Guest arttula

Lapsia ?

93 viestiä aiheessa

Ei ole ollut. Mutta jo lapsena totesin, etten pidä minua pienemmistä lapsista. Enkä pidä edelleenkään.

Ok. Tiettyihin juttuihin ei auta edes siedätyshoito ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän noita kaksi kappaletta löytyy. Iät 18 ja 14. Ne ilmestyivät meidän huusholliin, kun vaimo ehdotti ja minä en keksinyt mitään hyvää syytä sanoa ei. En ole kovinkaan montaa kertaa katunut. Lapset tuovat elämään kieltämättä hieman erilaista perspektiiviä. Sitä pysyy tälläkin iällä paremmin mukana maailman menossa. Jostain syystä minäkin olen olen oppinut pitämään Korn:in ja Disturbed:in musiikista. Ilman lapsia en olisi todennäköisesti koskenut niihin edes pitkällä tikulla :)

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskontoni kieltää käyttämästä ehkäisyä. ;D

Mikäs uskonto se on ?

Katolilaisilla varmat päivät ja lestadiolaisilla ehkäisy on nykyään kuulemma oma asia.

-----

1 tytär 2 v

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En pidä lapsista, eikä myöskään vaimo, joten penskoja tähän talouteen ei tule. Siinäkin on ihan tarpeeksi, kun jouluisin joutuu katselemaan vaimon veljen poikia... :(

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En pidä lapsista, eikä myöskään vaimo, joten penskoja tähän talouteen ei tule. Siinäkin on ihan tarpeeksi, kun jouluisin joutuu katselemaan vaimon veljen poikia... :(

/Hannu

Täällä on onneksi sama tilanne. Vaimokkeen siskon penikoita joutuu joskus hetken kuuntelemaan, mutta onneksi pystyn useimmat tilanteet välttämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia on tietysti useimmilla oma valinta, mutta käsittämätöntä on tuo suvaitsemattomuus, mikä tässäkin asiassa tuntuu vallitsevan. Ois kyllä kurjaa, jos sedät ja tädit olisivat aikoinaan moisena riesana ja kiusankappaleena pitäneet. Ja vielä kaiken kansan nähtäväksi nettiin kirjanneet. Yritän välttää suvaitsemattomuutta tässä asiassa omalla kohdallani, joten tyydyn vain ihmettelemään.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia on tietysti useimmilla oma valinta, mutta käsittämätöntä on tuo suvaitsemattomuus, mikä tässäkin asiassa tuntuu vallitsevan. Ois kyllä kurjaa, jos sedät ja tädit olisivat aikoinaan moisena riesana ja kiusankappaleena pitäneet. Ja vielä kaiken kansan nähtäväksi nettiin kirjanneet. Yritän välttää suvaitsemattomuutta tässä asiassa omalla kohdallani, joten tyydyn vain ihmettelemään.

-A-

Olisiko mielestäsi sitten parempi, jos hankkisin lapsia, vaikka en niistä pidäkään ? Kaikki eivät pidä koirista, toiset eivät lapsista. Jatka vaan ihmettelyä. Niin on varmasti ihan hyvä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko mielestäsi sitten parempi, jos hankkisin lapsia, vaikka en niistä pidäkään ? Kaikki eivät pidä koirista, toiset eivät lapsista. Jatka vaan ihmettelyä. Niin on varmasti ihan hyvä. :)

Ei se kyllä olisi. En mitenkään pyrkinytkään esittämään, että ihmisen tulisi hankkia lapsia vastoin tahtoaan. Ei noita minullakaan ole. Rehellisyyskin on tietty oikein hyvä asia, notta mitä sitä asiaa kaunistelemaan, jos se noin menee. Ehkä minua vain hämmästytti se jyrkkä tapa, jolla ilmaisitte julkisesti mielipiteenne kaikille avoimella foorumilla. Vissiin se meni tuossa raikasta ilmaa, kerosiinintuoksua ja kelpo hiilidioksidipäästöjä nassutellessa ohi, kun lakkasi ahdistamasta :)

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se kyllä olisi. En mitenkään pyrkinytkään esittämään, että ihmisen tulisi hankkia lapsia vastoin tahtoaan. Ei noita minullakaan ole. Rehellisyyskin on tietty oikein hyvä asia, notta mitä sitä asiaa kaunistelemaan, jos se noin menee. Ehkä minua vain hämmästytti se jyrkkä tapa, jolla ilmaisitte julkisesti mielipiteenne kaikille avoimella foorumilla. Vissiin se meni tuossa raikasta ilmaa, kerosiinintuoksua ja kelpo hiilidioksidipäästöjä nassutellessa ohi, kun lakkasi ahdistamasta :)

-A-

Tämä mielipiteeni on ERITTÄIN hyvin ollut kaikkien tuttavieni tiedossa, joten tuskin kellekään heistä yllätyksenä tulee (jos sattuvat tätä foorumia lueskelemaan). Ja mikä siinä nyt on väärin, jos ei tykkää (toisten) penikoista ? Eikä halua omia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta en taas koskaan ole ollut äiti joka vertaa kakan väriä hiekkalaatikolla...

Miksi idea tuosta herätti jotenkin hilpeyttä mussa? ;D

Mutta asiaan, itse aion kyllä hankkia lapsia, ennemmin tai myöhemmin. Lapset on kivoja, riippuen kyllä. Vaikka sitä kyllä on itsekkin vielä lapsi. Mutta kyllä ne lapset hankkimisen arvosia on, vaikka silloin 5v iässä oliskin kauheita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi idea tuosta herätti jotenkin hilpeyttä mussa? ;D

Mutta asiaan, itse aion kyllä hankkia lapsia, ennemmin tai myöhemmin. Lapset on kivoja, riippuen kyllä. Vaikka sitä kyllä on itsekkin vielä lapsi. Mutta kyllä ne lapset hankkimisen arvosia on, vaikka silloin 5v iässä oliskin kauheita.

13-16 -vuoden iässä ne vasta ovatkin... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoisella tavalla tässä täydentyvät kirjoittajien henkilökuvat  :laugh:

Keskustelussa on aika vähän ollut sellaisen ihmisryhmän edustusta, joka pitää lapsista, vaikka ei niitä itse aiokaan hankkia. Tunnen läheltä yhden tällaisen laajasti sivistyneen ja humaanin tapauksen, joka on musikkileikki- ja uimakouluttanut kaikki sisarensa lapsenlapset, vienyt japanilaiseen puutarhaan ja lähettänyt sitten isompina kielikurssille.  :thmbup:

Eräs työtoverini taas ilmoitti tomerasti aikovansa tasan pitää huolta siitä, että sukunsa hänen kauttaan sammuu! Oli ilmeisesti ollut vähän sanomista iskän ja äiskän kaa... Samainen henkilö kuitenkin viihtyi mainiosti lasten kanssa.

Aivan oma lukunsa ovat ne, jotka haluaisivat lapsia, mutta eivät voi niitä saada. Sellainen osa voi olla todella kova  :(

Ylempänä toteamaani liittyen lisään, että jonkinlainen luonnonvalinta taitaa toimia tässäkin parantaen siten osaltaan ihmiskunnan jatkomahdollisuuksia. Sama toimii isommassakin mittakaavassa: jotkin kulttuurit ajautuvat siihen, että syntyvyys pienenee, väki vanhenee ja degeneroituu. Isomman syntyvyyden kulttuurit sitten vähitellen syrjäyttävät nämä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on lisäksi niin huonot geenit, että miksi turhaan niitä levittelemään...?  :-\

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on lisäksi niin huonot geenit, että miksi turhaan niitä levittelemään...?  :-\

/Hannu

Samoin minulla. Näillä geeneillä ei elä kuin viisikymppiseksi, joten turha stressata mitään jälkikasvua huonoilla geeneillä. Eivätkä he pahastu, koska eivät koskaan tule olemaan olemassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta. . . eikös noita lapsia siunaannu, sillai. . eh . . niinkuin itsestään kun rupeaa puhumaan tyttöjen kanssa . . . ? ???

Jep ! Pussaaminen on kuulemma erityisen riskialtista tuon suhteen... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaimo on laittanut 2 magneettia jääkaapin oveen.

Jos olisin tiennyt, että lapsenlapset ovat niin ihania, olisin hankkinut heidät ensin.

Tervetuloa mummolaan, lapset hemmotellaan piloille odottaessasi.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä mielipiteeni on ERITTÄIN hyvin ollut kaikkien tuttavieni tiedossa, joten tuskin kellekään heistä yllätyksenä tulee (jos sattuvat tätä foorumia lueskelemaan). Ja mikä siinä nyt on väärin, jos ei tykkää (toisten) penikoista ? Eikä halua omia.

En minäkään toisten lapsista välttämättä aina pidä, vaikka omat ovatkin rakkaita. Toisten lapset voivat olla joskus tosi rasittavia ja huonosti kasvatettuja (ainakin minun mielestäni). Sen perusteella ei kannata alkaa noin ehdottomaksi, sillä tokihan me kaikki osataan tehdä mitä tahansa paremmin kuin muut ihmiset :)

Lasten hankinta on toki vapaaehtoista, joten ole Arttu rauhassa. Ei meitä tarvitse uskoa, vaikka me kyseenalastaisimmekin kaikki elämässä tekemäsi valinnat.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minäkään toisten lapsista välttämättä aina pidä, vaikka omat ovatkin rakkaita. Toisten lapset voivat olla joskus tosi rasittavia ja huonosti kasvatettuja (ainakin minun mielestäni). Sen perusteella ei kannata alkaa noin ehdottomaksi, sillä tokihan me kaikki osataan tehdä mitä tahansa paremmin kuin muut ihmiset :)

Lasten hankinta on toki vapaaehtoista, joten ole Arttu rauhassa. Ei meitä tarvitse uskoa, vaikka me kyseenalastaisimmekin kaikki elämässä tekemäsi valinnat.

-Juha

Toiset valitsevat lapset, toiset lapsettomuuden. Toisille sopii toinen, toisille toinen. En silti jaksaisi sitoutua mihinkään 18:ksi vuodeksi. Näin on kaikkien kannalta parempi. :) Mitä tulee muihin (ehkä täällä keskusteltuihin) "valintoihini", niin en ole tietoisesti "valinnut" mitään. Nuo ovat tulleet eteeni itsestäänselvyyksinä, eikä siinä mitään valintoja ole tarvinnut tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tulee muihin (ehkä täällä keskusteltuihin) "valintoihini", niin en ole tietoisesti "valinnut" mitään. Nuo ovat tulleet eteeni itsestäänselvyyksinä, eikä siinä mitään valintoja ole tarvinnut tehdä.

Näinhän se yleensä ihmisillä on. Toiset näkevät ne kuitenkin aina valintoina. En minäkään tuota lasten hankkimista niin ihmeellisesti miettinyt (kuten en muuten naimisiin menoakaan). Ihan fiilispohjalta vain ja hauskaa on ollut.

Tärkeintähän kai loppujen lopuksi on, että meistä jokainen on omien valintojensa kanssa sinut. Oli ne sitten harkittuja valintoja tai itsestäänselvyyksiä. Muiden mielipiteet saa jättää omaan arvoonsa.

-Juha

PS. Tiedättekö miksi murrosikäisille lapsille ei synny pienempiä sisaruksia? Keskiverto murkku jaksaa valvoa niin p... pitkään, että uusien tekemiseen ei jää tilaisuutta  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS. Tiedättekö miksi murrosikäisille lapsille ei synny pienempiä sisaruksia? Keskiverto murkku jaksaa valvoa niin p... pitkään, että uusien tekemiseen ei jää tilaisuutta  ;D

Eikös murkkuikäiset hillu kaiket illat pahanteossa kaupungilla, joten luulisi sen 2 min jostain välistä löytyvän. Tai sitten ollaan vahingosta viisastuttu... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1,5v. tytär ja toinen muksu syntyy elokuussa... ja tuskin jää näihin kahteen ;)

Ja mitä tulee näihin puheisiin etten minä ainakaan koskaan ikinä millonkaan tee lapsia koska en pidä lapsista piipitykset niin kannattaa jättää vähemmälle koska on sellaisiakin miehiä ketkä eivät voi saada lapsia mutta haluisivat... >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään