Guest arttula

Lapsia ?

93 viestiä aiheessa

Ja mitä tulee näihin puheisiin etten minä ainakaan koskaan ikinä millonkaan tee lapsia koska en pidä lapsista piipitykset niin kannattaa jättää vähemmälle koska on sellaisiakin miehiä ketkä eivät voi saada lapsia mutta haluisivat... >:(

Miksi ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole ollut. Mutta jo lapsena totesin, etten pidä minua pienemmistä lapsista. Enkä pidä edelleenkään.

Edelleen ylpeänä tripla isoveljenä....ja tupla-enona!!

Pidän edelleen lapsista. Omia ei ole, toistaiseksi ainakaan.

-jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Friida syntyi 5.12. joten kyllä, kyllä lapsia, mutta eipä ole mitään syytä tuputtaa toisille omaa ajatteluani, jokainen tekee niin kuin tekee. Toisaalta kun oikein alkaa ajattelmaan asiaa, niin tieto tai tietoisuus siitä, että ei halua lapsia, on myös hyvä asia -> aikuisen ihmisen normaali vastuun kantaminen omista päätöksistään.

Minä ja avovaimoni haluttiin lapsi ja mahtavia aikoja tässä on nyt eletty. Elämä muuttuu varsin huomattavasti lapsen myötä, tosin taitaapi olla että toinen menisi tähän samaan syssyyn vähän niin kuin itsestään.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tällainen kysymys mieleeni, kun itselläni niitä ei ole, eikä tule. Olen aina inhonnut lapsia, enkä edelleenkään ymmärrä, miksi niitä joku tieten tahtoen haluaa hankkia.

AAMEN! Minäkin inhoan lapsia, varsinkin pieniä sellaisia. Monet eivät tätä kantaani ymmärrä ja uskovat että se johtuu vain jostain nuoruuden uhosta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu..

Varmasti aika lailla tunteita herättävä aihe, kaiken kaikkiaan. Mutta tosiaan myös elämäntapa/mielipideasioita. Ja myöskin lääketieteellisiä, kuten Arttu varmasti tietää.

-jukka :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoisella tavalla tässä täydentyvät kirjoittajien henkilökuvat  :laugh:

Keskustelussa on aika vähän ollut sellaisen ihmisryhmän edustusta, joka pitää lapsista, vaikka ei niitä itse aiokaan hankkia.

*Hep!* Minulla ei ole lapsia eikä tule, muttei siksi ettenkö pitäisi niistä, vaan siksi että olen sinkku ja taidan sellaisena pysyäkin. Parisuhteessa eläminen ei vaan onnistu meikäläisen luonteenlaadulla, joten omia lapsiakaan ei näin ollen tule. Pikkuveli ja -sisko sentään on, nyt jo teini-ikäisiä molemmat. Lisäksi muutama vuosi sitten ajauduin puolivahingossa "mieskaveriksi" pikkuveljen kaverille, jolla ei ole isää eikä isoveljeä, ja kiva pikku veijari sekin on ollut. Tuon tyylistä mieskaveritoimintaa järjestää ihan virallisestikin ainakin helsinkiläinen Pienperheyhdistys, mutta täällä susirajalla ei taida olla tahoa joka järjestäisi samanlaista toimintaa.

Jos esim. junamatkalla pitää valita, kuunteleeko leikkiviä lapsia vai kikattavaa teinipissislaumaa, arvatkaa kumpien äänet on 100x ärsyttävämpiä? Jos ei muualta, niin lasten vaunusta löytyy aina vapaa penkkipari "kun eihän kukaan oo niin hullu että sinne menisi".  :laugh:

Sen olen itsekin huomannut ja sitä ihmetellyt, miten jotkut nuorehkot miehet vihaa lapsia niin jyrkästi. Lapsista ei tietenkään ole pakko pitää, mutta tarvitseeko niitä vihatakaan? Saako jätkäporukassa nössön leiman jos ei vihaa lapsia, tai vielä pahempaa: leimataanko lapsista pitävä sinkkumies jopa mahdollseksi namusedäksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kahden lapsen (esikoinen 19 v., kuopus 17 v.) onnellinen ja ylpeäkin isä:  En haluaisi "sanoa väärää todistusta lähimmäisistämme" saatikka milläänmuotoa tuomita, mutta monesti totaalilapsikielteisten kommentit ovat rankimmillaan hedonistisia, omahyväisiä, itserakkaita. - Usein tuntuu surulliselta kuulla erinäisiä "besserwisser-kommentteja" juuri niiltä kanssaihmisiltä, jotka elämänsä ajan kantavat vastuuta vain omasta itsestään sekä huolehtivat vain omasta hyvinvoinnistaan ja toteuttavat vain omia primäärejä tarpeitaan...  :o   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Friida syntyi 5.12.

Vähän niinku

! Siistiii ku kaikista ei tuu Iinoja, Oonia ja Lottia. Friidasta onnittelut, sekä nimestä että lapsesta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kahden lapsen (esikoinen 19 v., kuopus 17 v.) onnellinen ja ylpeäkin isä:  En haluaisi "sanoa väärää todistusta lähimmäisistämme" saatikka milläänmuotoa tuomita, mutta monesti totaalilapsikielteisten kommentit ovat rankimmillaan hedonistisia, omahyväisiä, itserakkaita. - Usein tuntuu surulliselta kuulla erinäisiä "besserwisser-kommentteja" juuri niiltä kanssaihmisiltä, jotka elämänsä ajan kantavat vastuuta vain omasta itsestään sekä huolehtivat vain omasta hyvinvoinnistaan ja toteuttavat vain omia primäärejä tarpeitaan...  :o   

En tunne olevani mitenkään hedonisti besserwisser. En vaan pidä lapsista, enkä halua sellaisia nurkkiini pyörimään. Eikö se riitä selitykseksi ? Tai oikeastaan: Miksi sitä ylipäätään pitää mitenkään selitellä ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi on täälläpäin. On kyllä upea tunne kun jokainen päivä tuntee rakastuneensa uudelleen...

Mielestäni on aivan jokaisen oma asia haluaako ja yrittääkö lapsia hankkia.

Miksi lapsia pitäisi hankkia jos niistä ei pidä tai ei ole valmis sitoutumaan , jos niitä on sitten tullakseen. Ei se ole oikeudenmukaista lastakaan kohtaan. Hän ei voi valita vanhempiaan joten vastuu on vanhemmilla, jos lapsen haluavat. Minä en ainakaan toivo että kukaan tekee lasta vain tavan vuoksi tai että toinen osapuoli olisi tyytyväinen. Se olisi epäreilua kaikille osapuolille.

Kyllähän tämä myös sitoo. Ja vauva-aika oli meillä välillä raskasta, kun oli uniongelmat eli katkonaisia öitä, jne. Välillä vaan mietti että loppuuko tämä koskaan... Mutta joskus kun oikein väsyttää niin muistan myös sen että lainassahan tuo leidi on. Kun menee tästä vajaat 15 vuotta, niin tuskin häntä enään usein näkee, saatikka että seura kelpaa  ;)

Nyt vietin juuri lomaa tytön kanssa kahdestaan toista viikkoa ja ei sitä enään oikein osaa edes kuvitella millaista se oli silloin kun meitä oli vain kaksi aikuista. Se oli nastaa silloin mutta missään nimessä en sitä omaa aikaa niin haikaile. Tai osaa haikailla.  Ja tuleehan senkin aika taas sitten joskus uudestaan.

Monilla (etenkin vanhemmilla ihmisillä) on kyllä usein näitä mustavalkoisia kuvia asioista. Jos on pari niin odotetaan herkeämättä vauvauutisia.

Meillä kun on yksi, niin usein kysytään että milloinkas se toinen? Että olisi seuraa tai että oppisi jakamaan, jne... En tiedä tuleeko/yritetäänkö enään toista, kolmatta, jne. mutta kyllä se on kasvatuksesta ja viitseliäisyydestä kiinni meneekö lapsi "piloille" tai jääkö yksin,  eikä siitä lukumäärästä. Emme me ainakaan toista yrittäisi sillä perusteella että olisi vain leikkikaveri kotona. Jotkut ovat juuri painottaneet että nyt pitäisi tehdä toista kun muuten taas tulee liian iso ikäero.

Mutta näkemyksensä kullakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omia lapsia on hauska seurata. Niistä on tullut enemmän tai vähemmän "omia kuvia". Vähän väliä huomaa kuinka he toimivat ja ajattelevat samantyyppisesti kuin itsekin tekisi .

Joku lapsista on tullut enemmän isänsä tyyppiseksi joku taas äitinsä tai sitten ovat näiden sekoituksia.

Minulla esim. yksi lapsista nauraa samoille asioille kuin minäkin. Meillä on yhdessä hauskaa kun sepitämme kaikkia outoja juttuja jotka ovat meidän mielestä hauskoja, eivätkä muut ymmärrä yhtään missä mennään.

Tuolla kun Tatu arveli jotain sentapaista, että siinähän menisi samalla toinenkin lapsi, niin mielestäni se on juuri niin . . . siinä ne menee toinen, kolmas ja neljäs niin ettei huomaakaan ja parikymmentä vuotta menee kiinnostavan säpinän puitteissa . . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aluksi lapsia tuli paritellen - tyttö ja poika. Ehtoisa emäntä väitti, että jo riittää. Hyvänä markkinointimiehenä puhuin sitten vielä ympäri viimeiseen rutistukseen ja saatiin yli 6 vuoden viiveellä edellisestä vielä tytär. Oikein hyvä hänestä tulikin ja pääsin tällä kolmannella yrittämällä jopa persoonakohtaisesti seuraamaan synnytystä. Mahtava kokemus! Olisin mennyt edellisiinkin, mutta eri syistä oli mahdotonta. Kolme kurssia siis käytynä.

Miksi? Miksi ei? Kun ympärillä ON kaikenlaista ja jälkeläiset sitten samaa rataa, niin onhan se pelkästään hyvä, että saadaan sekaan edes jokunen kohtuullisen normaali ja hyvin käyttäytyvä. ;)

Nelinkertainen vaari olen ja innolla odotettu se farfarin ja morfarin status olikin! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tunne olevani mitenkään hedonisti besserwisser. En vaan pidä lapsista, enkä halua sellaisia nurkkiini pyörimään. Eikö se riitä selitykseksi ? Tai oikeastaan: Miksi sitä ylipäätään pitää mitenkään selitellä ?

Itsehän tämän keskustelun aloitit. Olisit vain pitänyt tuon ikuisen inhosi omana tietonasi, olisi tältäkin keskustelulta säästytty...  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle on ollut oikeastaan aina selvää että haluan perinteisen perheen lapsineen, koirineen ja omakotitaloineen. Osa on jo toteutunut, osa odottaa vielä.

Poikamme täyttää muutaman viikon kuluttua 2v. Alkuun oli rankkaa mutta päivääkään en vaihtaisi pois. Ei sitä voi kuvaillakaan, kuinka monin tavoin lapsi on elämää rikastuttanut. Viime aikoina poika on alkanut lisäksi kiinnostumaan lentokoneista, joten toiveissa on yhteinen harrastus tulevina vuosina. :) Ehkä vielä siunaantuu toinenkin lapsi, toivottavasti ainakin.

Maailman suurimpia epäoikeudenmukaisuuksia on se, että kaikki potentiaaliset ja vanhemmiksi haluavat eivät voi saada lapsia, ja että kaikenlaiset epäkelvot tollot saavat niitä vahingossa ja vastentahtoisesti. Jos joku tietää varmaksi ettei halua lapsia, hyvä niin. Siitä kannattaa silloin pitää kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsehän tämän keskustelun aloitit. Olisit vain pitänyt tuon ikuisen inhosi omana tietonasi, olisi tältäkin keskustelulta säästytty...  :-[

Eh... Nyt en ymmärrä. Miksei tästä asiasta saisi keskustella ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eh... Nyt en ymmärrä. Miksei tästä asiasta saisi keskustella ?

Noh. Sinun asenteesi on melko ehdoton ja jyrkkä. Se on siinä rajoilla, onko se enää keskustelua vai kuuluuko se enemmänkin sarjaan mielipiteen ilmaus. Jyrkät mielipiteen ilmaukset tuppaavat aina olemaan keskusteluja latistavia, vaikka kaikki mielipiteet ovat sinänsä yhtä arvokkaita ja ansaittuja.

Lainaus tämän ketjun aloitusviestistä:

Onko sinulla (tiettävästi) lapsia ? Aiotko niitä ehkä hankkia joskus ? Ja ennen kaikkea: Miksi ?

Sinä kysyit meiltä, miksi olemme hankkineet tai aiomme hankkia lapsia. Itse et ole kuitenkaan kovinkaan halukas perustelemaan omaa näkökantaasi syvemmin. Miksi?

Minun mielestäni lapset (omat) ovat mukavia, koska:

• Ne tuovat sisältöä ja ryhtiä elämään
  • Ne ovat aivan loistavaa seuraa. Varsinkin nyt murrosikäisenä, jolloin heidän kanssaan saa aikaan erinomaisia tarinatuokioita
  • Ilman omia lapsia ei saa lapsenlapsia, ja ne kuulemma vasta mukavia ovatkin :)

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

se on hyvä että on mielipiteitä ja tietää mitä itse tahtoo. En mäkään tytärtäni pois vaihtaisi vaikka välillä yh-äitinä onkin aika rankkaa.

Toiset haluavat kovasti lapsia eivätkä voi saada, silloin voi turvautua mm. adoptioon tai tukiperheeksi mikä taasen auttaa paljon niitä joille lapsia siunaantuu vaikkei niin väliä olisikaan.

Kyllähän lapsen kanssa eläminen rajoittaa OMAA elämää valtavan paljon. Aikanani mäkin olin sitä mieltä että en koskaan hanki lapsia, mutta sitten  (muka) rakkaus sekoitti pään ja niin sitä sitten saatiin lapsi. Ei se kyllä kaduta - niin voi ihan rehellisesti sanoa. Omat muksut on silti aina parempia kuin muiden mukulat eikä kaikille äitys / isyys edes sovi.

Loppujen lopuksi jos oikein pitkälle ajatellaan, niin miksi yleensäkään tuoda lisää lapsia tähän maailmaan jossa suuri nälänhätä vaivaa suurta osaa väestöstä ja loput viettää kulutusjuhlaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh. Sinun asenteesi on melko ehdoton ja jyrkkä. Se on siinä rajoilla, onko se enää keskustelua vai kuuluuko se enemmänkin sarjaan mielipiteen ilmaus. Jyrkät mielipiteen ilmaukset tuppaavat aina olemaan keskusteluja latistavia, vaikka kaikki mielipiteet ovat sinänsä yhtä arvokkaita ja ansaittuja.

Lainaus tämän ketjun aloitusviestistä:Sinä kysyit meiltä, miksi olemme hankkineet tai aiomme hankkia lapsia. Itse et ole kuitenkaan kovinkaan halukas perustelemaan omaa näkökantaasi syvemmin. Miksi?

Minun mielestäni lapset (omat) ovat mukavia, koska:

• Ne tuovat sisältöä ja ryhtiä elämään
  • Ne ovat aivan loistavaa seuraa. Varsinkin nyt murrosikäisenä, jolloin heidän kanssaan saa aikaan erinomaisia tarinatuokioita
  • Ilman omia lapsia ei saa lapsenlapsia, ja ne kuulemma vasta mukavia ovatkin :)

-Juha

Hei, hetkinen. En ole mitenkään tuominnut, enkä halua tuomitakaan niitä, joilla on lapsia. Miksi niin tekisin ? Olen kertonut oman kantani, etten pidä lapsista. Jos olisin aloittanut tämän saman aiheen muodossa: "Pidän kovasti lapsista, ja haluaisin niitä vielä jonain päivänä", olisitko yhtä lailla samaa mieltä, että latistan tämän keskustelun jyrkällä mielipiteelläni ??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enhän minä  väittänytkään sinun tuominneen ketään. Minun mielestäni sinä vain aloitit keskustelun, johon et oikeasti kuitenkaan osallistu. Jos me kaikki olisimme vain vastanneet, että "minulla on lapsia, koska pidän lapsista", niin olisiko se silloin keskustelua? Kyseessähän olisi silloin enemmänkin vain gallup siitä, kenellä meistä on lapsia.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enhän minä  väittänytkään sinun tuominneen ketään. Minun mielestäni sinä vain aloitit keskustelun, johon et oikeasti kuitenkaan osallistu. Jos me kaikki olisimme vain vastanneet, että "minulla on lapsia, koska pidän lapsista", niin olisiko se silloin keskustelua? Kyseessähän olisi silloin enemmänkin vain gallup siitä, kenellä meistä on lapsia.

-Juha

No mitä minun pitäisi sitten sanoa niille, jotka pitävät lapsista ? Odotitko minun tuomitsevan heidät, ja kun en niin tehnytkään, keskustelu latistui ? Onhan täällä kaikenlaisia aiheita ollut aikojen saatossa, kuten: Pidätkö mämmistä jne.

Pitää vissiin sitten olla vain hiljaa, ja poistaa tunnukset, kun kerran jälleen tällaiseksi tuntuu menevän. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mitä minun pitäisi sitten sanoa niille, jotka pitävät lapsista ? Odotitko minun tuomitsevan heidät, ja kun en niin tehnytkään, keskustelu latistui ? Onhan täällä kaikenlaisia aiheita ollut aikojen saatossa, kuten: Pidätkö mämmistä jne.

No en tietenkään odottanut. Eihän täällä ole tuomittu teitäkään, jotka ette lapsia halua (minä en ainakaan ole mielestäni tehnyt). Minä olisin ehkä toivonut hieman syvällisempää selitystä sille, miksi ne lapset ovat niin ällöjä, että omia lapsia ei halua. Minusta olisi vain hauska tietää, miksi joku ei pidä lapsista.

Pitää vissiin sitten olla vain hiljaa, ja poistaa tunnukset, kun kerran jälleen tällaiseksi tuntuu menevän. :(

Älä nyt hyvä mies mene tekemään tuommoista tällaisen keskustelun vuoksi. Ei kai tämä niin kuoleman vakavaa ole, vai onko. Vaikka en aina olekaan kaikista asioista samaa mieltä, käyn mielelläni kirjoituksiasi täällä lukemassa.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en tietenkään odottanut. Eihän täällä ole tuomittu teitäkään, jotka ette lapsia halua (minä en ainakaan ole mielestäni tehnyt). Minä olisin ehkä toivonut hieman syvällisempää selitystä sille, miksi ne lapset ovat niin ällöjä, että omia lapsia ei halua. Minusta olisi vain hauska tietää, miksi joku ei pidä lapsista.

Älä nyt hyvä mies mene tekemään tuommoista tällaisen keskustelun vuoksi. Ei kai tämä niin kuoleman vakavaa ole, vai onko. Vaikka en aina olekaan kaikista asioista samaa mieltä, käyn mielelläni kirjoituksiasi täällä lukemassa.

-Juha

Samaa mieltä Juhan kanssa, älä Arttu minnekään lähde. Sinulla on nasevia juttuja ja mielestäni olet foorumilla eräänlainen "sisällöntuottaja"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elähän nyt ukkeli höpäjä, sen jos teet niin myö tuuaan kostoksi siulle lapset hoitoon  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään