Mika B Virolainen

Järjestikö Jeesus itse oman kuolemansa?

107 viestiä aiheessa

Yrität siis sanoa, että ateisti ei usko siihen että jumalaa ei ole olemassa? Vedenpitäviä todisteitahan siitä ei ole puolesta eikä vastaan.

Vai yritätkö sanoa, että ateisti ei pysty uskomaan jumalaan tai siihen että jumalaa ei ole olemassa? Vai onko asia ateistille täysin merkityksetön?

Vai enkö minä vain tajua?  :P

Ateismiin ei sisälly usko siihen, että jumalia ei ole olemassa. Jotkut ilmeisesti pitävät tarpeellisena uskoa, ettei jumalia ole, joillekin asia on merkityksetön, jotkut taas sanovat vain, ettei mikään viittaa siihen, että jumalat olisivat muuta kuin ihmisten uskomus. Ateismi on vain sitä, että ei usko, että jumalia on olemassa. Ja tämä johtuu siitä, ettei koe tarvetta uskoa niin.

Minä en pidä lainkaan mahdottomana, että on olemassa olioita, joita pitäisimme jumalana. Esimerkiksi meitä miljardi vuotta edistyneempi sivilisaatio. En vain pidä luultavana, että sellainen vuorovaikuttaisi kanssamme. Ja vielä epätodennäköisempänä pidän, että sellainen voisi vuorovaikuttaa kanssamme ja olla silti maailmankaikkeutemme luonnonlaeista riippumaton. Maailmankaikkeuden luoja voisi olla olemassa, jos olemme simulaatio. En näe mitään syytä huomioida sitäkään mahdollisuutta, koska olisimme joka tapauksessa sidottuja simulaatioomme ja se toimii omien sääntöjensä mukaan, teimmepä mitä tahansa. Jumalamme olisi silloin maailmankaikkeutemme ulkopuolella emmekä voisi mitenkään tietää millaista oikea todellisuus on.

Kyse ei siis ole siitä, että kokisin tarpeelliseksi uskoa, että jumalia ei ole. Kyse on siitä, että en näe mitään syytä uskoa niiden olemassaoloon. Ainoa keino saada minut uskomaan jumaliin on tehdä jotain täysin mahdotonta. Uuden kuun aineellistuminen hetkessä Maan kiertoradalle riittää. Sitten uskon kyllä. Niin kauan kuin ainoa syy uskoa on, että joillain on semmoinen tunne, että heidän jumalansa on todellinen, en näe syytä. Saati sitten sen pelkääminen, että jos en usko, joudun kuoltuani ikuisesti kidutettavaksi. Se on liian hölmö ja ristiriitainen uskomus huomioitavaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokaisella STS lennolla tähän mennessä on havaittu samat objektit tarkkailemassa, tiedä sitten onko ne immeisten tekeleitä jotka vakoilevat, mutta aika huomattavaa vakoilua se on kuitenkin joltain taholta.

Hahha...tarkkailemassa...10 cm dia valkoinen stefa avaruudessa kiertoradalla leijaava...vakoilee...huomattavaa vakoilua... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyse ei siis ole siitä, että kokisin tarpeelliseksi uskoa, että jumalia ei ole. Kyse on siitä, että en näe mitään syytä uskoa niiden olemassaoloon. Ainoa keino saada minut uskomaan jumaliin on tehdä jotain täysin mahdotonta. Uuden kuun aineellistuminen hetkessä Maan kiertoradalle riittää. Sitten uskon kyllä. Niin kauan kuin ainoa syy uskoa on, että joillain on semmoinen tunne, että heidän jumalansa on todellinen, en näe syytä. Saati sitten sen pelkääminen, että jos en usko, joudun kuoltuani ikuisesti kidutettavaksi. Se on liian hölmö ja ristiriitainen uskomus huomioitavaksi.

Hyvin puettu sanoiksi asia jota yritin selittää vaikeimman kautta tuolla, tätä juuri hain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ateismi on vain sitä, että ei usko, että jumalia on olemassa.

Tuo on ns. järkiperustelu. Se on täysin mahdoton näkökulma uskovaiselle. Uskovainen ei kykene ymmärtämään sitä että joku voisi elää ilman jumalia/jumalaa.

Aivan samoin kuin sinä tai minä emme kykene ymmärtämään sitä että joku uskoo olemattomaan, pitää mielikuvituskaveriaan/kavereita tosina, oikeasti olemassaolevina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja uskostahan uskonnossa pitäisikin olla kysymys.

No pääsithän lopulta itse asian ytimeen, vaikka koko ajan yrität kaivaa esiin sellaista faktaa joka osoittaisi uskomisen mahdottomaksi. Niinhän se on että kristitty USKOO että Raamattu on totta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No pääsithän lopulta itse asian ytimeen, vaikka koko ajan yrität kaivaa esiin sellaista faktaa joka osoittaisi uskomisen mahdottomaksi. Niinhän se on että kristitty USKOO että Raamattu on totta.

En minä yritä osoittaa uskomista mahdottomaksi. Kyllä uskomista tapahtuu. Minä vain:

1. Kiinnitän huomiota niihin epäkohtiin, joita kirkkoihin ja uskontoihin liittyy

2. Vastustan uskonnon nimissä tehtyjä hyökkäyksiä tiedettä vastaan

3. Kerron millaisia näkemyksiä minulla on asioista

4. Pyrin ymmärtämään uskovien näkemyksiä

Kuten olen aiemmin sanonut, tiedän hyvin, etten saa ketään lakkaamaan uskomasta jumaliin, enkä siksi sellaista yritäkään. Kinaaminen on hyödytöntä, mutta parempi ymmärrys puolin ja toisin on kaikille hyväksi. Toki minä sanon suoraan mitä ajattelen ja saan siksi vastapuolen usein suuttumaan, mikä joskus tulkitaan hyökkäykseksi, mutta ei se sitä ole. Minä vain arvostan sitä, että asiat sanotaan niinkuin ne ovat, taputtelematta niitä ympäripyöreiksi ja pakkaamatta pumpuliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh - Ilmailijathan on lähempänä taivasta kuin kukaan, eli tämä aihe on tälle foorumille ihan ehdoton  :P

Itse väitän että Jeesus suostui siihen että hänelle järjestetään oma kuolemansa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään