Guest arttula

Plasmatelkut

12 viestiä aiheessa

Moi

Onkos kellään kokemuksia plasmaTV:stä ? Hiukan polttelisi tuollainen 42" töllö. Eikös jossain vaiheessa noilla ollut jonkinlaisia kestävyysongelmia. Muistaakseni puhuttiin n. 5 v käyttöiästä. Kuulostaa aika vähältä :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuommoisesta olisi Artunkin hyvä katsoa sitten urheilua ;D

Mutta mitä itse olen noita nähnyt pari kipaletta, niin en ole ollut kovin tyytyväinen kuvan laatuun. Kuvapisteet näkyy aivan liian selvästi ja kuva on yleensä varsin tumma (etenkin päivänvalossa). En ottaisi tuollaista vielä kotiini, jos en sitten ilmaiseksi saisi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo Arttu hanki vaan tuollaiset, niistä näät sitten hyvin

kaikki formulakisat....

Ps. Siis lähes kaikki ohjelmathan ovat nykyään niin surkeita,

ettei kohta koko telkkua tarviikaan, uutiset voi kuunnella

radiosta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on kokemuksia ja voin sano että kyllä mahatavia ovat.

Mutta ne herkasti polta "fosforin" no siella nyt ei oikeasti ole forsforia kuin plasman tehthan jalokasulla. mutta kuteinkin ongelmana on niila että jos pysyva kuva on pitempi aika päällä se aiheuta varjoija. Raijun esimerki on kuin ihmiset katso 4:3 kuva pitkin päiviä ja vaihta siiten 16:9 ja huoma että aluet joka ovat ollut mustia (sivuplakit) ovat eri värisiä kuin muu kuva.

Toinen ominaisus ovat flektit, plasma käy kumanna ja siihen tarvi 2-3 flektia joka pita jonkin veran ääntä.

Plussa on litteus, täytelinen geometria, levea katselukulma ja ne ovat eritain helpo siiota

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun suositus on hommata mielummin videotykkii ja hyvä kangas siihen. Tykit on nykyään "halpoja" verrattuna noihin plasmoihin, riippuen tietty mallista. Entry-level tykit lähtee alle 1000e saksasta. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun suositus on hommata mielummin videotykkii ja hyvä kangas siihen. Tykit on nykyään "halpoja" verrattuna noihin plasmoihin, riippuen tietty mallista. Entry-level tykit lähtee alle 1000e saksasta. ;)

Vaan kun se tykki vaatii pimeän(hämärän) huoneen näyttääkseen kunnolla...? Itse koetan kestää 32" putkitelkkarilla (JVC, 3 vuotta vanha, 16:9) siihen asti kunnes analogiamaailma pimenee ja sitten vasta plasman kimppuun...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tykissä on myös käyttökustannukset aika isot, lamppu kun kestää jonkun tuhannen tuntia ja maksaa maltaita. Ihan hyvä ratkaisu leffailtaan, mutta ei ehkä jatkuvaan telkkarin katsomiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toinen ominaisus ovat flektit, plasma käy kumanna ja siihen tarvi 2-3 flektia joka pita jonkin veran ääntä.

Eräs tuttuni vaihtoi 42" plasman pois juuri sen takia koska puhaltimet piti turhan kovaa ujellusta. Tämähän ei tietysti haittaa jos töllöä katselee volumet kaakossa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Satutko tietämään, minkä merkkinen tuo tuttusi plasma oli ? Etten osta samaa. Ja pitäähän muistaa, että jos ostaa videotykin, pitää sekin ääntä - tosin vähemmän.

Arttu

Eräs tuttuni vaihtoi 42" plasman pois juuri sen takia koska puhaltimet piti turhan kovaa ujellusta. Tämähän ei tietysti haittaa jos töllöä katselee volumet kaakossa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaan taitaapa noissa videotykeissäkin olla tapahtunut kehitystä siinä mielessä, että ei tarvita enää kaakeloida ikkunoita umpeen, jotta kankaalta jotakin näkyy. Muutama vuosi sitten koulussa oli yhdessä luokassa videotykki ja se näytti tosi hyvin, vaikka valotkin olivat päällä. Ja hiljasiahan ne nykyään ovat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Satutko tietämään, minkä merkkinen tuo tuttusi plasma oli ? Etten osta samaa. Ja pitäähän muistaa, että jos ostaa videotykin, pitää sekin ääntä - tosin vähemmän.

Taisi olla Sonyn plasma... Itse en ole nähnyt sitä "in action" joten vaikea sanoa paljonko se tosiaan piti meteliä. eri ihmisillä kun on hieman erilaiset kipukynnykset. Meillä huriseva töllö lähtisi mäelle välittömästi kun useimmiten aikuiset katsovat telkkua pienella voluumilla lasten mentyä nukkumaan jolloin pienkin ylimääräinen ääni tulisi melko varmaan häiritsevästi esiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään