Ville Elomaa

22-24" näyttöä

13 viestiä aiheessa

Olen tässä mietiskellyt 22-24" näytön hankkimista nykyisen 19" tilalle.

Huomasin käydessäni katsomassa Verkkiksen valikoimaa, että nykyään on vallalla joku ihmeellinen

idea tehdä muuten hyviä näyttöjä, mutta ilman kunnollisesti säädettävää jalustaa.  >:(

Itselleni on työpöydän ja ergonomian takia kynnyskysymys se, että näytön saa laskettua lähes pöytätasoon saakka.

Yksi vaihtoehto voisi olla Eizon FlexScan S2402WSE. Katselin myös Samsungin näyttöjä, kuten SyncMaster 2494HM , mutta

juuri jalustan säädöt (tai paremminki säätämättömyys) pudottavat sen pois.

Pari kysymystä:

- onko kuinka paljon väliä tarkkuudella 1680x1050, vai 1920x1080? (en aio käyttää näyttöä telkkarina)

- joittenkin valmistajien näytöissä on melkoisiakin dynaamisia kontrasteja, kuten 20000:1, onko tällaisella ominaisuudella merkitystä

(staattinen kontrasti näytöillä on yleensä 1000:1)?

Onko hyviä ehdotuksia sopivaksi näytöksl?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15898 tommosta suosittelisin, itseltä löytyy. Mutta tuo ei kuitenkaan varmaankaan sulle sovi, koska jalka on hiukan hutera näin isolle näytölle ja se on ihan vain muovista, eikä korkeutta saa säädettyä. resoluutio 1920x1080, ja värit on hyvät. Jos tuo jalan  huojuminen ja korkeuden säädön puuttuminen ei haittaa, suosittelen ehdottomasti tuota BenQ:iä. Hinnallakaan ei ole pilattu.

Katsos, tutkin tarkemmin sivua, tullut uusi BenQ V2400HD, joka vissiin on serkku tuolla minun näytölleni, mutta jalka näyttäisi olevan säädettävä. Melkein sama kuin minun, mutta kontrastisuhde on pienenmpi, vasteaika suurempi ja jalka säädettävä. Se voisi olla sun valintas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsos, tutkin tarkemmin sivua, tullut uusi BenQ V2400HD, joka vissiin on serkku tuolla minun näytölleni, mutta jalka näyttäisi olevan säädettävä. Melkein sama kuin minun, mutta kontrastisuhde on pienenmpi, vasteaika suurempi ja jalka säädettävä. Se voisi olla sun valintas.

Eipä näytä tuossakaan olevan ainakaan kunnollista korkeussäätöä.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt saattoi löytyä hyvä vaihtoehto: http://www.viewsoniceurope.com/fi/products/desktop-monitors/lcd/pro-series/vp2650wb.htm

Tuosta täytyy vielä varmistaa, kuinka alas sen saa säädettyä.

Minulla on nytkin ViewSonic, VP191b, joka on kerrassaan loistavalaatuinen ja mm. juuri jalusta on erinomainen.

- Ville -

Soutaa ja huopaa...

Taidan sittenkin kääntyä tähän: Eizo FlexScan S2402WSE.

Tuosta ViewSonicista oli varsinkin prad.de:n testeissä sellaista tulosta, että vähän epäilyttää, vaikka

osa noista testeistä kyllä on sellaisia, että testatuista ominaisuuksista välittävät vain ammattigraafikot.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Soutaa ja huopaa...

Taidan sittenkin kääntyä tähän: Eizo FlexScan S2402WSE.

Tuosta ViewSonicista oli varsinkin prad.de:n testeissä sellaista tulosta, että vähän epäilyttää, vaikka

osa noista testeistä kyllä on sellaisia, että testatuista ominaisuuksista välittävät vain ammattigraafikot.

- Ville -

Minulla on Eizon 22" FlexScan jossa on samanlainen jalusta. Eli ainakin hyvän jalan saat, näytön reuna menee matalimmillaan 10 sentin päähän pöydästä. Ainut vika siinä on että jalusta on syvyyssuunnassa todella iso. Tulee paljon ulommas kuin edellinen Acerin LCD.

Jos muistan oikein niin resoluutioiden isoin ero oli siinä ettei 22'' pysty näyttämään FullHD:tä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Eizon 22" FlexScan jossa on samanlainen jalusta. Eli ainakin hyvän jalan saat, näytön reuna menee matalimmillaan 10 sentin päähän pöydästä. Ainut vika siinä on että jalusta on syvyyssuunnassa todella iso. Tulee paljon ulommas kuin edellinen Acerin LCD.

Jos muistan oikein niin resoluutioiden isoin ero oli siinä ettei 22'' pysty näyttämään FullHD:tä.

Sekin riippuu resoluutiosta. 1920x1080 on FullHD, ja pari näyttöä siihen pystyy. Eli jokainen voi itse katsoa pystyykö se näyttö FullHD:hen, katsomalla miten iso resoluutio siinä on. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oman muutaman vuoden vanhan ViewSonic VP930:n saa alimmillaan n. 3 sentin päähän pöytätasosta. Uskoisin, että uutuusmalleistakin löytyy hyvin pitkälti samantyylinen mekanismi korkeuden säätelyyn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt oli vasta ikää Verkkokauppa.comissa 23" Acer FullHD myynnissä alta 150€

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:o Tommosia vaikka 2 DualHead2Go:n kanssa, niin kivaa tulee. Tai vaikka 3. tietty triplan kanssa. Kelpais mulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nythän saa varsin edullisesti noita HD-tarkkuudella olevia näyttöjä, missä on ainoastaan VGA-liitäntä.

Sanokaas viisaat, kuinka selvä ero on VGA:n ja esim. DVI:n välillä kuvanlaadussa? Toinen on digitaalinen ja toinen analoginen - käsittääkseni - joten eroa voisi kuvitella olevan...? Vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pirkkalan Verkkokaupassa katseltiin Jussin kanssa viime viikolla HP LP3065 30-tuumaista näyttöä resoluutiolla 2560x1600. Siinä alkaisi olla kuvankäsittelyyn sopiva resoluutio :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se vain kumma asia tämä näytön korkeussäätö. Tässä omassanikin kuva on erinomainen, hinta ei edes silloin aikoinaan kun sen hankin ollut paha. Hinnat ovat siitä vain parantuneet (ostajan kannalta). Mutta, mutta... Tämänkin saa lähimmillään vain 11 cm päähän pöytätasosta, mikä on ainakin tällaiselle pätkälle (minä) aivan liian paljon. Ergonomia kärsii. Kun takuuaika oli ohi kävin rautasahan ja sahasin näytön tukivarresta pätkän muovia pois. Nyt se on sopivalla korkeudella.  ;D

Huonekalukaupoissa myydään halpis "tietokonepöytiä", joissa monitori on nostettu vielä pöytätasoakin korkeammalle. Aivan päin honkia. Kunnon pöytiä, joissa monitoritasoa voi säätää ja laskea pöytätasoa alemmas saa vain toimistokalusteina. Hintalapussa on silloin ehkä jopa nolla perässä edellisten hintaan verrattuna. On se vain kumma, että ei mene jakeluun tämä jotta näytön pitää olla riittävän alhaalla (tai sitä ainakin pitää voida säätää riittävästi)?

Terve maalais ... kaupunkilaisjärkikin jo sanoo, että näytön nostaminen tarvittaessa ei ole konsti eikä mikään, mutta laskeminen voi olla. Reikä pöytään vain näytön tuki poikki? That's the question. Kohta on koneen ja ilmeisesti samalla näytönkin uusimisen paikka. varmaa on, että kaikki sellaiset, joissa tämä asia ei ole kunnossa saavat minun puolestani jäädä keräämään pölyä kauppaan.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään