Sami J Sallinen

Swine flu - sikainfluenssa?

445 viestiä aiheessa

Keuhkokuumeeseen liittyy tyypillisesti hengenahdistus, kova kuume, yskä, mahdollisesti kipua kyljissä hengittäessä. Ja erityisesti yleistila menee huonoksi. Jos tuommoisia oireita ilmenee, pitää hakeutua näytille jonnekiin.

Entäpä jos nousee äkisti kuume johonkin 39-40 tietämille? Kun mediassa on toitotettu, että sikaflunssa on vaarattomanakin tavallista kovempi tauti, niin maallikon on vaikea erottaa, onko oireet nyt sitten liian kovat, mutta ainakin nuo hengenahdistus ja kipu on selkeitä merkkejä siitä, jos hoitoon pitää mennä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäpä jos nousee äkisti kuume johonkin 39-40 tietämille? Kun mediassa on toitotettu, että sikaflunssa on vaarattomanakin tavallista kovempi tauti, niin maallikon on vaikea erottaa, onko oireet nyt sitten liian kovat, mutta ainakin nuo hengenahdistus ja kipu on selkeitä merkkejä siitä, jos hoitoon pitää mennä.

Juuri niin. Jos tulee hengenahdistusta ts. ilma tuntuu loppuvan ja on raskasta hengittää. Tai yleistila menee huonoksi, eli on todella heikossa kunnossa, silloin pitää hakeutua hoitoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko niin, että rokotetta ei ole Suomessa tarpeeksi ? Vai jakelu on järjestetty vaan surkeasti ?

Eivätkö lääketehtaat pysty tekemään ainetta tarpeeksi ?

Jos rokotetta on ostettavissa jossainpäin maapalloa, niin sitten vaikka Horneteilla hakemaan maksimilentonopeudella. ;D

Ilmatankkaukset tiytysti ketjussa. Kait sitä rokotetta jonkinverran mahtuu kaksipaikkaisen Hornetin tyhjälle takapenkille.

Ei kai niillä koneilla ole parempaakaan käyttöä rauhan aikana  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko niin, että rokotetta ei ole Suomessa tarpeeksi ? Vai jakelu on järjestetty vaan surkeasti ?

Eivätkö lääketehtaat pysty tekemään ainetta tarpeeksi ?

Paha kai rokottaa kun ei ole rokotteita. Valmistaminen ollut odotettua hitaampaa

ja Suomi ei kai ihan kärjessä ollut tilauslistalla. Espanjassa kuulemma jo pari viikkoa

sitten rokotettu kaikki halukkaat. Suomessa saadaan kai tämän vuoden aikana

rokotettua vasta puolet kansasta ja kaikille riitää rokotetta jonnekin helmikuulle mennessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valmistamisen hitaus johtuu ymmärtääkseni suurelta osin "virusmössön" hitaasta kypsymisestä. Luonto säätää...  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse hain eilen rokotteen sillä kuulun riskiryhmään. Puistattaa ja herättää kyllä ihmetystä kun saa lehdistä lukea että ihmiset tappelevat terveyskeskuksien jonoissa. Eikö ihmisten itsekkyydellä todella ole mitään rajaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puistattaa ja herättää kyllä ihmetystä kun saa lehdistä lukea että ihmiset tappelevat terveyskeskuksien jonoissa. Eikö ihmisten itsekkyydellä todella ole mitään rajaa?

Osa näistä kiitoksista voi myös lähettää lehdistön suuntaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihin on kadonnut se aiempi "Minä EN AINAKAAN ota rokotetta" -ilmapiiri... ::) Kas, näin ennustinkin käyvän. Ihmisten hölmöys ei vaan lakkaa koskaan ihmetyttämästä. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keuhkokuumeeseen liittyy tyypillisesti hengenahdistus, kova kuume, yskä, mahdollisesti kipua kyljissä hengittäessä. Ja erityisesti yleistila menee huonoksi. Jos tuommoisia oireita ilmenee, pitää hakeutua näytille jonnekiin.

Mulla on oli vuoden sisällä neljä kertaa keuhkokuume...ensimmäisellä kerralla olin todella kipeä; meinasin pyörtyä aamulla ensiapuun kun sinne lopulta raahauduin. Muut kerrat tajusin "jännän makuisesta yskästä" että sama tauti on kyseessä taas. Aika kova tauti se onkin! Sitten antoivat rokotteen jo mokomaa vastaan, jonka jälkeen olen vain kerran sairastanut keuhkokuumeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihin on kadonnut se aiempi "Minä EN AINAKAAN ota rokotetta" -ilmapiiri... ::) Kas, näin ennustinkin käyvän. Ihmisten hölmöys ei vaan lakkaa koskaan ihmetyttämästä. :(

Ihmiset on laumaeläimiä ja kun aikansa lietsotaan lehtien palstoilla pelkästään sitä tarinan toista puolta niin ennen pitkään se alkaa puremaan.

Ai niin: Minä EN AINAKAAN ota rokotetta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmiset on laumaeläimiä ja kun aikansa lietsotaan lehtien palstoilla pelkästään sitä tarinan toista puolta niin ennen pitkään se alkaa puremaan.

Eiköhän tuo ole tullut selväksi?  ;)

risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi et ota ? Perusteluja, kiitos...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut pienenänä poikana tuhkarokko ja sikotauti ,vesirokko,  ym, ym.  ...

Tiedän, mitä on olla todella kipeänä.  :-\

En pelkää itseni takia, vaan poikieni takia . ( 8 v ja 5 v). 

Otan rokotteen sitten kun kutsu tulee.  Ihmettelen hitautta...

1985  rokotettiin koko Suomi poliota vastaan sokerinpalalla nopeasti ja tehokkaasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuo ole tullut selväksi?  ;)

En ole aikaisemmin puhunut etten ottais, halusin vaan puhua asian toisesta puolesta. ;)

Arttu: Kovat jätkät ei käytä pipoa eikä... ;D

Onko jenkeissä erilainen rokote koska tv-kuvissa vetävät kuten kokkelia nokkaan? Vai johtuuko se vain totutusta tavasta  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut pienenänä poikana tuhkarokko ja sikotauti ,vesirokko,  ym, ym.  ...

Tiedän, mitä on olla todella kipeänä.  :-\

En pelkää itseni takia, vaan poikieni takia . ( 8 v ja 5 v). 

Otan rokotteen sitten kun kutsu tulee.  Ihmettelen hitautta...

1985  rokotettiin koko Suomi poliota vastaan sokerinpalalla nopeasti ja tehokkaasti.

Juu, sokeripalaa tuli imeskeltyä. Muistaakseni tuotakin pidettiin vaarallisena, jostain kumman syystä. Olikos se niin, ettei käytetty "tapettua" virusta, vai miten se oli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

otan rokotteen ens viikolla - kuulun riskiryhmään lääkkeitteni takia

Lääkkeet! Lääkkeet! Nää lääkkeet on ihan schaissea!

Mietin pitkään otanko vai enkö, mutta kaksi ilmailupiirien lääkärismiestä suositteli ottamaan (ei hätää, talossa on lääkäri!!!) sen, ja sitten tulin ajatelleeksi sitä, että oon kuitenkin kahden tuon likan kanssa. On se sitten hienoa 40 kuumeessa sikalentsussa koittaa hoitaa sitäkin vielä kaupan päälle... uhhuh. ei huvita se ajatus ei.

niin, tytär sai tänään koulussa, vähän on käsi arka, mutta ei se muuten ainakaan vielä oireile...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä EN AINAKAAN ota rokotetta!

(Taitaa nääs tällä altistumisvauhdilla tulla tartunta ekax)

Mikäli luottaa Suomen media, he kertoa sairaus leviäminen kestää 3-4 viikko ja tauti olla koko Suomessa. Media kertoa myös viimeinen rokotus saada helmikuu 2010 :o

Minä en ymmärtää tämä logiikka.

Minä käydä tänään Terveyskeskus (Saada ohje noutaa rokote) ja he sanoa: En saada rokote kun minun geeni olla eri ja en tarvita rokote??????

Outoa ???

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä käydä tänään Terveyskeskus (Saada ohje noutaa rokote) ja he sanoa: En saada rokote kun minun geeni olla eri ja en tarvita rokote??????

Outoa ???

Hmmm... Outoa tosiaan. ??? Juttelitko asiasta lääkärin kanssa, vai ainoastaan hoitajan ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... Outoa tosiaan. ??? Juttelitko asiasta lääkärin kanssa, vai ainoastaan hoitajan ?

En tavata lääkäri. Hoitaja tehdä "tarkastus" ja opastaa henkilö oikea paikka.

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös astma tarkoita riskiryhmää? Millä voi todistaa kuuluvansa riskiryhmään? Riittääköhän joku lääkeresepti tms., lääkärintodistusta tuskin kaikilla on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään