Pekka Kupiainen

Heinolan lintutarhan tilanne

22 viestiä aiheessa

Tänään päätetään lopetetaanko Heinolan lintutarha.

Uskoisin että asia jätetään negatiivisien asioiden takia pöydällä, aika näyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Allekirjoitettu on. :thmbup:

Samat sanat,

-jukka :)

Toivotaan että homma jatkuu. Eipä noita vastaavia liikaa ole!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Adressi:

http://www.adressit.com/lintutarha

Toivoisin että jotkut voisivat käydä allekirjoittamassa tuon adressin, nimiä tarvitaan.

Maanantaina tehdään päätös sulkemisesta.

Kiitos kaikille jotka allekirjoittavat adressin.

kirjoitettu on

ikävää jos sulkupäätös on lopullinen :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Allekirjoitettu. Veneellä ollaan käyty yli kymmenen vuoden ajan ainakin kerran kesässä Heinolassa, ja joka kerta ollaan vierailtu lintutarhassa. Heinolassa ei satama-alueen ja lintutarhan lisäksi juuri muuta katsottavaa olekaan, joten olisi todella sääli jos tarha ei voisi jatkaa toimintaansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tosin tähän, moneenko adressiin netissä kirjoitatte nimenne vaikkei aihe oliskaan täysin ajatuksissanne selvä, vaikka itse olettekin. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä sivujuonteena, moniko käy häiriköimässä lintuja pesintäaikana "lintubongarina" samaten muita elikoita.Kevätpuolella kun haahoilette tuolla pesintäalueella ja kuvailette ja suojelette luontoa?

Ajattelin vain, itseminä en muuta kun elän ympäristöni kera.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä sivujuonteena, moniko käy häiriköimässä lintuja pesintäaikana "lintubongarina" samaten muita elikoita.Kevätpuolella kun haahoilette tuolla pesintäalueella ja kuvailette ja suojelette luontoa?

Ajattelin vain, itseminä en muuta kun elän ympäristöni kera.

Olen harrastanut lintuja 5 vuotta, enkä ole kertakaan häirinnyt lintujen pesintään. Useimmat esim. luodoilla lokkijen pesintää häiritsevät, ovat muita kuin lintuharrastajia, suurin osa on kalastajia ainakin merialueilla mitkä häiritsevät lintujen pesintää.

Suurin osa kalastajista eivät pidä merimetsoista ja lokeista yhtään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen harrastanut lintuja 5 vuotta, enkä ole kertakaan häirinnyt lintujen pesintään. Useimmat esim. luodoilla lokkijen pesintää häiritsevät, ovat muita kuin lintuharrastajia, suurin osa on kalastajia ainakin merialueilla mitkä häiritsevät lintujen pesintää.

Suurin osa kalastajista eivät pidä merimetsoista ja lokeista yhtään.

Suonnet anteeksi mutta minäitse olen metsästäjä, myös luonnonystävä, tarkkailen lintuja jne.Tiedän kuitenkin, en sinua tunne että "bongarit", luonnonystävät ym. asioita ajattelematta pelastavat vain luonnonelikoita ja katselevat kaukaa.Töölönlahdella tuo onnistuu, siellä asustelee näitä Cityelikoita, ei meillä täällä.

Kalastaja taasenkin on niin monimuotoinen nimitys ihmiselle että et uskokkaan.Ammattikalastajatietoa jos etsit et montakaan suomenlahdelta löydä, olet kalastaja jos istut laiturilla ja tiput onkivapa kädessä järveen tai mereen.

Laskeppa huviksesi viimeisten 10 vuoden ajalta moniko kalastaja on hukkunut lehtitietoihin nojaten, tarkistele sen jälkeen mikä ko. ihmisen ammatti todellisuudessa on.

Jos nyt lähden pilkkivapa kädessä tuonne jäälle ja hukutan itseni hulluuksissa, lehdissä kerrotaan että kalastaja hukkui, olen kuitenkin eläkeläinen enkä lähde jäälle ennen huomista.

Tuo tipujentihrustaminen on ihan kivaa, tee sitä kuitenkin oto:na, tästäkin saaresta tarkkailivat kaukaa merikotkan pois.

Tuo merimetso, voit katsella senkin hyötyä matkalla Helsinki- Stockholm, katsele pientä saarta joka oli ennen kesäaikaan kaunis vihreä, nyt sitten mustavalkoinen kiviluoto, lokit sitten ylläpitääkseen luxuselämää syövät kaikkien muitten maassa pesivien munat.

Luonto on julma mutta kannattaa tutustua siihen oikeesti ennen suuria lausuntoja, tutkimuksia ja johtopäätöksiä voi vedellä vaikka hotelli Tornissa. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suonnet anteeksi mutta minäitse olen metsästäjä, myös luonnonystävä, tarkkailen lintuja jne.Tiedän kuitenkin, en sinua tunne että "bongarit", luonnonystävät ym. asioita ajattelematta pelastavat vain luonnonelikoita ja katselevat kaukaa.Töölönlahdella tuo onnistuu, siellä asustelee näitä Cityelikoita, ei meillä täällä.

Kalastaja taasenkin on niin monimuotoinen nimitys ihmiselle että et uskokkaan.Ammattikalastajatietoa jos etsit et montakaan suomenlahdelta löydä, olet kalastaja jos istut laiturilla ja tiput onkivapa kädessä järveen tai mereen.

Laskeppa huviksesi viimeisten 10 vuoden ajalta moniko kalastaja on hukkunut lehtitietoihin nojaten, tarkistele sen jälkeen mikä ko. ihmisen ammatti todellisuudessa on.

Jos nyt lähden pilkkivapa kädessä tuonne jäälle ja hukutan itseni hulluuksissa, lehdissä kerrotaan että kalastaja hukkui, olen kuitenkin eläkeläinen enkä lähde jäälle ennen huomista.

Tuo tipujentihrustaminen on ihan kivaa, tee sitä kuitenkin oto:na, tästäkin saaresta tarkkailivat kaukaa merikotkan pois.

Tuo merimetso, voit katsella senkin hyötyä matkalla Helsinki- Stockholm, katsele pientä saarta joka oli ennen kesäaikaan kaunis vihreä, nyt sitten mustavalkoinen kiviluoto, lokit sitten ylläpitääkseen luxuselämää syövät kaikkien muitten maassa pesivien munat.

Luonto on julma mutta kannattaa tutustua siihen oikeesti ennen suuria lausuntoja, tutkimuksia ja johtopäätöksiä voi vedellä vaikka hotelli Tornissa. :-[

Hyvä kirjoitus sinulta, en minä asu lähelläkään Helsinkiä vaan SVL:ssa.

Pakko on kommentoida muutamaa asiaa, merimetson runsastuminen on osaltaan ihmisen aiheuttamaa ja monet ihmiset sekoittavat lokkeja, harmaalokki on suurin munarosvo, muttei mahda mitään ihmiselle, hyviä esimerkkejä ihmisen tekemistä tuhotöistä, viime kesänä ison merimetso kolonian tuhoaminen ja merikotkan pesä puun kaataminen pari vuotta sitten. 

En hyväksy mitään turhaa eläinten tappamista, muutamia metsästäjiä olen nähnyt ampumassa, ihan sama asenteella, mutta suurin osa on onneksi järkeviä ja mukavaa juttu seuraa.

Kalastajista sen verran vielä että, väittävät että merimetso syö heidän saalis kaloja, 3/4 merimetson ruuasta koostuu roskakalasta.

Kyllä kunnon lintuharrastajan pitäisi tietää miten lähelle esim. pesivää lintua kannattaa mennä. Sitten on näitä lintujen kuvaajia he menevät aivan liian lähelle.

Enempää en halua riidellä, molemmat ovat jossakin asiassa oikeassa, sinä tiedät reilusti enemmän metsästyksestä, siitä asiasta olen ainakin varma :thmbup:.

Suurin osa varmasti haluaa että Heinolan lintutarha jatkaa toiminnassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo en tiennyt missä asustat, ihmettelen kuitenkin että lokit olisivat kotkan pesäpuun kaataneet?Harmaalokki sekä merilokki myös kauppatorin lokit syövät

toisten lintujen munia, myös poikasia.

Olen itse nähnnyt.

Merimetsokanta on tällä hetkellä niin suuri ettei mikään muu kuin ihminen voi sitä estää, luonnon vihollisia noilla ei ole, tietty lokit, mutta olen taaskin itse saaristossa asuvana nähnnyt miten nämä merimetsot puolustavat luotoaan, ei sinne lokki pääse lähellekkään.

Olen surullisena seuraillut lehtikirjoituksia luonnon menosta, itseminä päivittäin tuota katselen, kuitenkin tutkimuksia ja ilmankin voidaan tehdä lehtisivun verran juttua joka ei oikeasti pidä kutiaan.Kirjoittaja uskoo (tai on uskomatta)kirjoittaa silti.

Metsästän kuten sanoin, tulen hyvinkin(omasta mielestäni) toimeen maanomistajienkin kanssa, jopa ihmisten jotka eivät omista mutta osallistuvat.

Läheisin tuntuma tulee kuitenkin metsässä, pellolla tai jäällä kulkevalle, kokonaisuutta pitää ajatella, ei pelkästään Norppia. :thmbup:

Pieni säätö vielä, kirjoittelit samanaikaisesti kanssani, toki merimetson ruoka on roskakalaa mutta nhiin on myös saaliskalan ruoka.

Ihmisiä on moneksi, onneksi ja onnettomuudeksi.

Taisi mennä reilusti ohi aiheen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo en tiennyt missä asustat, ihmettelen kuitenkin että lokit olisivat kotkan pesäpuun kaataneet?

Tarkotin että ihminen on kaatanut puun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laittaisivat sen pääsymaksun sinne...

Kyllähän tuosta nyt muutaman euron maksaisi. Pitäähän ne kulutkin jostain saada.

-jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään