Jukka Hemilä

Airbusin tehtaalta Hampurista

11 viestiä aiheessa

Piipahdin polttamassa niskani viime tiistaina Hampurin Finkenwerdenissä. Hampurissa on A318, A319 ja A321 kokoonpanolinjat (A320 kootaan Toulousissa) ja A380 sisustusyksikkö.

 

Pirteä livery Chongqing AL:n tulevassa B-6247, jonka tehdasrekisteri on D-AVWG:

[ attachment removed / expired ]

 

Paikallisetkin innostuivat kuvaamaan tätä tulokasta:

[ attachment removed / expired ]

 

Tulokas tuli Ranskasta edustaen Sata -yhtiötä, esittäen samalla Satan uutta maalauskaaviota. F-WWDC, joka tulee olemaan CS-TKO.

[ attachment removed / expired ]

 

Easyjetin tuleva A319 G-EZFI, tehdasrekkariltaan D-AVWH kaipaa hiukan maalia pintaansa:

[ attachment removed / expired ]

 

Aika pöllyt lähti koekäyttöalueelta.

[ attachment removed / expired ]

 

Air France vastaanotti alkuvuodesta 500:n koskaan tehdyn A321:n. En tiedä monesko päälle viidensadan tämä yksilö on. Tuleva F-GTAV, nyt D-AVZU.

[ attachment removed / expired ]

 

Belugoilla rahdataan osia ympäri Eurooppaa, tässä F-GSTC, eli numero kolmonen sorvaamassa ympäri kiitoradalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Eipä muutamassa tunnissa näkynyt juurikaan muuta.

T:Jukka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piipahdin polttamassa niskani viime tiistaina Hampurin Finkenwerdenissä. Hampurissa on A318, A319 ja A321 kokoonpanolinjat (A320 kootaan Toulousissa) ja A380 sisustusyksikkö.

 

 

 

Moi,

 

Menen nyt Vappuna käymään Hampurissa ja ajattelin käydä Finkenwerdenissä myös. Sinne kai pääsee hyvin bussilla keskustasta mutta missä ovat hyvät kuvauspaikat ?

Entä tarviiko olla pitkää putkea vai riittääkö 200mm ? Tuota 500mm kertasinkoa ei välttämättä viitsi raijata mukana vaikka se on vielä harkinnassa.

 

terv. Markku 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

Menen nyt Vappuna käymään Hampurissa ja ajattelin käydä Finkenwerdenissä myös. Sinne kai pääsee hyvin bussilla keskustasta mutta missä ovat hyvät kuvauspaikat ?

Entä tarviiko olla pitkää putkea vai riittääkö 200mm ? Tuota 500mm kertasinkoa ei välttämättä viitsi raijata mukana vaikka se on vielä harkinnassa.

 

terv. Markku 

Täällä on hyvät ohjeet kuvauspaikoista: http://hamburg.fuairliner.net/hamburg/xfw_spotting.htm

Mun kuvat on otettu tuon linkin kohdasta 3. Kukkulalla pärjää ilman tikkaita. Paikalliset olivat pääasiassa kohdassa 2 tikkaineen. Minulla oli 70-200 linssi, jolla pärjäsi mainiosti. Lämpöväreily haittasi viime tiistaina kun kokeilin kuvailla 400 millillä, joten ei kannata sinkoja raijata mukana.

Minulla oli vuokra-auto, enkä tiedä mitään paikallisesta julkisesta liikenteestä. Kyllä siitä ohi huristeli lukuisia busseja, joten luulisi sinne pääsevän.

En tiedä onko testilentoja tai luovutuksia viikonloppuna. Muuta liikennettähän tuolla kentällä ei juuri ole.

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paikalle pääsee Hampurin Altonan rautatieasemalta bussilla numero 150. Bussista jäädään pois "Neuenfelde, Rosengarten" nimisellä pysäkillä, bussissa on pysäkkinäyttö.

[ attachment removed / expired ]

Pysäkiltä kävellään vajaa kilometri takaisinpäin, jossa on tien vieressä aidattu kukkula.

[ attachment removed / expired ]

Aidan sisäpuolelle pääsee vasemmalta kuvan ulkopuolella aidasta löytyneestä aidanraosta.

 

Luulen kyllä, että vappuna ja viikonloppuisin kentällä on melko hiljaista.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsin mielenkiintosta kuvamateriaalia. Laita Jukka lisää vaan tyrkylle, jos löytyy.! 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä on hyvät ohjeet kuvauspaikoista: http://hamburg.fuairliner.net/hamburg/xfw_spotting.htm

Mun kuvat on otettu tuon linkin kohdasta 3. Kukkulalla pärjää ilman tikkaita. Paikalliset olivat pääasiassa kohdassa 2 tikkaineen. Minulla oli 70-200 linssi, jolla pärjäsi mainiosti. Lämpöväreily haittasi viime tiistaina kun kokeilin kuvailla 400 millillä, joten ei kannata sinkoja raijata mukana.

Minulla oli vuokra-auto, enkä tiedä mitään paikallisesta julkisesta liikenteestä. Kyllä siitä ohi huristeli lukuisia busseja, joten luulisi sinne pääsevän.

En tiedä onko testilentoja tai luovutuksia viikonloppuna. Muuta liikennettähän tuolla kentällä ei juuri ole.

T:Jukka

 

Kiitokset linkistä !

Pitää vielä tarkastella tuota tarkemmin, tosin jos siellä ei mitään ihmeempää ohjelmaa ole viikonloppuna niin taidan keskittyä "Flughafen Hamburg":in tarjontaan. :)

Hotellikin on kentän lähettyvillä joten eiköhän sitä tule reippailtua jonkin verran.

 

Kiitokset myös Harrille hyvistä neuvoista !

 

t. Markku

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piipahdin jälleen Finkenwerdenissä, laitan hiukan kuvia vanhan topicin yhteyteen.

Qatar Airwaysin A320 rek. A7-AHE

[ attachment removed ]

 

AeroGal Aerolíneas Galápagos saa tästä toisen A320:n laivueeseen. D-AUBG, tuleva HC-CJW.

[ attachment removed ]

 

Toisen sille. Linnut lentelee wingleteissäkin.

[ attachment removed ]

 

Libyalaisten A320, tuleva 5A-LAJ, nyt D-AUBI.

[ attachment removed ]

 

Tämä on menossa Australiaan Jetstarille. Tehdas rek. D-AUBK ja tuleva VH-VGH.

[ attachment removed ]

 

Airphil Express tulee saamaan tästä värikkään bussin RP-C8390, joka nyt D-AUBM:

[ attachment removed ]

 

Air Chinan A321 rek. B-6711, nyt D-AVZF.

[ attachment removed ]

 

Beluga on aina kiva nähdä. Nyt poseeraa No 1 eli F-GSTA:

[ attachment removed ]

 

Qantas eikä muutkaan tienneet vielä tässä vaiheessa tulevista murheista näiden vehkeiden kanssa. Tehtaan pojat testailivat kaikessa rauhassa rullailen. Tuleva VH-OQG.

[ attachment removed ]

 

toinen sille kun aurinkokin näyttäytyi.

[ attachment removed ]

 

Terv. Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka vilkasta tuo "testailuliikenne" on tuolla kentällä? Tuolla ainakin näkee paljon sellaisten firmojen tulevia koneita, joita ei varmaankaan montaa kertaa enää tule nähtyä muualla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka vilkasta tuo "testailuliikenne" on tuolla kentällä? Tuolla ainakin näkee paljon sellaisten firmojen tulevia koneita, joita ei varmaankaan montaa kertaa enää tule nähtyä muualla.

Omat kokemukset lähinnä satunaisia käyntejä, mutta kyllä siellä arkisin aina jotain toimintaa on. Ennen luovutusta on mm moottoritestejä, keskeytettyjä lentoonlähtöjä ja testilentoja, jolloin koneet on nähtävillä. Tapahtumaa riittää, kun vuositasolla luovutetaan kuitenkin satoja koneita. Belugat käy pari-kolme kertaa päivässä.

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisään pari tuoreempaa kuvaa tähän vanhaan ketjuun.

 

Air Chinan kone lähti testilennolle ilman maaleja, tehtaan rekisteri nro D-AVZR:

[ attachment removed / expired ]

 

LAN:n ensimmäinen sharkleteillä varustettu on nyt D-AXAW, mutta tulee palvelukseen rekisterillä CC-BFK. Tehtaan valokuvaajakin oli paikalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämä tulee olemaan Monarchin toinen Sharkleteilla varustettu A320.

[ attachment removed / expired ]

 

Indigolla onkin jo käytössä Sharklet versio, mutta täältä niitä saa lisää.

[ attachment removed / expired ]

 

Emiratesin uusin kävi myös testailemassa, tuleva A6-EEG.

[ attachment removed / expired ]

 

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla