäön myötä, onko teillä jokin siipilippu käytössä tms.

Olen itse minä havainnut lentokoneessa istuessani, ei sitä koneen ulkonäköä huomaa.

Jos kaverit valittaa, tulitpa tyhmän näkösellä koneella tänne xxx paikkaan????

Sisätilat taas aivan maksukyvyn mukaan. ;D

 

Olet oikeassa. Esim. BA:n 180 paikkaisessa 757:ssa on huomattavasti enemmän tilaa kuin TuiTui:n 235 paikkaisessa. Ulkokuori ei muutu , sisätila kyllä Se on varmaa että lomalentokoneessa ei ilman lisämaksua ole tilaa yli 180 senttiselle muuten kuin opiskelemalla jo kotona miten polvet saa olkapäiden taa.  (=Joogaa tjsp..) ;D

 

Ulkonäöllä , kantamalla  tai wingletin värillä ei ole merkitystä myynnin kanssa.

 

Kun Finnair aikoinaan kuljetti lomakarjaa kanasaarille 408 paikkaisella MD-11 koneella voi siitäkin ihmetellä miksi nykyään Banokokkiin  mahtuu vaan alle 300?

 

Ei vaikuta nousukulmaankaan , ei.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, kuinka nopeasti 757:t poistuu laivastosta, jos siis näin käy? :'( Tai kuinka nopeasti niitä aletaan poistamaan... luulen kyllä että ei hirveen nopee prosessi voi olla... eihän? :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, kuinka nopeasti 757:t poistuu laivastosta, jos siis näin käy? :'

 

Ketjun ensimmäisestä viestistä lainattuna :

"Nykyisten seitsemän lomalentokoneen leasing-sopimus umpeutuu ensi vuonna.

---

Finnair päättää Boeing 757 -kaluston leasing-sopimuksen jatkamisesta kesään mennessä. Talouskriisin syvetessä entistä todennäköisempää on, että ainakin osasta koneista luovutaan ja reitti- ja lomaliikenteessä käytetään samaa kalustoa entistä joustavammin."

"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko ensimmäinen 757 joka häipyy? Ja onko tietoa mikä seuraavaksi ja milloin?

Joo on esimmäinen. LBU:n lisäksi lähtee vielä kaksi pois tämän kevään aikana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi siinä hieman sitäkin lipsahtaa.

 

Vakava asia taustalla on kuitenkin se, että ihmisiä saa kuljettaa ala-arvoisissa olosuhteissa vain siksi, että he toisin kuin eläimet, pystyvät ilmaisemaan tyytymättömyytensä. Hyvä penkki ja riittävä jalkatila on yhä useammalle edellytys 5+ h lentomatkalle lähtöön. Nämä ovat mielestäni paljon oleellisimpia asioita kuin IFE, josta voi kuunnella Barbara Streisandin kokoelmia, katsoa Wesley Snipesin elokuvia tai pelata pelejä.

 

Mika

 

 

Juu tää on totta. Minua on eniten kummeksuttanut miksi koneet on penkitetty kääpiölle, kun skandinaavit ovat tunnetusti muutenkin suuria ihmisiä, hollantilaisista puhumattakaan. Kaiken lisäksi heitetään puoli huulena sitä, että "suuret ihmiset" saisivat maksaa ylipainosta? Kuka on suuri ja ylipainoinen, kuulema yli 80 kiloinen henkilö  :o  Pääsin kerran Haniasta kotiin Finskin uusimmalla 757 , jossa ei vielä oltu penkkejä lisätty, ihan kivasti sinne mahtui.

Kyse ei ole penkkivälistä yksin vaan hartiatilasta.  Jos istun poikani ja vävyni kanssa kolmen rivillä tuskin pystymme yhtä aikaa syömään, koska kädet eivät mahdu liikkumaan - emmekä vielä mitään hirveitä läskejä ole vaan 100 kiloisia härmäläisiä karpaaseja. En tiedä mittoja, mutta noin silmä- ja hartiamääräisesti tuntuisi,  että 737 on leveydeltään tilavampi kun 320?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, kuinka nopeasti 757:t poistuu laivastosta, jos siis näin käy? :'( Tai kuinka nopeasti niitä aletaan poistamaan... luulen kyllä että ei hirveen nopee prosessi voi olla... eihän? :laugh:

 

Ei, ei ;D

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A320 on 20 cm leveämpi kuin 737/757: http://www.boeing.com/commercial/737family/pf/pf_600tech.html http://www.airbus.com/en/aircraftfamilies/a320/a320/specifications/. Penkin leveyteen tämä tarkoittaa noin tuuman lisää.

Näin se numeroiden valossa varmaan on. Minulle jäi muistikuva 737 avarammasta yläosasta, mutta se oli vain muistikuva. Tässä cabiinit rinnakkain:

 

737 Cabin

http://farm4.static.flickr.com/3279/2812098043_c6192b2ee4.jpg

 

320 Cabin

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/Silkair_A320-200_Economy_Class_cabin.JPG

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon mukaa näyttäisi olevan, mutta eihän se ulospäin näy esim. noissa suojuksissa.

 

Ei näykään ja siksi kysyn. Miksihän näin on tehty?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennnenkuin miettii miksi siinä LBT:ssä olisi pienemmät myllyt, niin kannattaa miettiä onko kyseisen lähteen data oikeaa. Nuo jokapojan itsetäydennetävät datapankit ovat pullollaan väärää tietoa. Montakohan kertaa allekirjoittanutkin on korjannut OH-LGG:n dataa milloin minnekin kun niin moni halusi tituleerata LGG:n ER-malliksi.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä ihmettelen sellaista että riittääkö 330:ssa jerkku tulla 12h Saigonista Vantaalle ?

 

AY1952 Ho Chi Minh City (Saigon)-Helsinki 08:40 15:40 12 t

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otin hieman selvää tulevan talven reissun vuoksi, että milläs Airbus 330-300 koneilla Finnair tarjoaa lomalentoa Helsinki-Phuket reitillä. Lopputulos oli, että alle näyttäisi osuvan Tango, Sierra tai United. http://www.finnair.com/go/Images/fleet/seat-map-A330-300-OH-LTS-LTT-LTU.jpg

 

 

 

Toivottavasti ei, Unitedin palvelu kaukolennoilla on vielä Finnairiakin huonompaa...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti ei, Unitedin palvelu kaukolennoilla on vielä Finnairiakin huonompaa...

 

 

No, en nyt sanoisi noinkaan, varsinkin jos on kysymyksessa ex-Continental.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, en nyt sanoisi noinkaan, varsinkin jos on kysymyksessa ex-Continental.

 

Joo, yritin olla hauska ja keksiä tikusta vähän asiaa tuossa, mulla ei ole Unitedista kuin muutamasta atlantin ylityksestä kokemusta, ja ne olivat kyllä siellä "economy+", mihin laittavat starin goldikorttilaiset, ihan kammottavia esityksiä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä ihmettelen sellaista että riittääkö 330:ssa jerkku tulla 12h Saigonista Vantaalle ?

 

Pitäisi kyllä riittää, jos suht normaalisti saa operoida. Eri asia sitten, jos on ihan jäätävät vastatuulet, ei saa ajaa muun liikenteen tjms. takia optimikorkeuksia tai tulee jotain muuta vastaavaa häikkää. Onhan siellä talven lomaohjelmassa suunniteltuna myös suora HEL-CUN 12h 5min. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä ihmettelen sellaista että riittääkö 330:ssa jerkku tulla 12h Saigonista Vantaalle ?

 

 

Eivät taida aktiivisesti kai myydä Cargoa noille ajoittaisille lomakeikoille / satunnaiskohteisiin? Kiinnostaisi toisaalta tietää tuleeko siellä HKT:n koneen masussa edes jotain, kun ainakin BKK:sta tuntuu roinaa riittävän paluureitillä ja ajavat vielä useammin kai tänä talvena bkk:ta 333:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja onko se jo tiedossa esim. Aurinkomatkoille Kanarian lennolle talvi 13/14...

Finnmatkoilla näkyy olevan Dubain lennoilla ensi talvena koneena A321.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään