Pekka Salo

Tiistain kunniaksi keskiviikon kenttäkyssäri

20 viestiä aiheessa

Moro,

Ooon, nääs, epätoivov vimmalla yrittäny opetella kannerin käyttöö että sais kitkaaliseen muatoon vanhoja kuvia. Tällane oli harjottelukappaleena, eli mikä kenttä?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole Fukuoka. Ei ole edes samalla saarella. Tämä kenttä avattiin heinäkuussa 1998, ja kuva on otettu elokuussa 1998.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
eli mikä kenttä?

Hmphf, no lentokenttä ofkoors...

Ei vaan, hatusta heitän: Nagoya ::) Jos vaikka olympiaurheilun ystäviä olisi sinne "charteerannut" :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei oltu olympia-hengessä reissun päällä. Kenttä oli viä senv verran uusi, että maakalustoa tuli maanteitä pitkin näitä lentoja varten Akitasta. Kuvassa maa- ja mahakalustoa ko. pysäkillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esalta tuli oikea vastaus, eli Odate-Noshiro. Lentomme oli ensimmäinen eurooppalainen ja ensimmäinen 757 lento tähän kohteeseen. Missähän muuten mahtoi olla välilasku matkalla Hesasta ja Hesaan?

Mää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peekinkin ankkaa tosiaan.

Näissä kuvissa odotellaan aamuvarhaisella konetta Hesasta BJS platalla, ja tulihan se sieltä. Siitä sitten tankkauksen, caterauksen ja miehistönvaihdon jälkeen jatkui matkamme kohden Sapporo Chitosea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan,

Kyseessä oli diili jolla Finnair Lomalennot, reittiliikenne ja japanialainen Kinki Nippon matkatoimisto lennättivät japsituristeja Suomeen ja edelleen Euruupan kohteisiin, ja toki takaisin. Kohteita oli useita ympäri Jaappaninmaata. Minun tehtäväni oli järjestää ja organiseerata maapalvelut näihin eri kohteisiin. Lentojen käynnistyessä olin lennoilla mukana näissä idän kohteissa ensimmäiset pari viikkoa. Tästäkin keikasta saisi pienen novelin aikaiseksi, jos vain aika ei menisi Flightforumilla notkuessa ja epätoivoisia työnhakuilmoituksiä täytellessä.

Nimim. Those were the days.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästäkin keikasta saisi pienen novelin aikaiseksi, jos vain aika ei menisi Flightforumilla notkuessa ja epätoivoisia työnhakuilmoituksiä täytellessä.

Nimim. Those were the days.

Novellia odotellessa! ;) Sitten kun ehdit...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kannustuksesta,

Itse asiassa, olen jo vuosia "uhonnut" kirjoittavani kirjan omista kokemuksistani, ah niin kiehtovan, lentoyhtiömaailman pyörteissä. Tämän kulttuurihistoriallisen ja eeppisen epookin nimeksi olen päättännyt: KOTINURKAN CONVAIREISTA SUPERRASKAASEEN SUIHKULIIKENTEESEEN.

Nimim. Vapise Sofi Oksanen ja seen it, done that and been there.

P.S. Tämän kirjoittamista vaille olevan bestsellerin kansikuvakin on jo ajateltu valmiiksi:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään