Sami J Sallinen

Swine flu - sikainfluenssa?

445 viestiä aiheessa

Toiset reagoivat voimakkaammin, toiset miedommin. Todennäköisesti niitä vasta-aineita sinullekin on syntynyt.

Totta. Työkaveri lämpeni melkein 39 asteeseen. Tai sitten se vaan sano niin, ja piti pari päivää lommoo, ja minä tein hommat... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hymyä huuleen ! Saat olla tyytyväinen, että elimistösi reagoi juuri noin, kuin pitääkin. Siitä se alkaa, vasta-aineiden muodostus. :thmbup:

No hyvä sittenkin  :) Nyt on jo onneksi kuume laskenut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän takia pelkään rokotteen ottamista ja epäröin sen laittoa vain ja ainoastaan seuraavien seikkojen takia.

Minulla on mahdollisuus saada rokote koulullani ti 8.12.

Kumminkin to 10.12 minulla on luvassa lentomakta kolmen viikon opintomatkalle Chileen, jota en missään nimessä tahdo missata.

Jos tuosta rokotteesta sivuvaikutuksia tulisi niin olisi vähän kurja paikka..  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meilla kotona kaikki olleet vuorotellen flunssassa. Itsellä ei vielä mitään, tulee jos tulee, mutta rokotetta en ota. Luomulla mennään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on mahdollisuus saada rokote koulullani ti 8.12.

Kumminkin to 10.12 minulla on luvassa lentomakta kolmen viikon opintomatkalle Chileen, jota en missään nimessä tahdo missata.

Jos tuosta rokotteesta sivuvaikutuksia tulisi niin olisi vähän kurja paikka..  :thmbdn:

Oireet alkavat varsin pian, jos ovat alkaakseen, ja kestävät vuorokauden ajan. Siinähän on sopivasti päivä välissä. Ei ne oireet kuitenkaan niin rajuja ole, että estäisivät lentämistä. Lentoyhtiö tosin voi suhtautua kielteisesti asiaan, enkä sitten tiedä, mikä on politiikka Chilessä kuumeisten matkustajien kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oireet alkavat varsin pian, jos ovat alkaakseen, ja kestävät vuorokauden ajan. Siinähän on sopivasti päivä välissä. Ei ne oireet kuitenkaan niin rajuja ole, että estäisivät lentämistä. Lentoyhtiö tosin voi suhtautua kielteisesti asiaan, enkä sitten tiedä, mikä on politiikka Chilessä kuumeisten matkustajien kanssa.

Juuri näin. Olen 12 kuukautta odottanut malttamattomana kyseistä opintomatkaa ja JOS...  ;) Muutenkin, minulla oli pari viikkoa siiten lääkärin toteama influenssa, josta olen jo nyt parantunut.. Jospa sieltä olisi tullut immuniteetti. Toisekseen ei ne influenssat niin herkästi leviä nyt siellä päin maailmaa.. -> Tänään +26 astetta.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri näin. Olen 12 kuukautta odottanut malttamattomana kyseistä opintomatkaa ja JOS...  ;) Muutenkin, minulla oli pari viikkoa siiten lääkärin toteama influenssa, josta olen jo nyt parantunut.. Jospa sieltä olisi tullut immuniteetti. Toisekseen ei ne influenssat niin herkästi leviä nyt siellä päin maailmaa.. -> Tänään +26 astetta.  8)

Kannataa kuitenkin harkita. Ehtii sen ottaa sitten matkan jälkeenkin. Se on totta, että mahdolliset sivuoireet tulevat nopeasti. Itse otin rokotteen keskipäivällä ja seuraavana aamuna olo oli huonoimmillaan. Ei ollut kuitenkaan mitään sen kummempaa, vähän lihassärkyä ja yleistä voimattomuutta vain. Monet kaverini ovat kuitenkin saaneet enemmänkin kuumetta ja se ei ole aina lähtenyt yhden tai kahden päivän aikana. Aika tiukillehan se menee, mitä todennäköisimmin olet täysin normaalissa kunnossa lähtöpäivänä, mutta ainahan on se pieni mahdollisuus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliver,

Sinuna ottaisin tuon rokotteen huolimatta peloistasi. Vaikka kuume nousisikin, voit varmasti silti matkustaa, koska tiedät, mistä se todennäköisesti johtuu. Minusta olisi paljon pelottavampaa saada paha possunuha jossain Chilen perukoilla. On toki epätodennäköistä, että se juuri sinun kohdallasi äityisi todella pahaksi, mutta rokotteen ottaminen on silti siihen verrattuna huomattavasti pienempi riski.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuuntelin juuri radiota. Eräällä tunnetulla suomalaisella UFO tutkijalla oli ollut kuulemma 50 asteen kuume, mutta "alienit" saivat kuumeen laskemaan. Ovat kuulemma "galaktinen punainenristi"

Olikohan sikaflunssaa??

:-[;D

Miten on Arttu

Huolestunut.

risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kannattaa ehdottomasti ylläpitää hyviä suhteita UFO-miehiin (ja -naisiin), jos tuollainen tauti iskee... ;D Meistä homeopaatikoista ei ole noin pahan taudin parantajiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen tuli saatua rokote ja käsihän siitä sitten kipeytyi niin kunnolla, ettei meinannut nukkumisesta mitään tulla. Tänään sitten pientä lämpöä ollut. Nyt alkaa jo tuntumaan, että helpottaisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen tuli saatua rokote ja käsihän siitä sitten kipeytyi niin kunnolla, ettei meinannut nukkumisesta mitään tulla. Tänään sitten pientä lämpöä ollut. Nyt alkaa jo tuntumaan, että helpottaisi.

Juu samat oireet mulla. Eilen kävin hakemassa ja illalla oli käsi jo ihan puutunut ja tänään nyt iski karmee päänsärky ja pahaolo. Ja itelläkin nyt rupee pikkuhiljaa helpottaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sopimus Ruotsin valtion ja lääketehtaan Glaxo Smith Kline,GSK julkaistiin.

Mikäli rokote on vahingollinen joutuu valtio korvaamaan kulut,mikäli lääketehdas ei ole tehnyt tarkoituksella virhettä.....

Sopimus tehtiin että voitiin varmistaa sen saatavuus ajoissa.

Onko sama sopimus Suomen ja kyseisen tehtaan välillä?

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/12/10/staten-far-betala-eventuel/index.xml

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei hei, eipäs unohdeta kaiken ilmasto vouhotuksen keskellä tautia joka tappaa meidät kaikki ;)

Juu,unohdettu on kun näyttää jäävä rokotetta yli sioillekin.... ;D

Kohta saa korvauksen kun käy rokotteen ottamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei hei, eipäs unohdeta kaiken ilmasto vouhotuksen keskellä tautia joka tappaa meidät kaikki ;)

No, sittenhän ei tarvitse enää pelätä tätä ilmastonmuutosta.......  ;D

risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä nyt... Ilmastokokous on ohi ja meidän rahat on jaettu, joten kohta on aika siirtyä uusiin ongelmiin.

Sikainfluenssan toinen aalto on tulossa ja sen perään tulee kolmas. Neljättä tuskin tulee koska siihen väliin ehtii joku sota, katastrofi, uusi ilmastokokous tai sitten löydetään jokin uusi influenssa tai ebola.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, joulu on ohi ja siat on syöty. Nyt olis aika alkaa vouhottamaan sikaflunssarokotuksista.

Vai unohtuuko tauti, kun talous lähtee nousuun ja raha liikkuu?(noususta on kuulemma merkkejä ilmassa,maassa,merellä)

Kumma että noita, vaarallisia tarttuvia juttuja ei silloin ole kun, maailman talous elää nousukautta.

ps. anteeksi kirotusvirheet

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei unohtunut,Ruotsissa tutkitaan jos ylireaktioitiin lievästi. :)

:thmbup: Koskahan Suomessa, älytään sama?

Mutta eihän aiheeseen koulutetut, mitään myönnä.

(ps. anteeksi kirjotusvirheet, etenkin yhdys sana sellaiset :P)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mihin se sikaflunssa unohtu? Talous nousee ja tauti laskee?

Ei nyt vielä nuolaista ennen ensi syksyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään