Guest Sämpläri

Miksi Finnair ei ala käyttää omia rahtareita?

15 viestiä aiheessa

Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta kun nuo MD-11 poistuvat matkustajaliikenteestä,niin olisko järkevää/kannattavaa muuttaa ne rahtareiksi??

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rahtikoneitahan niistä tuleekin (ainakin osasta), tosin ei Finnairille vaan Aeroflot cargolle. Ei taida riittää rahdattavaa Suomeen/Suomesta ....

 

PS: tätä Ilkka M. ei olekaan vielä keksinyt, oiva tapa saada MDt jäämään Suomeen  ;D:P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS: tätä Ilkka M. ei olekaan vielä keksinyt, oiva tapa saada MDt jäämään Suomeen  ;D:P

 

Mä olen varma, että Ilkka M. unohtaa tyystin kerosiinirosvot MD:t, kunhan saa nautiskella hetken A330:n raketinomaisesta kiihtyvyydestä ja voimasta...  ;D

 

En kyllä keksi yhtään järkevää syytä miksi vanhoja MD-koneita kannattaisi muuttaa Finnairille rahtareiksi... Mitäs näissä reittikoneissa sitten kuljetettaisiin, kun nykyisillä rahtikuormilla ruumassa mahtuisi aika usein pitämään vaikka futistreenit lennon aikana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten kannattaa vielä muistaa, ettei niistä koneista ole kuin 1 Finnairin ja sekin on myyty. Niiden elämä Finnairin sopimusten päätyttyä voi olla päätetty ihan muualla eikä siihen ole Finnairilla muuta sanottavaa kun palauttaa koneet liisaajalle.

 

Ja nyt on huono aika alkaa kuskaamaan mitään rahtia; EVA ja LH on laittanut MD-11 koneitaan seisomaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites uusin Ilmailu sitten sanoo että Finnairin MD-11:sta 2 on sen omistuksessa?

 

EDIT: Ja myöskin että ne molemmat on myyty Aeroflot Cargolle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites uusin Ilmailu sitten sanoo että Finnairin MD-11:sta 2 on sen omistuksessa?

 

EDIT: Ja myöskin että ne molemmat on myyty Aeroflot Cargolle.

 

se on totta...

 

2 kpl OLI omia...GD sekä GE

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rahtikoneitahan niistä tuleekin (ainakin osasta), tosin ei Finnairille vaan Aeroflot cargolle. Ei taida riittää rahdattavaa Suomeen/Suomesta ....

 

PS: tätä Ilkka M. ei olekaan vielä keksinyt, oiva tapa saada MDt jäämään Suomeen  ;D:P

 

Nii

 

Saas nähdä ;)

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

se on totta...

 

2 kpl OLI omia...GD sekä GE

 

-jukka

 

Lentoalusrekisteri 4/09 mukaan -LGDn omistaja on

CBSA Partners, LLC

Boeing Capital Washington Corporation

500 Naches Ave. SW, Renton, WA 98055 U.S.A.

 

Onkohan sitten hiljattain vaihtanut omistajaa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älkääs nyt sekoilko.

LGE ei ollut koskaan Finnairin kone ja LGD on edelleen Finnairin kone. Juha lukee väärää riviä sieltä rekisteristä.

 

Eli:

Alunperin LGA-LGD olivat kaikki Finnairin koneita. LGE-LGG kaikki liisaripelejä. LGA ja LGB myytiin ja vuokrattiin samantien takaisin 2000-luvun alkupuolella.

 

Nyt ainoastaan LGD on Finnairin ja sekin kait korvamerkitty SU Cargolle. N512SU:n (ex OH-LGC) omistaa tätänykyä joku USA:lainen rahoitusfirma.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvisikö koskaan kuka loppupeleissä omisti nuo koneet.

Virmojen nimiä voi rekisteröidä tuolla kylillä kuka tahansa, jopa finnair, asiaa tutkittiin mielestäni, ei sitten löytyny ketään suomalaiseen järkeen käypää.

Eli voimme kuka tahans rekisteröidä putiikin, siirtää kaikki lentokoneemme sinne ja sitten vuokrata noitnoi sieltä tarvitsemme vai koska.

Menikö näin.

Loppui muistaakseni tutkimukset kun ei mitään löytyny..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoalusrekisteri 4/09 mukaan -LGDn omistaja on

CBSA Partners, LLC

Boeing Capital Washington Corporation

500 Naches Ave. SW, Renton, WA 98055 U.S.A.

 

Onkohan sitten hiljattain vaihtanut omistajaa ?

 

Fleet tiedoissa lukee Finnair Acft Finance (mitä tuo sitten tarkoittaakaan). Muut MD11 kuitenkin liisattu.

 

-jukka 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus voi olla. Esim. mikäli leasingyhtiö ILFC menisi konkurssiin, erinäisiä Finnairin käyttämiä koneita saattaisi joutua toimenpiteiden kohteiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus voi olla. Esim. mikäli leasingyhtiö ILFC menisi konkurssiin, erinäisiä Finnairin käyttämiä koneita saattaisi joutua toimenpiteiden kohteiksi.

 

Onkin todennäköistä että pesänhoitaja ensi töikseen irtisanoisi yhtiön tuottavat sopimukset  :D

 

Koneet äkkiä Mojaveen ja pakkohuutokauppaan!

 

/mn

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään