Mika Koso

19-tuumaiset CRT-monitorit

20 viestiä aiheessa

Moi,

Monitorini kuvaputki näyttää olevan valmis irtisanomaan itsensä, joten olen ajatellut ostaa tilalle edullisen 19-tuumaisen CRT-monitorin hintaluokassa n. € 200-250. Olen tuossa katsellut ja niitä löytyy monelta valmistajalta, ja olen näin ollen päätynyt valitsemaan ViewSonicin ja Philipsin väliltä. Tämä ei ole kuitenkaan vielä ehdoton, joten haluaisin tietää löytyykö täältä ketään, joka voi pyörtää tätä ostopäätöstä kertomalla omista kokemuksistaan (esim. LG, Samsung, Samtron jne.).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulla on Nokian 930C, joka on kyllä ollut oikein hemmetin hyvä. En tiedä, onko joku Viewsonicin malli nykyään käytännössä sama (Viewsonic osti Nokian töllötuotannon joku vuosi sitten). Edullinen tämä ei aikoinaan ollut, mutta nykyään lienevät hyvienkin putkien hinnat aika pohjalukemissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samsungin Syncmaster 959NF on kyllä pirun hyvä näyttö, tosin se näyttäisi alimmillaan maksavan 289 €. Mutta jos sinulta tuo muutama kymppi liikenee, niin osta ihmeessä. Itelläni ei ko. näyttöä ole, mutta ostan kyllä heti, kun tulee tarvetta. Lisäksi muutamalla tutulla on tuo, ja ei ole muutakuin kehuja tullut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä LG:n 915Ft+, ei mitään valittamista, tosin maksoikin sen 4000mk vuonna 2001... :P Varmaan LG edelleen osaa tehdä ihan hyviä näyttöjä jos on vähänkään laatu pysyny yllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samsungin Syncmaster 959NF on kyllä pirun hyvä näyttö, tosin se näyttäisi alimmillaan maksavan 289 €. Mutta jos sinulta tuo muutama kymppi liikenee, niin osta ihmeessä. Itelläni ei ko. näyttöä ole, mutta ostan kyllä heti, kun tulee tarvetta. Lisäksi muutamalla tutulla on tuo, ja ei ole muutakuin kehuja tullut.

959nf mullakin ja on kyllä ollu hintansa väärti.Tosin isompaa tekis mieli ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin Samsungin SyncMaster 957MB ja ei voi kyllä muuta sanoa, kuin että huono maku jäi suuhun. Kaksi kertaa piti lähettää monitori takaisin kun oli ties mitä vikaa. Kolmas näyttö on nyt toiminut...kaveri osti Viewsonicin ja kyllä kuvanlaatu on minusta siinä parempi...

Ostettu mikä ostettu, mutta jos nyt olisin uudestaan kauppoja tekemässä, niin varmaan kallistuisin Viewsonicin kannalle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä 959nf:n onnellinen käyttäjä, mutta 21-tuumainen se pitäisi olla.

Liian iso kotikäyttöön!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

21" putket tuppaa olemaan häiritsevän lyhytikäisiä.

No lähettää syystä tai toisesta parin vuoden välein takuuhuoltoon niin saa aina uuden 3v. onsite takuulla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No lähettää syystä tai toisesta parin vuoden välein takuuhuoltoon niin saa aina uuden 3v. onsite takuulla :)

Yleensä sieltä tulee kyllä joku vanha takuukorjattu tilalle, eikä se takuuaikakaan uudelleen alusta ala. Eli tuo 3 vuotta lasketaan sen ensimmäisen yksilön ostopäivästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liian iso kotikäyttöön!

Ei todellakaan ole, tommoinen 30" widescreen TFT ois sopiva, mutta kustantaa vähän liian monta vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liian iso kotikäyttöön!

Riippuu ihan mihin sitä käyttää. Joskus kun tuntuu, että tämä 19" putkilo on liian pieni 3D-suunnittelussa ja vielä useammin tekstuureja tehdessä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä sieltä tulee kyllä joku vanha takuukorjattu tilalle, eikä se takuuaikakaan uudelleen alusta ala. Eli tuo 3 vuotta lasketaan sen ensimmäisen yksilön ostopäivästä.

Ei muuten lasketa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä 959nf:n onnellinen käyttäjä, mutta 21-tuumainen se pitäisi olla.

Tommosta oon itelleni aatellu---->Samsung 21, SyncMaster 1100DF .Bdogissa ois alta 500€.

On vaan oudon edukas....mahtaakohan tehä mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu ihan mihin sitä käyttää. Joskus kun tuntuu, että tämä 19" putkilo on liian pieni 3D-suunnittelussa ja vielä useammin tekstuureja tehdessä...

Auttaa muuten kummasti, kun siihen viereen pistää vaikka vanhan 15" aputöllön, mihin saa työkalupalkit ja tekstieditorit ym. sälät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei muuten lasketa.

No sitten on tilanne muuttunut sen jälkeen kun joskus aikanaan jouduin CRT-putken takuuvaihtoon laittamaan. Myös muissa tietokonekomponenteissa on takuuvaihdossa aina merkitty takuun alkamispäiväksi sen alkuperäisen komponentin ostopäivä, vaikka olisikin saanut esim. uuden kovalevyn tilalle.

Sinulta löytyy ilmeisesti "mustaa valkoisella" tuosta, että takuuaika alkaa aina uudelleen alusta, jos tuote vaihdetaan takuuseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tommosta oon itelleni aatellu---->Samsung 21, SyncMaster 1100DF .Bdogissa ois alta 500€.

On vaan oudon edukas....mahtaakohan tehä mitään?

Mulle tuli tuo 1100p+:n tilalle, ihan hyvältä vaikuttaa vaikka aluksi taisi olla kuumenemis tms. vikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitten on tilanne muuttunut sen jälkeen kun joskus aikanaan jouduin CRT-putken takuuvaihtoon laittamaan. Myös muissa tietokonekomponenteissa on takuuvaihdossa aina merkitty takuun alkamispäiväksi sen alkuperäisen komponentin ostopäivä, vaikka olisikin saanut esim. uuden kovalevyn tilalle.

Näinhän se on...ei ole koskaan tullut vastaan sellaista että takuu alkaa alusta jos takuuvaihto suoritetaan, kaikki takuut mitä minä tiedän on alkuperäisen tuotteen ostopäivästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään