Antti Mäkelä

Turun Lentokerho ostoksilla

14 viestiä aiheessa

Turku siirtyi SP-aikaan matka-, jatkokoulutus- ja metsäpalovalvontalentoihin ostetulla vuoden 2003 Cessnalla:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Koneessa on NAV II mittarivarustus:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiesittekö, että olette ostaneet vanhan sotaratsun?  ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Hieno peli. Nahka haisee niin, että herkemmällä rupee keulimaan :P Joko Antille on tullut korvaava kapistus tilalle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiesittekö, että olette ostaneet vanhan sotaratsun?  ;D

 

Hieno peli. Nahka haisee niin, että herkemmällä rupee keulimaan :P Joko Antille on tullut korvaava kapistus tilalle?

 

Kaupat tehtiin deaktivoidusta koneesta, katselin että joitakin luukkuja on ruuvattu umpeen  ;) Ilmailuhuhua liikkuu G1000 varustellusta samanlaisesta tai astetta ärjymmästä eli C182:sta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turunradiosta kuului pariinkertaan viikonloppuna uutinen Turunlentokerhon ostoksesta. Hyvää PR yhteiselle harrastukselle. Tuokoon uusi kone paljon uutta aktiviteettia Turkuun.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno kone on vaikka en ole vielä nähnyt sitä oikeasti. Autopilootti ja gps on tosi pro. Mun kesä menee kyllä 152:lla koska lupakirja ei ole ollut voimassa 15. vuoteen ja menee varmasti hetki ennen kuin homma on taas hanskassa. Teoriat aiheuttaa kyllä varmasti enemmän päänsärkyä kuin itse lentäminen. 6.5. menen kokeilemaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lensin juuri äsken SEP-koululentoni (ja ihka ensimmäisen ylätasolentoni koskaan) DSA:lla ja täytyy sanoa, että tosiaan aika hieno vehje. Komiat on varusteet, kone on siisti ja hyvä lentää. Luulen että tällä tulee lennettyä aika paljon vielä. Ja autopilotti on todella pop :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lensin juuri äsken SEP-koululentoni (ja ihka ensimmäisen ylätasolentoni koskaan) DSA:lla ja täytyy sanoa, että tosiaan aika hieno vehje. Komiat on varusteet, kone on siisti ja hyvä lentää. Luulen että tällä tulee lennettyä aika paljon vielä. Ja autopilotti on todella pop :)

Onnittelut vaan hienosta konehankinnasta! Meillähän on täällä DSA:n isosisko EPI (= 2002 v.) Seinäjoella. Tiesittekö muuten,että tuohon uuden mallin KAP 140 autopilottiin saa virtaa luultavasti vain Arctic Airilla Ranualla ( tai sitten Bromma ja Billund),noin vuosihuoltoa ajatellen,vihjeeksi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiesittekö muuten,että tuohon uuden mallin KAP 140 autopilottiin saa virtaa luultavasti vain Arctic Airilla Ranualla ( tai sitten Bromma ja Billund),noin vuosihuoltoa ajatellen,vihjeeksi!

 

Kiitoksia vinkistä, välitän eteenpäin hahmotettavaksi DSA-väelle (itse katson päälle PDT:tä). Meiltä on Brommaan 145NM eli bensavaaka kallistuisi ennemmin sinne kuin Ranualle, jos tarvis tulee..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hm

 

Kerho on sitten siirtynyt kangaspuu keepper linjalta niitti ja alumiimiin ;D

HS

 

Oppilas: Ei kuittailla!  :P Mites, joko joutsenet on vaihdettu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oppilas: Ei kuittailla!  :P Mites, joko joutsenet on vaihdettu?

 

Juu ei

 

Kivitetettin propelli aika huonoon kuntoon, täytyy käyttää apujoukkoja.  :) Niin ja jos tuo teidän kone on tehty oikein lentokone alumiinista, se voi lentää lähes yhtä hyvin kuin Grobi.

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla