Kim Eriksson

Musiikkipelit

16 viestiä aiheessa

Ajattelinpa laittaa tällaisen aiheen pystyyn, löytyykös täältä ketään musiikkipeli virtuoosia?

Tässä aiheessa voi siis keskustella musiikkipeleistä, Guitar herot, Rock Bandit, Singstarit, Lips, ja mitäs niitä vielä, tanssipelit.

Itseltä löytyy Guitar Hero: World tour, ja nyt tänään tuli postissa Rock Band 2 Playstation 3:lle. Nyt kuitenkin niin huono mäihä, että kun guitar heron kitara on takuuvaihdossa, ja 4 viikkoakin jo mennyt, vaikka viikossa tietoasema lupasi vaihtaa kitaran. Taidampa käydä peruuttamassa pian tuon ja palautan tuotteen, pyydän rahat takaisin ja ostan rahoilla koko bändi setin amazon.co.uk:sta, eli englannista, jossa se bändisetti maksaa 148£, eli joku 50€ halvempi kuin mitä se on suomessa.

Mutta, jatkakaa keskutelua näistä musiikkipeleistä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite en oikeen ymmärrä näitä guitar heroja sun muita. Eiks siitä saa enemmän kiksejä, et opettelis soittamaan oikeesti sitä kitaraa?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite en oikeen ymmärrä näitä guitar heroja sun muita. Eiks siitä saa enemmän kiksejä, et opettelis soittamaan oikeesti sitä kitaraa?  ???

Haha, samaa mieltä ;D Luulin alkuun että näillä tarkoitettiin jotain musanteko-ohjelmia, tai pelejä, tyyliin eJayt sun muut... ;D

Ainiin, on kuulemma vielä paljon vaikeempaa rämpytellä noita leluja kuin sitä oikeeta kitaraa.. :P Sanoi eräs päälle kymmenen vuotta musiikkia harrastanut kaveri... :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, onhan se täysin erilaista kuin oikean kitaran soittelu. Aika suuri osa guitar heron ja rock bandin pelaajista on myös oikeita kitaristeja/rummuttajia. Itsekkin kyllä soittaisin kitaraa, mutta ei rahat kunnon kitaraan riitä. Sainhan mä jonkun 100€ kitara+vahvari paketin lahjaksi, ja kun se oli valmiiksi jo rikki (OHHOH, aika ihme) eikä sitten mulle kunnon kitaraa haluttu ostaa, niin päätin sitten ne 100€ käyttää guitar heroon, kun kerran joudun itse rahat oikeaan kitaraan+vahvariin hankkimaan. Semmosena lievityksenä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, onhan se täysin erilaista kuin oikean kitaran soittelu. Aika suuri osa guitar heron ja rock bandin pelaajista on myös oikeita kitaristeja/rummuttajia. Itsekkin kyllä soittaisin kitaraa, mutta ei rahat kunnon kitaraan riitä. Sainhan mä jonkun 100€ kitara+vahvari paketin lahjaksi, ja kun se oli valmiiksi jo rikki (OHHOH, aika ihme) eikä sitten mulle kunnon kitaraa haluttu ostaa, niin päätin sitten ne 100€ käyttää guitar heroon, kun kerran joudun itse rahat oikeaan kitaraan+vahvariin hankkimaan. Semmosena lievityksenä.

Kyllä akustisen kitaran sää käytettynä tolla satasella.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, eikös vastaavaa voisi sanoa vaikka autopeleistä ja lentosimulaattorista  ;)

Itse kävin tuon Rock band 2:en lunastamassa torstaina. Singstaria on tullut naapureiden iloksi hoilattua jo pari vuotta. Eihän tuo RB nyt oikeata soittamista vastaa, mutta eipä siinä pääse myöskään näillä nakkisormilla turhautumaan niin pahasti.

EDIT: Sattuipa sopivasti YLE:n sivulta tämmöinen uutinen: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/03/videopelit_lisaavat_bandien_musiikin_myyntia_hurjasti_643081.html

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, onhan se täysin erilaista kuin oikean kitaran soittelu. Aika suuri osa guitar heron ja rock bandin pelaajista on myös oikeita kitaristeja/rummuttajia.

Epäilen todella vahvasti tuota oikeiden kitaristien etua GH:n pelaamisessa. Kitaristina/rummuttajana koen ainakin sen olevan vaikeampi ja täysin epälooginen oikean kitaran soittamiseen verrattuna. Pelkkää sormien ja silmän koordinaatiota, kuten nyt useimmat arcade-pelit. Rytmitajua se toki voi kehittää.

Sen verran kokeilin uteliaana luonteena että sain pelistä käsityksen. Pidempään en uskaltanut ettei tartu "huonoja tapoja". Hauskaahan se on ilman muuta ja voittaa varmasti aivottoman CS:n hakkaamisen kuus-nolla. Oikean kitaroinnin kanssa sillä ei kuitenkaan ole juuri mitään tekemistä, paitsi että toivottavasti saa lisää nuoria oikean musiikkiharrastuksen pariin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä näillä GH:lla ja oikeella kitaran soittamisella ero kuin yöllä ja päivällä. Ei mitään tekemistä toistensa kanssa.

Vähän sama kun ylempänä mainittu simuhomma. Ajoin viime viikonloppuna rfactorissa formulalla vähän alle 1:26s Melbournen ratakierroksen, joten jos hyppäisin oikeaan F1-autoon olisin ollut kisassa paalulla? (Button 1:26,2xx)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokainen tietysti päättää mitä ajallaan tekee. Akustista kitaraa  :thmbup: on mun mielestä kiva rämpytellä vaikka raikkaassa ulkoilmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen soittanut kitaraa, rumpuja, bassoa ja kosketinsoittimia kymmeniä vuosia. Kiertänyt keikoilla tehnyt musiikkia studiossa oikeilla soittimilla ja koneilla . . .

Tutustuin tuohon guitar heroon sattumalta kun, tyttäreni kaverilla oli sellainen jossakin kannettavassa pelikoneessaan. Täytyy myöntää, että kyllä se on aika makee, vaikkei sillä olisikaan mitään tekemistä oikean soittamisen kanssa. Kun katselin tyttöjen soittoa sillä niin kyllä siinä näytti olevan oikeaa soittamisen iloa mukana . . . .

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokainen tietysti päättää mitä ajallaan tekee. Akustista kitaraa  :thmbup: on mun mielestä kiva rämpytellä vaikka raikkaassa ulkoilmassa.

Pistäppä sillä akustisella soittaen jotain heavy tai rokki biisiä, tosi kivaa. Kyllähän mulla ollu jo 2 kuukautta isoveljen toinen akustisista kitaroista, ja kyllästynyt siihen akustisen rimputteluun, kun tykkään kuunnella/soittaa enemmän sitä rockia ja raskaampaa.

Edit: Ja niin, onhan oikealla ja guitar herolla/rock bandilla se sama, että ne yrittää jäljitellä oikeita soittimia, ja soiton fiilis siinä tuleekin. Isoveljenikin (soittanut akustista kitaraansa nyt 8v ja opettaa kitarakoulussa soittamaan sitä) piti Guitar Heron ideasta, ja hänen mielestään se on hyvä idea, kun nuotit virtaa näytöllä, josta se on helppo katsoa. Ja kuten sanoin, itsellänikin se on ajan kulutusta kunnes rahat oikeaan kitaraan riittävät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäppä sillä akustisella soittaen jotain heavy tai rokki biisiä, tosi kivaa.

Kun semmoset mielihalut tulee niin kaivan sähkiksen ja styrkkarin esiin ja alan luukuttamaan sydämeni kyllyydestä ;D

Vakavasti puhuen, epäilen vahvasti ettei noilla muovihärpäkkeillä tulla kovin merkittäviä ja kestäviä musiikkiteoksia säveltämään. Voinhan tietysti olla väärässäkin, aika näyttää ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä ihmeen takia musiikkipeliä ei saisi pelata vain huvin vuoksi? Minkä ihmeen takia siitä pitää olla jotain ihmeen hyötyä? Jos minä sanoisin pelaavani jotain räiskintäpeliä, niin tuskin kukaan toivoisi sen johdattavan minua palkkasotilaan jaloon ammattiin :P

Tehän alatte kohta kuulostaa meikäläisen isovanhemmilta, jotka täyttäisivät tänä vuonna kunniakkaat 105v jos eläisivät :)

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun semmoset mielihalut tulee niin kaivan sähkiksen ja styrkkarin esiin ja alan luukuttamaan sydämeni kyllyydestä ;D

Vakavasti puhuen, epäilen vahvasti ettei noilla muovihärpäkkeillä tulla kovin merkittäviä ja kestäviä musiikkiteoksia säveltämään. Voinhan tietysti olla väärässäkin, aika näyttää ::)

No helppo sun on sanoa, kun sulla löytyy se sähkis kaapista. Mutta mulla kun ei ole muuta kuin Guitar hero ja Rock Band + akustinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö siitä saisi enemmän kiksejä, jos menisi oikeasti sotimaan sen sijaan että pelaisi räiskintäpelejä? ;)

Kaikilla ei riitä kiinnostus, aika eikä koordinaatiokyky (joskin tätä voi kai kompensoida käyttämällä lisää aikaa ;D) opetella oikean kitaran soittamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään