Sami J Sallinen

Swine flu - sikainfluenssa?

445 viestiä aiheessa

Ei siinä mitään hämäräkauppaa varmaan olekaan. Tyypillistä poliittista populistista päätöksentekoa ja median kritiikitöntä vouhkaamista, yhdistettynä nykyajan ihmisten edellisten seurauksena saavuttamaan suhteellisuustajun katoamiseen..

nimim www.voivee-ettäontämänykyajanmenovälilläniiiiiiinperseestä.fu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siinä mitään hämäräkauppaa varmaan olekaan. Tyypillistä poliittista populistista päätöksentekoa ja median kritiikitöntä vouhkaamista, yhdistettynä nykyajan ihmisten edellisten seurauksena saavuttamaan suhteellisuustajun katoamiseen..

nimim www.voivee-ettäontämänykyajanmenovälilläniiiiiiinperseestä.fu

Vihainen nuorimies.

Hyvä! Ootko punkkari?  :thmbup:

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei välttämättä offtopicia mut jos tää nyt on sikainfluennssa topikki ni kai tänki voi kirjottaa:

sikainfluenssalle on ehdotettu jo uusia nimiäkin, koska se ei tartu siasta:

Pohjois Amerikan influenssa esim.

Muslimimaat kutsuvat uskonnollisista syistä sikainfluenssaa Meksikonifluenssaksi.

Alex

H1N1 on ollut täällä aiemminkin ja tappoi miljoonia...silloin sitä kutsuttiin Espanjantaudiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on kyllä ihan totta. Jäi vaan ensimmäisen maailmansodan "varjoon" Siihen, siis Espanjan tautiin kuoli satojatuhansia ihmisiä tai miljoonia....

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun täällä on asiantuntijoita, niin kertokaahan mikä todennäköisyys on, että virus muuntuisi johonkin vakavampaan muotoon? Tietämättä asioista sitä ajattelee, että yhtä hyvin virus voisi muuntautua, muttei yhtään sen vakavammaksi. Tai sitten ei muunnu ollenkaan? Eli miksi juuri puhutaan siitä, että se muuttuu vakavampaan suuntaan, ikäänkuin se olisi itsestään selvyys että jos muuntuu, niin tulee vakavampia seurauksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on kyllä ihan totta. Jäi vaan ensimmäisen maailmansodan "varjoon" Siihen, siis Espanjan tautiin kuoli satojatuhansia ihmisiä tai miljoonia....

terv. risto

Pelkästään Suomessa kuoli n. 20 000 punaista vankia valkoisten leirillä ja juuri H1N1 tautiin...niin ja kuoli ihmisiä muuuallakin Suomessa kuin juuri leirielämää viettäen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun täällä on asiantuntijoita, niin kertokaahan mikä todennäköisyys on, että virus muuntuisi johonkin vakavampaan muotoon? Tietämättä asioista sitä ajattelee, että yhtä hyvin virus voisi muuntautua, muttei yhtään sen vakavammaksi. Tai sitten ei muunnu ollenkaan? Eli miksi juuri puhutaan siitä, että se muuttuu vakavampaan suuntaan, ikäänkuin se olisi itsestään selvyys että jos muuntuu, niin tulee vakavampia seurauksia?

No, en ole asiantuntija, mutta sain sairaalasta MRSA tartunnan, eli sairaalabakteerin. Tällä hetkellä... muhun tehoaa noi kahdeksan antibioottia, sieltä "raskaimmasta" päästä. Eiköhän tää bakteerit versa antibioótit, ole sellaista "kilpajuoksua", jonka ihminen häviää... (toivottavasti ei) Esim se että kirjolohille, lehmille syötetään antibiootteja, jotta ne eivät sairastuisi ja lihoisivat aiheuttaa sen, että es. maidossa noita antibiootti jäämiä kulkeutuu ihmisiin ja he tulevat näille antibiotteille immuuneiksi... sairasta...

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

jonka ihminen häviää... (toivottavasti ei) Esim se että kirjolohille, lehmille syötetään antibiootteja, jotta ne eivät sairastuisi ja lihoisivat aiheuttaa sen, että es. maidossa noita antibiootti jäämiä kulkeutuu ihmisiin ja he tulevat näille antibiotteille immuuneiksi... sairasta...

...

Tuotetaan antibiootteja sisältäviä pesuaineita ja ties mitä, joista on vähän jos lainkaan apua (paitsi myynnissä), mutta uskomatonta haittaa, kun yhä uudet bakteeri- ja viruskannat tulevat resistenteiksi niille ja muuntuvat entistä "ovelampaan" muotoon. Kun asiaa katsoo vähän kauemmasta perspektiivistä ja ottaa huomioon kaiken muunkin haitan, mitä ihminen luonnolle ja maapallolle aiheuttaa, ei voi välttyä ajatukselta, että ihmiskunta on tuhoamassa itseään. 

Kun mahtavat liskoeläimet aikoinaan kuolivat sukupuuttoon, niin miksei sitten ihminenkin - ja tekisi mieli sanoa, että se on sille ihan oikein.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei voi välttyä ajatukselta, että ihmiskunta on tuhoamassa itseään. 

Eiköhän tämä ole selviö, kyse lienee vain siitä, kuinka pian tulee valmista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä mikä herra 5vtä vaivaa, mutta aika kanttuvei on tällä hetkellä...38.8 kuume ja lasittunein silmin kattoo PostiPatea. Ja en aio ottaa rokotusta itselle enkä muksuille. Outoa että kun lapset riehuu niin sitä kiljuu että nyt hiljaa...ja nyt kun yksi on ihan raato niin toivoo että hän riehuisi ja pomppisi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tutkimusprofessori Petri Ruutu Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta

Tosiasia kuitenkin on, että epidemia tulee eikä kyse ole mistään nuhakuumeesta. Kaikkiaan jopa miljoona suomalaista tulee sairastumaan. Ilman rokotuksia puhutaan useista kymmenistä kuolemista. Tuhannet ihmiset tarvitsevat sairaalahoitoa, ja tehohoitoon joutuu arviolta 150-200 potilasta. Sairastumiset ja vakavat tapaukset kohdistuvat erityisesti nuoriin, työikäisiin ja lapsiin.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/159464.shtml

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on  neiti 3vkin kipeä...kuivaa yskää molemmilla ja korkea kuume. Eikö se possulunssakin mene normaali kotihoidolla ohitse? Pitääkö meidän lähteä suojanaamareissa terppakeskukseen testeihin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on  neiti 3vkin kipeä...kuivaa yskää molemmilla ja korkea kuume. Eikö se possulunssakin mene normaali kotihoidolla ohitse? Pitääkö meidän lähteä suojanaamareissa terppakeskukseen testeihin?

Minä tiedustaa minun ystävä ja hän olla ammattilainen (Ambulanssi). Hän suosittaa soittamaan lääkäri tai sairaanhoitaja ja keskustella oireet. He osata päättää hoito. Toivottavasti neiti olla normaali nuha.....

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen ainakin ottaa rokotuksen niin sikaflunssaan kuin kausiflunssaankin heti kun sen saa. Kuulun tavallaan riskiryhmään ainakin lastenklinikan osasto 10:n lääkärin mukaan ja hänen mukaan meidän siis minun, pojan äidin sekä pikkusiskon pitää saada rokote ensimmäisten joukossa koska 10 v pojallani on harvinainen lastenl eukemia ja kantasolusiirron alkuhoidot ovat alkaneet tänään.

Kolme päivää sytostaattia suoneen, sitten ma-ti-ke sädehoitoa kaksi kertaa päivässä ja torstaina saa pikkusiskoltansa uudet kantasolut.

Sitten toivotaankin että kaikki menee hyvin, uudet solut alkavat kasvamaan ( siihen menee noin 2-3 viikkoa ennekuin sen voi todeta ) ja sitten pääsisi jouluksi kotiin, siihen asti pitää olla vähintään osastolla.

Sika tai muuta flunssaa en todellakaan halua sillä on erittäin tärkeää että voin olla poikani tukena ja seurana osastolla sillä edessä on todella rankat hoidot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen ainakin ottaa rokotuksen niin sikaflunssaan kuin kausiflunssaankin heti kun sen saa. Kuulun tavallaan riskiryhmään ainakin lastenklinikan osasto 10:n lääkärin mukaan ja hänen mukaan meidän siis minun, pojan äidin sekä pikkusiskon pitää saada rokote ensimmäisten joukossa koska 10 v pojallani on harvinainen lastenl eukemia ja kantasolusiirron alkuhoidot ovat alkaneet tänään.

Kolme päivää sytostaattia suoneen, sitten ma-ti-ke sädehoitoa kaksi kertaa päivässä ja torstaina saa pikkusiskoltansa uudet kantasolut.

Sitten toivotaankin että kaikki menee hyvin, uudet solut alkavat kasvamaan ( siihen menee noin 2-3 viikkoa ennekuin sen voi todeta ) ja sitten pääsisi jouluksi kotiin, siihen asti pitää olla vähintään osastolla.

Sika tai muuta flunssaa en todellakaan halua sillä on erittäin tärkeää että voin olla poikani tukena ja seurana osastolla sillä edessä on todella rankat hoidot.

Täytyy taas olla kiitollinen, että on tähän ikään saakka selvinnyt ilman suurempia sairauksia. On varmasti raskasta, en osaa kuvitella... Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pojan vointi parantuu. Muuta en osaa sanoa.

terv. risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen ainakin ottaa rokotuksen niin sikaflunssaan kuin kausiflunssaankin heti kun sen saa.

Anteeksi kun en ymmärtää kaikkia asioita ja saada tämä linkki E-mail:http://www.youtube.com/watch?v=WKiF2lCe-H4

Mikäli ymmärtää, tämä olla harvinainen ja itse en luottaa Amerikka sanominen.....

Minä lähettää suuret osanottoni  :'( Minun ystävä sairastaa syöpä ja ei mukava asia :'(

Minä suosittaa keskustelu sairaanhoitaja tai lääkäri kanssa....

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, helppo ajatella tuolla lailla kohtalaisen hyvien terveyspalvelujen äärestä. Mutta maailmassa on lukuisia paikkoja, jossa on vielä huonompi terveydenhuolto, kuin Meksikossa - tai ei terveydenhuoltoa laisinkaan. Jos tuollainen ärhäkkä influenssavirus pääse vapaasti riehumaan kehitysmaissa, aletaan yhtäkkiä puhumaan miljoonista kuolleista.

Just..

Ei tarvitse lietsoa hysteriaa, mutta en myöskään ymmärrä tälläistä "rintarottingilla" asennetta.

Niinkuin tossa keväällä kirjoitit, jos ei olisi tilattu rokotteita ja asialle vaan naureskeltaisiin ja.. jos tuo inflluenssa olisi (tai mistä sitä vielä tietää) osoittautunut vaaralliseksi, itkettäisiin, miksi tähän ei ole varauduttu ja tehty mitään!.

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just..

Ei tarvitse lietsoa hysteriaa, mutta en myöskään ymmärrä tälläistä "rintarottingilla" asennetta.

Niinkuin tossa keväällä kirjoitit, jos ei olisi tilattu rokotteita ja asialle vaan naureskeltaisiin ja.. jos tuo inflluenssa olisi (tai mistä sitä vielä tietää) osoittautunut vaaralliseksi, itkettäisiin, miksi tähän ei ole varauduttu ja tehty mitään!.

terv. risto

Ajattelin alunperin, etten tähänkään threadiin osallistu, koska täältä löytyy ihan riittävästi kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita, mutta kirjoitellaan nyt kumminkin. Tämänhetkinen H1N1-virus on osoittautunut pelättyä kiltimmäksi, mutta se ei tarkoita vielä sitä, etteikö tuo voisi mutatoitua pahemmaksi. Etukäteen tätä ei voitu tietää, eikä vieläkään voida olla varmoja. Siksi suosittelenkin KAIKILLE tämän palstan lukijoille tuon rokotuksen ottamista ihan ensi tilassa. Itse aion sen ottaa heti, kun on mahdollista. Tosin jo nyt on nokka tukossa ja flunssainen olo. Ei kuitenkaan kuumetta, tai muita influenssan oireita (päänsärkyä, lihaskipuja), joten en usko, että kyseessä possunuha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin alunperin, etten tähänkään threadiin osallistu, koska täältä löytyy ihan riittävästi kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita, mutta kirjoitellaan nyt kumminkin. Tämänhetkinen H1N1-virus on osoittautunut pelättyä kiltimmäksi, mutta se ei tarkoita vielä sitä, etteikö tuo voisi mutatoitua pahemmaksi. Etukäteen tätä ei voitu tietää, eikä vieläkään voida olla varmoja. Siksi suosittelenkin KAIKILLE tämän palstan lukijoille tuon rokotuksen ottamista ihan ensi tilassa. Itse aion sen ottaa heti, kun on mahdollista.

Hei Arttu san  ;)

Mahdollisesti sinä katsoa minun viestin linkki? Onko tämä valhe tai ainoastaan harvinainen ongelma pieni ihminen ryhmä?

Minä en ajatella hakea rokote kun ei tietä sen turvallisuus......

Cathy :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Arttu san  ;)

Mahdollisesti sinä katsoa minun viestin linkki? Onko tämä valhe tai ainoastaan harvinainen ongelma pieni ihminen ryhmä?

Minä en ajatella hakea rokote kun ei tietä sen turvallisuus......

Cathy :-[

Hei, Cathy san !

En katsonut linkkiäsi, mutta suurin osa noista rokotusta vastustavista ryhmistä on täysin vailla lääketieteellistä koulutusta, ja asian vastustaminen perustuu täysin periaatteellisille asioille. Jokainen kuitenkin loppujen lopuksi tekee tässä asiassa omat johtopäätöksensä ja ratkaisunsa. Minä hieman asiasta tietävänä suosittelen kuitenkin kaikille tuon rokotuksen ottamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En katsonut linkkiäsi,

Minä suositella ja sinä ymmärtää minun tarkoitus (Mikäli tytön "sairaus" olla totta).......

mutta suurin osa noista rokotusta vastustavista ryhmistä on täysin vailla lääketieteellistä koulutusta, ja asian vastustaminen perustuu täysin periaatteellisille asioille. Jokainen kuitenkin loppujen lopuksi tekee tässä asiassa omat johtopäätöksensä ja ratkaisunsa. Minä hieman asiasta tietävänä suosittelen kuitenkin kaikille tuon rokotuksen ottamista.

Mahdollisesti sinä katsoa ensimmäinen minun linkki ja kertoa, onko minun turvallinen hakea rokotus? (Minä ymmärtää minun tausta ja olla erilainen normaali Suomalainen)

Tyhmä Cathy :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä suositella ja sinä ymmärtää minun tarkoitus (Mikäli tytön "sairaus" olla totta).......

Mahdollisesti sinä katsoa ensimmäinen minun linkki ja kertoa, onko minun turvallinen hakea rokotus? (Minä ymmärtää minun tausta ja olla erilainen normaali Suomalainen)

Tyhmä Cathy :-[

Hei Cathy !

En tosiaan voi taata, etteikö joku ihminen saa rokotuksen sivuvaikutuksia. Kukaan ei voi nykyisen tietämyksen perusteella. Mutta kaikki käytössä oleva tietämys tällä hetkellä tukee sitä, että rokottaminen nykyisellä rokotteella on turvallisempaa, kuin olla ilman rokotusta. Teet kuitenkin loppujen lopuksi päätöksen ihan itse, menetkö rokotettavaksi, vai et.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään