Olli Vainio

Kun joku unohtaa laittaa ne pari salpaa kiinni...

11 viestiä aiheessa

...niin lentää engine cowlit veke lennon aikana...

Ei Näin.

http://jetcareers.com/images/airtranair.jpg

 

EDIT: tässäpä vähän tarkennusta mitä kävi...

July 13, 2004, about 1200 eastern daylight time, an Airbus Industrie A320-233, N951LF, operated by Ryan International Airlines, Inc., as AirTran Airways Flight 4, returned for landing after a portion of the left engine cowling separated from the airplane in flight in the vicinity of Atlanta, Georgia. The scheduled domestic air carrier flight was operated under the provisions of Title 14 CFR Part 121 with an instrument flight plan filed. Visual meteorological conditions prevailed. The airline transport-rated captain, airline transport-rated first officer, four flight attendants, and 104 passengers were not injured, and the airplane sustained minor damage. The flight departed Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport, Atlanta, Georgia, at 1140 on July 13, 2004.

 

The flight departed runway 27R en route to Orlando, Florida. According to the captain, immediately after takeoff, the lead flight attendant called to inform him that a passenger reported seeing a cover come off the left engine. The captain received no cockpit indications of a problem, and the captain instructed the lead flight attendant to look out the window and verify. The captain stated he felt the airplane "shutter," and he contacted air traffic control and requested to return for landing. The lead flight attendant confirmed to the captain the left engine cowling was missing. The captain stated the No. 1 engine oil quantity indicator illuminated amber, and he declared an emergency. The engine continued to operate normally, and the flight returned for landing without further incident.

 

Preliminary examination of the airplane revealed both sides of the left engine cowling were separated, the left engine pylon was bent up, aft, and inboard; and the left wing slat outboard of the engine nacelle displayed an approximate 12-inch area with dent and puncture damage. The Union City Police Department retrieved the inboard side of the left engine cowling from a dirt roadway approximately 7.5 nautical miles west southwest of Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport. Airport authorities found the outboard side of the left engine cowling in the grass beside runway 27R.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, tässä ei sit kuitenkaan varmaan oo suurempaa hätää vai onko? Ku Jos tuo moottori meinaa toimii kuitenkin...?

Vai vaikuttaako tuo niin paljon koneen lento-ominaisuuksiin, että on hätä kädessä?

 

http://tinypic.com/37xae

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, tässä ei sit kuitenkaan varmaan oo suurempaa hätää vai onko? Ku Jos tuo moottori meinaa toimii kuitenkin...?

Vai vaikuttaako tuo niin paljon koneen lento-ominaisuuksiin, että on hätä kädessä?

 

http://tinypic.com/37xae

 

Moi!

 

Eihän tossa mitään ole Cowlflaps:it on avattu kerrankin kunnolla,täytyyhän sitä jäähdytystä olla ;D ;D

 

Tietysti tällä normaalilla proceduurilla voi olla matkustajia psyykkisesti rasittava vaikutus!!

 

IRL tuossa on varmaan vaarana että repeilevät kuorenosat/ilmavirta vaurioittaa johdotuksia ym.

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa juu tota mietinkin.

ON mahtanu tossa mummolla ikunapaikalla tippua tekarit suusta ::);D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, tämä taitaa olla se bussi josta huollon pojat unohtivat konepellin auki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaakos joku valaista mikä yhtiö tuo on, ja mikä moottorityyppi? Meillä kun on hirveä väittely asiasta. ;D

 

Pylonista päätellen kone on A320-sarjalainen, ja moottorin väristä tulee mieleen First Choice/Air2000... siinä se ongelma onkin. Tuo muistuttaa joiltain osin enemmän IAE:n V2500:sta, mutta First Choicen busseissa on CFM:t. Eli joko tuo on CFM:n kattila tai sitten yhtiö on toinen... Mutta mikä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo sama kuvahan oli täällä esillä jokunen viikko sitten ja viesteissä oli myös detaljitietoa tapahtumasta. En nyt onnistu löytämään ko. viestiketjua, joku muu saattaa muistaa paremmin.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaakos joku valaista mikä yhtiö tuo on, ja mikä moottorityyppi? Meillä kun on hirveä väittely asiasta. ;D

 

Pylonista päätellen kone on A320-sarjalainen, ja moottorin väristä tulee mieleen First Choice/Air2000... siinä se ongelma onkin. Tuo muistuttaa joiltain osin enemmän IAE:n V2500:sta, mutta First Choicen busseissa on CFM:t. Eli joko tuo on CFM:n kattila tai sitten yhtiö on toinen... Mutta mikä?

Airtran, OPR. Ryan International

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään