Matias Hurtta

Lennart Meri Tallinna Lennujaam (EETN) 4.4.2009

4 viestiä aiheessa

Aloitetaan yleiskuvalla Lennart Merin mukaan nimetystä lentokentästä.

[ attachment removed / expired ]

KLM cityhopperin Fokker 70 PH-KZD juuri aloittanut matkansa kohti Amsterdamia.

Kotimaata edusti Finncommin ATR 72 OH-ATG.

Lufthansan Boeing 737-500 D-ABIU saapui Frankfurtista.

Ja lopetetaan Estonian Airin vastaavaan laitteeseen. ES-ABL

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostetaas tätä vähän.. tuli äkkilähtö Tallinnan kautta huomenna Tarttoon ja menomatkalla ajattelin piipahtaa Ülemistellä. Olen ko. kentän ohi ajanut varmaan sata kertaa ja kerran kaksi sieltä/sinne lentänytkin, mutta ikinä ei ole tullut käytyä kuvaamassa. Olen kuullut, että tikkaat olisivat tarpeen - miten on? Ei taida Sigman 150-500mm mahtua aidan raosta lävitse..

Joutuuko tetsaamaan kovinkin paljon, että pääsee hyville kuvauspaikoille vai onko esim. autolla joitain mahiksia päästä lähelle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostetaas tätä vähän.. tuli äkkilähtö Tallinnan kautta huomenna Tarttoon ja menomatkalla ajattelin piipahtaa Ülemistellä. Olen ko. kentän ohi ajanut varmaan sata kertaa ja kerran kaksi sieltä/sinne lentänytkin, mutta ikinä ei ole tullut käytyä kuvaamassa. Olen kuullut, että tikkaat olisivat tarpeen - miten on? Ei taida Sigman 150-500mm mahtua aidan raosta lävitse..

Joutuuko tetsaamaan kovinkin paljon, että pääsee hyville kuvauspaikoille vai onko esim. autolla joitain mahiksia päästä lähelle?

Autolla pääsee hyvin kuvauspaikoille. Voisin laittaa pienen kartankin.

1. Paikkaan pääsee helposti autolla. Tikkaista olisi hyötyä, mutta ilmankin pärjää. Noin numero yhden kohdalla on aidassa portti, jossa on suht harva väliset kalterit, joiden välistä mahtuu isommallakin putkella sohimaan. Ja jos olet pitkä, niin tieltäkin onnistuu kuvaaminen aidan yli.

2. Paikasta voi kuvata 08:lle laskevia- tai 08:lle rullaavia koneita. Lisäksi terminaalin putkilla olevien koneiden kuvaaminen onnistuu tikkailta. Auton voi  jättää lentokentän maksulliseen parkkiin tai numerolla 3. merkityn kauppakeskuksen ilmaiseen parkkiin, josta tosin joutuu kävelemään pari sataa metriä.

Siinä jotain, toivottavasti auttaa. Kentän itä puolen paikoista ei ole kokemusta. Lisätietoa tuolta.

edit: Mun kuvat on paikasta yksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia paljon! Jotain yritin katella EETN:n spottauspaikoista mualiman foorumeiltakin, mutten tullut kiireessä hullua hurskaammaksi. Ja kävi vielä niin, etten ehtinytkään tänään käydä kuvaamassa, mutta keskiviikkona sitten paluumatkalla uusi yritys! Pidän paikat mielessä. Pitää varmaan jättää kiesi sinne Sikupillin vaimikäsenytoli ostoskeskuksen luo ja mennä sieltä apostolinkyydillä niin ei tartte sählätä parkkimaksujen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla