Jan-Erik Andelin

Finncomm Airlines

60 viestiä aiheessa

Mikä on Finncomm Airlines ? Aloittaa reittilennot lähiaikoina Finnairin partnerina ja pitää asiasta lehdistötilaisuuden maanantaina. En ole kuullutkaan.

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mikäli huhut paikkaansa pitävät niin olisi tulossa uusi konetyyppi operointiin Suomeen.. saa nähdä ;):)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja lentää MU-kakkosia. Uusi goldenin halli EFHK:lla on myös Finncommin halli.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo yhtiö ole ollut olemassa iät ajat Goldenin siiven alla, muuta ihmiset alkoivat kiinnittää siihen huomiota vasta kun nuo suuret valomainokset ilmestyivät hallin seinään? Muistaakseni Fnncommilla ei ole edes mitään erityisiä maalauksia koneissaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mikäli huhut paikkaansa pitävät niin olisi tulossa uusi konetyyppi operointiin Suomeen.. saa nähdä ;):)

 

 

 

Ai embo?

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo yhtiö ole ollut olemassa iät ajat Goldenin siiven alla, muuta ihmiset alkoivat kiinnittää siihen huomiota vasta kun nuo suuret valomainokset ilmestyivät hallin seinään? Muistaakseni Fnncommilla ei ole edes mitään

 

FinnCommhan hoitaa siis Goldenin operaatioita Suomessa. Ja lisäksi lentää tilauslentoja omilla koneillaan. Mutta nyt sitten ilmeisesti (?) aloittavat ihan itsenäiset reittilennotkin.

 

(Finncommin callsign muuten WestBird...)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitääkö semmoinen huhu paikkaansa että EMB-170 olisi ollu

esittäytymässä mennä viikolla...Finskille...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Pitääkö semmoinen huhu paikkaansa että EMB-170 olisi ollu esittäytymässä mennä viikolla...Finskille...?

 

Kyllä Embo 170 on ihan kärkiehdokas Finnairin "Jetti Satanen"-projektissa. Samoin huhutaan, että kun Finnair tätä uutta jettiä X tilaa, niin tilaus tulee olemaan iso. Samoin siihen liittyisi reittiverkoston kasvattaminen varsinkin Pohjoismaissa ja uuden tytäryhtiön Jet Expressin ottaminen käyttöön. Toinen asia on sitten onko yleinen tila alalla tarpeeksi hyvä sellaiseen ratkaisuun.

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tulee mielenkiintoisia kysymyksiä mieleen...

Tilauksen ollessa iso, onkohan Finnairilla suunnitelmia siirtää kotimaan liikenne kokonaan tytäryhtiölle, jotta itse voisi keskittyä ulkomaan liikenteeseen.

 

Edelleen isoon määrään liittyen... mitenkähän EFHKlla riittää standit? Nytkin tuntuu ruuhka-aikana olevan aika täynnä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan siellä 22L ja 22R välissä toistakymmentä "ulkopaikkaa". Puhetta on ollut paikkojen käyttöönotosta, matkustajat hoidettaisiin sinne linja-autoilla..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niidenhän oli tarkoitus alunperin olla pesupaikkoja? Itse en ainakaan ole kuullut niiden käyttöönotosta mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja olipa joissain spekulaatioissa myös maininta uuden tornin rakentamisesta sinne ratojen väliin. Samalla siihen välipläntille raivattaisiin tilaa koneita varten...

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleen isoon määrään liittyen... mitenkähän EFHKlla riittää standit? Nytkin tuntuu ruuhka-aikana olevan aika täynnä.

 

Malmille vaan ;)

 

Hyvin sinne pikkufööni taipuu..

 

(ja olisi ihan oikeastikin kiva, keskeinen paikka ja kaikki.. tosin ILS- ym juttujen suhteen tarvittaisiin vähän remonttia)

 

/Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, kyllä sinne 22:ten väliin on jätetty myös "varaus" mahdollisesti kasvavalle lentoliikenteelle/terminaalitoiminnoille.

Näin olen ainakin antanut itselleni kertoa... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin.. Nyt varmaan saa puhua.. :)

 

Kts. http://www.finncomm.fi ...ERJ-145 ja värityskin nähtävillä. Aloittavat reitillä EFHK-Stuttgart lokakuussa.

Kas kas, jälleen lisää väriä tännekin. :) Jos alkavat lokakuussa lentämään, niin aika nopeasti pitäisi kone hankkia. Onkohan sitten niitä Swissin Embraereita kuten Jukka sanoi..

 

Hmm. Siis goldenin lennot Stuttgartiin ovat olleet Finncommin vuoroja? En ihan tosi ollut kuullutkaan koko yhtiöstä ennen kuin pukkasivat sen hallin pystyyn EFHK:lle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan nämä FinnCommin ERJ-145:t niitä joita huhuttiin Goldenille?

Toivottavasti lentävät Ouluunkin joskus kun tuo ERJ-145 on niin älyttömän nätti kone :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kas kas, jälleen lisää väriä tännekin. :) Jos alkavat lokakuussa lentämään, niin aika nopeasti pitäisi kone hankkia. Onkohan sitten niitä Swissin Embraereita kuten Jukka sanoi..

 

Hmm. Siis goldenin lennot Stuttgartiin ovat olleet Finncommin vuoroja? En ihan tosi ollut kuullutkaan koko yhtiöstä ennen kuin pukkasivat sen hallin pystyyn EFHK:lle.

 

Kone on jo hankittu, ja jopa maalattu.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti lentävät Ouluunkin joskus kun tuo ERJ-145 on niin älyttömän nätti kone :)

Niimpä...sitten kun nuokin aloittaisi lentämään niin lentäis jopa Finnair, Flying Finn, Blue1, Söder(aloittaa aikana x) ja tuo :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä Embo 170 on ihan kärkiehdokas Finnairin "Jetti Satanen"-projektissa. Samoin huhutaan, että kun Finnair tätä uutta jettiä X tilaa, niin tilaus tulee olemaan iso. Samoin siihen liittyisi reittiverkoston kasvattaminen varsinkin Pohjoismaissa ja uuden tytäryhtiön Jet Expressin ottaminen käyttöön. Toinen asia on sitten onko yleinen tila alalla tarpeeksi hyvä sellaiseen ratkaisuun.

 

Erkki

 

Jos Finnair tilaa Emb 170 niin korvaako se tämän "uuden" Finncomm yhtiön Emb145:n vai jatkaako se itsenäisesti ja mahdollisesti hankkii lisää 145:a?

 

Mikäköhän on muuten iso tilaus? Meinaan, että 15, 20 vai jopa enemmän? Silloin kyllä suurenee Suomessa liikenne aika radikaalisti. Lisätään nyt Antin vitsikkäästä kommentista ;) johtuen, että mikä on Finnairille iso tilaus?

 

On muuten suuri ilo nähdä, että viimeisen vuoden aikana Suomessa on perustettu muutamia uusia yhtiöitä, jotka jo laajentavat toimintaansa. Ja se, että entiset Finnair & Air Botniakin laajentaa. Samoin ulkomaisten yhtiöiden kiinnostus Suomeen on lisääntynyt, tosin ei minusta vielä kovin paljon. Noin 10-vuoden päästä Finnairinkin pitäisi kuulema olla 3-kertaa suurempi kuin nyt :D.

 

Tietääkö joku, onko Finncomin Embo 145 muuten suomen rekkarissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Finnair tilaa Emb 170 niin korvaako se tämän "uuden" Finncomm yhtiön Emb145:n vai jatkaako se itsenäisesti ja mahdollisesti hankkii lisää 145:a?

 

Tuo Finncommin kone on ihan ko.firman "oma" (=liisattu) kone, eli Finnairin hankinnat eivät siihen vaikuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään