Ilkka Mäkelä

Thielertin toiminta siirtyy Centurion Aircraft Engines-yhtiön nimiin

7 viestiä aiheessa

Thielertin konkurssipesän hoitaja Kübler myöntää, että yksityistä ostajaa/investoijaa ei ole löytynyt. Sensijaan asiaa viedään eteenpäin siten, että on perustettu uusi osakeyhtiö Centurion Aircraft Engines AG & Co KG, jolle koko toiminta siirretään. Uusi yhtiö lupaa 2 vuoden takuun kaikille Centurion-moottoreille, jotka ostetaan uudelta yhtiöltä. Aikaisemmin toimitettujen moottoreiden takuuasiat lienevät toistaiseksi auki.

 

http://www.aero-news.net/index.cfm?ContentBlockID=83b09e8e-8cfe-4b7e-a8cd-538e3bb5580e&

 

Uuden yhtiön rakenne on hieman erikoinen: "osakeyhtiö & kumppani, kommandiittiyhtiö"  :-\ mutta oletettavasti kokenut konkurssilakimies tietää, mitä tekee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...Uuden yhtiön rakenne on hieman erikoinen: "osakeyhtiö & kumppani, kommandiittiyhtiö"  :-\ mutta oletettavasti kokenut konkurssilakimies tietää, mitä tekee?

 

"Die AG & Co. KG ist eine Kommanditgesellschaft (§ 161 Abs. 1 HGB), deren Komplementär (also haftender Gesellschafter) eine Aktiengesellschaft ist. So lässt sich die Haftung des Komplementärs beschränken, ohne die Rechtsform der Kommanditgesellschaft aufgeben zu müssen", siis jotenkin niin, että kommandiittiyhtiön vastuullinen yhtiömies on AG -muotoinen osakeyhtiö. ja yhtiömuoto mahdollistaa kommandiittiyhtiömuodon säilyttämisen. Mitähän sitten käytännössä tarkoittaakin. Ihan tavallinen esim AG muotoisten pörssiyhtiöiden tytäryhtiöillä. Saksassahan on usemman muotoisia osakeyhtiöitä, tutuimpia lienevät GmbH ja AG. Kukahan on Centurion Aircraft Engines AG & Co. KG:n AG -muotoinen omistaja?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uuden yhtiön rakenne on hieman erikoinen: "osakeyhtiö & kumppani, kommandiittiyhtiö"  :-\ mutta oletettavasti kokenut konkurssilakimies tietää, mitä tekee?

 

Tuo on jostain syystä Saksassa ja sillä suunnalla suht tavallinen yhtiömuoto, joko AG & Co. KG tai GmbH & Co. KG. Itse olen tulkinnut tuon jonkinlaiseksi konserniksi johon saadaan niputettua pääyhtiö + nippu ali- tai rahoitusyhtiöitä.

 

/Samuli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun tällaiseen järjestelyyn on ryhdytty ja erikseen mainitaan, että uusi yhtiö on itsenäinen eikä Thielertin konkurssi vaikuta siihen mitenkään, niin ainakaan mikään Thielert-yhtiö ei ole se osakeyhtiömuotoinen vastuunalainen yhtiömies. Tuossahan vain varmistetaan se, että toiminta jatkuu, vaikka vanha yhtiö jouduttaisiin kääntämään nurin.

 

Sitä tärkeämpi asia on tietysti se, mitä tapahtuu aikaisemmin myytyjen moottoreiden omistajille. Tällä hetkellä ei kai heidän statuksensa muutu miksikään, mutta vaikuttaa jotenkin siltä, että takuun palautumista on turha odottaa, tai ainakin odotus jatkuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä vihdoinkin tapahtuu jotain tässä thielert asiassa. Mielenkiintoista on tietää mllä ehdoilla / jaksoilla uusi yhtiö myy uusia 2.0 moottoreita. Tuo 2 vuoden takuu ei mielestäni ole niinkään merkittävä kun se myydäänkö moottori 2400 vai 1200 jaksoisena.

 

"Furthermore, end customers who buy a newly-manufactured Centurion 2.0 engine in the future will receive a one-time free transmission and clutch after 300 hours of operation -- addressing a concern with the durability of the current component. The upgraded "

 

Tämä ei vielä paljon lohduta mutta onhan liike oikeaan suuntaan.

 

Onkohan tällä uudella firmalla jo web sivut yms. moottorin myyntiesitteet valmiina ?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täältä löytyy tiedote asiasta, jos joku haluaa lukea tarkasti yksityiskohdat mm. uudesta takuusta:

 

http://www.pilotplates.com/Thielert/Customer_Information_No__1-2009_-_CENTURION_Aircraft_Engines_AG__Co__KG_-_en.pdf

 

Uuden firman nettisivuiksi ilmoitetaan http://www.centurion.aero  mikä vie Centurion-moottoreiden vanhalle sivulle, missä ei taida vielä olla mitään uutta tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täältä löytyy tiedote asiasta, jos joku haluaa lukea tarkasti yksityiskohdat mm. uudesta takuusta:

http://www.pilotplates.com/Thielert/Customer_Information_No__1-2009_-_CENTURION_Aircraft_Engines_AG__Co__KG_-_en.pdf

Uuden firman nettisivuiksi ilmoitetaan http://www.centurion.aero  mikä vie Centurion-moottoreiden vanhalle sivulle, missä ei taida vielä olla mitään uutta tietoa.

Tuossa oli tieto ,että vaihteiston ja kytkimen jakso aijotaan/pyritään nostamaan 600 tuntiin. Toisaalta löysin tiedon, että 155 hp versio olisi odotettavissa q4 2009.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään