Kirjoitettu Huhtikuu 10, 2009 Tänään aamupäivällä huomio kiinnittyi Airfixin parkkipaikan nurkassa siivet irrotettuina olleeseen Cessna 150:een OH-CCO. Kone oli ollut puolisentoista vuotta varastoituna rahti 2:n asematason nurkassa. Kone oli nyt löytänyt uuden omistajan, joka tekee siitä experimental-koneen. [ attachment removed / expired ] Hinausauton vinssin vaijeri kiinnitettiin nokkatelineeseen. [ attachment removed / expired ] Vinssaus lavetille onnistui helposti. [ attachment removed / expired ] Oikea siipi nostettiin ensin rungon alle, jonne se mahtui hyvin päätelineen pyörien väliin. [ attachment removed / expired ] Sitten vasen siipi laitettiin oikean päälle. [ attachment removed / expired ] Vielä ennen kuorman sitomista nokkapyörää nostettiin hieman puupaloilla jotta pyrstö saatiin jäämään alle 3,5 metriin. [ attachment removed / expired ] Kuorma on sidottu ja äärivalot asennettu. [ attachment removed / expired ] Matka kohti Turkua alkoi Tullimiehentietä pitkin. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 10, 2009 Jaahas, Pupa on luopunut rakkaastaan. Taisi tuo kone olla yksi BF-Lennon ensimmäisiä koneita. Itsellä on päiväkirjassa 7 tuntia ja 13 laskua tuolla yksilöllä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 10, 2009 -CCO Härmälässä v. 1970 : http://www.airliners.net/photo/Reims-F150H/1426878/L/ Värit ja logokin ovat uusiutuneet vuosien saatossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2009 BF-Lento taisi aloittaa toimintansa juuri tällä CCO:lla, silloin joskus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2009 Kohti uutta elämää Silloin, kun sillä viimeksi lensin, kirjassa oli jo yli 12000 tuntia. Toivotamme Ossille saman verran lisää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2009 OHO! Tämä on todella yllätys... luulin jo ettei Bupa luovu Hippi-Ossista ikuna. Toivotaan että tämä hyväsieluinen kone saa arvoisensa kohtelun jatkossa. (eikä pihalla unohdetun näköisenä, jokusen kerran sitä kävin Vantaalla paijailemassa) On sillä tullut lenneltyä, on haettu maastolaskujen jälkeen kotiin, faijakin sillä lenteli. Sillä tilavalla lastenistuimellakin tuli matkustettua... On hierottu ja ruuvattu, ja se vetostartti, kertakaikkisen huoleton vs. uudempien avainstartti. (tosin itsekkin sorruin jokusen kerran sahaamaan magneetot OFF:lla) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 15, 2009 Jos ei vastausta muualta saa niin täältä ainakin. Ihmettelin, että mihinkäs se kone tuolta hesavantaalta katosi. Pelkäsin jo, että paaliin. Niin hyleksityn näköinen se oli. Hyvä ettei sentään niin käynyt Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 17, 2009 Kotka ei vanhene milloinkaan... Lensin ensimmäisen koululentoni 3.7.1969 CCO:lla ja kaikkiaan yli 20 h. Myöskin seuraava sukupolvi keräsi alkupään tiimaansa Oskarilla, joten todellisesta harraste- ja kouluilmailun työjuhdasta tässä on kyse. Malmilla poiketessa oli pakko katsoa, onko CCO parkissa. Viime aikoina ei enää ollut, mutta selvisihän tuo nyt, miksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 2, 2011 Onko tästä OH-CCO:sta kenelläkään tietoa, mitä yksilölle nykyisin kuuluu? Tuo yksilö on ensimmäinen lentolaite, johon muistan päässeeni tutustumaan. Ei lennetty kuitenkaan, ei ollut lentokuntoinen juuri sillä hetkellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla