Ilkka Mannikainen

Hyviä uutisia Finnairin MD-11 koneista

32 viestiä aiheessa

VUODETUOLIT TULOSSA KAUKOLENTOJEN BISNESLUOKKAAN

 

 

Finnairin bisnesluokan palvelu mannerten välillä paranee kun Boeing MD-11 -koneen matkustamouudistus käynnistyy syksyllä 2005.

 

Finnair on pitkäjänteisen asiakaskuuntelun, kilpailijaseurannan ja tutkimustoiminnan avulla selvittänyt asiakkaiden tulevaisuuden matkustustarpeita. Tärkein matkustusmukavuuteen vaikuttava yksittäinen tekijä on hyvän levon ja rauhallisen henkilökohtaisen tilan mahdollistava istuin.

 

Vuoden 2003 alussa käynnistettiin määrätietoinen valmistelu yhdessä lentokoneistuinvalmistajien sekä laite- ja materiaalitoimittajien kanssa Boeing MD-11 -matkustamoympäristön uudistamiseksi. Yhtiö on kesäkuussa 2004 päättänyt toteuttaa uudistuksen. Työt käynnistyvät syystalvella 2005. Finnair uudistaa ensimmäisenä lentoyhtiönä Euroopassa koko mannertenvälisen laivaston Business Class -matkustamot jo maaliskuuhun 2006 mennessä.

 

Istuinväli kasvaa nykyisestä 127 cm:stä luokassaan markkinoiden mukavimpaan 160 cm:iin. Jatkossa Finnair tarjoaa 36 bisnesluokan istuinpaikkaa mannertenvälisessä liikenteessä.

 

Uudella istuinmuotoilulla mahdollistetaan parempi yksityisyys lepoa ja työskentelyä varten. Edessä olevan istuimen selkänoja ei enää laskeudu takana istuvan asiakkaan tilaan, vaan isompi henkilökohtainen tila mahdollistaa lepoasentojen kaikki säädöt tapahtuvaksi omalla istuinalueella. Mukava vuodeistuin sallii pitkällään lepäämisen suorassa asennossa.

 

Samassa yhteydessä uudistetaan bisnesluokan wc-tilat sekä koko koneen viihdejärjestelmän näyttöruudut. Uusi LCD-näyttöteknologia parantaa turistiluokan asiakkaiden elokuva- ja viihdeohjelmien katselunautintoa. Boeing MD-11 -bisnesluokassa asiakkaiden käytössä on neljä wc-tilaa varusteltuna lentomatkaa helpottavin mukavuus- ja kosmetiikkatuottein, tämä on tilallisesti puolet enemmän kuin useimmilla kilpailijoilla.

 

Bisnesluokassa henkilökohtainen palvelu on muutoinkin loppuun saakka viimeisteltyä erikoiskoulutetun palveluhenkilöstön, viihteen sekä aterioiden monipuolisuuden ja juomatarjoilujen osalta. Finnairin kaukoreittien bisnesluokan viinit ovat saaneet kansainvälistä tunnustusta jo vuodesta 1989. Työskentely lennolla onnistuu istuinkohtaisen pc-virtalähteen, satelliittipuhelimien ja useimmissa koneissa olevien faksilaitteiden avulla.

 

Finnair lentää Boeing MD-11 -koneilla Tokioon, Osakaan, Pekingiin, Shanghaihin, Hongkongiin, Singaporeen, Bangkokiin, New Yorkiin ja Miamiin.

 

 

www.finnair.fi

 

ASIAA!!! :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

www.finnair.fi

 

ASIAA!!! :D

 

No miten tuon ottaa. Itse kun matkustaa sika osastolla ja firman pomot siellä mukavammalla osastolla niin ei paljon naarata. Nyt kun istuinväli kasvaa niin paikathan vähenee? Ihmettelen sitä suuresti koska bisnesosasto on jo nyt bookattu pitkäksi aikaa eteenpäin täytee. Minusta tuo bisneksen istuinväli on jo nyt ihan riittävä. Isontaisivat sikaosastolta niitä välejä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään insider-tietoa mikä kone restauroidaan ensiksi? Eikös LGD ole tulossa pian johonkin laajempaan huoltoon kun vuorojakin jää väliin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka niin businessluokka on bookattu pitkäksi aikaa eteenpäin täyteen?

 

Työkaveri lähdössä 2vkon päästä kiinan maalle niin sanoi että bisnes oli täynnä, mutta sika osastolla oli ollut tilaa ja oma pomokin sanoi että koneet on aika täynnä ja pitää varata heti liput (itse siis lähdössä sinne n. 3vkon päästä.) Täyttä faktaa ei siis ole.

 

Taitaa vaikuttaa tuo LGD:n remppa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa sellaisia Finnairilla vuoroja jotka ovat täynnä, siis ihan oikeasti täynnä ettei ostamalla edes J-luokan businesslippua (esimerkiksi Bangkokiin 4000e) pääsisi koneeseen, on aika vähän.

Platinakorttilaisillekin luvataan 48 tunnin varoitusajalla paikka business tai turistiluokasta niin aina on pakko olla vähän sivussa niitä paikkoja. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Platinakorttilaisillekin luvataan 48 tunnin varoitusajalla paikka business tai turistiluokasta niin aina on pakko olla vähän sivussa niitä paikkoja. ;)

Tai sitten viedään noita paikkoja jo matkan varanneilta turisluokassa matkustavilta ihmisiltä. Lentoasemalla ilmoitetaan, että lento on ylibuukattu ja näin saadaan platinakorttilaiselle tilaa koneeseen.

 

Ja mitä itse olen noissa ykstoistasten business-tuoleilla päässyt istumaan niin jo on kumma jos siinä ei lentomatkaa taittaisi mukavasti. Todellakin olisi ehkä syytä parantaa turistiluokan tiloja.

 

Mutta rahalla saa, ja niinhän se aina on että maksavat asiakkaat saavat parhaan palvelun. Tuollainen turistiluokan matkustaja on käsittääkseni varsin pieni tulonlähde mannertenvälisellä lennolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sillä businessluokalla sitä rahaa tehdään.

 

Ja mitä itse olen noissa ykstoistasten business-tuoleilla päässyt istumaan niin jo on kumma jos siinä ei lentomatkaa taittaisi mukavasti. Todellakin olisi ehkä syytä parantaa turistiluokan tiloja.

Kyllä! Itsekin laitoin 45000 pistettä juuri likoon kun päätin ottaa upgraden Bangkokin lennolle, että mitä sitä karvalakkipuolella kärvistelee kun todella mukavamminkin voi matkata ja pääsee aamulla virkeänä töihin suoraan kentältä. :D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovatkohan nuo niitä flat-bedejä kuten esim. BA:n, SAA:n ja Virginin 180*astetta kallistuvat penkit ovat ?

 

Täytyy tosin sanoa että oli jo aikakin että Finnair otta nuo käyttöön kun muilla lentoyhtiöillä ne ovat jo kauan olleet käytössä. Onkos muuten SAS:n A330 ja A340 busineksessa tuollaisia ?

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä voi päätellä uusien businesstuolien hankinnan olevan aika tärkeä asia Finnairille ja matkustajille, koska eletään vuotta 2005 kun uudet penkit on saatu suurinpiirtein kaikkiin koneisiin ja vuosikymmenen lopulla koneita aletaan jo vaihtamaan uusiin. Käyttöaikaa uusille tuoleille ei ole montaa vuotta.

Ja eihän businessluokkien edellisestä remontista ole kuin kolmisen vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovatkohan nuo niitä flat-bedejä kuten esim. BA:n, SAA:n ja Virginin 180*astetta kallistuvat penkit ovat ?

 

Täytyy tosin sanoa että oli jo aikakin että Finnair otta nuo käyttöön kun muilla lentoyhtiöillä ne ovat jo kauan olleet käytössä. Onkos muuten SAS:n A330 ja A340 busineksessa tuollaisia ?

 

Jani

 

SAS:llä ei ole flat-bedejä.

 

Koskahan Finnairilla nähdään henk.koht. näyttöruudut joka tuolilla, luokasta rippumatta....?

 

MD11-koneiden korvaajissa mitä luultavimmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Senköhän takia Finnair uhkaa jopa 20% hinnankorotuksilla että saadaan MFD:t myös matkustajille ;)

 

T:Harri

 

Heh, ei kait Finnair moisiin 'hömpötyksiin' laita rahaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä voi päätellä uusien businesstuolien hankinnan olevan aika tärkeä asia Finnairille ja matkustajille, koska eletään vuotta 2005 kun uudet penkit on saatu suurinpiirtein kaikkiin koneisiin ja vuosikymmenen lopulla koneita aletaan jo vaihtamaan uusiin. Käyttöaikaa uusille tuoleille ei ole montaa vuotta.

Ja eihän businessluokkien edellisestä remontista ole kuin kolmisen vuotta.

 

hmmm.. voisi kuvitella että finski siirtää nuo uudet Business Flatbeadid niihin MD-11 korvaavaan koneisiin että ei turhaan tarvitse uusia penkkejä ostaa.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No miten tuon ottaa. Itse kun matkustaa sika osastolla ja firman pomot siellä mukavammalla osastolla niin ei paljon naarata. Nyt kun istuinväli kasvaa niin paikathan vähenee?

 

Eipä tietenkään vaan samalla pienennetään tietenkin sikaosaston istuinväliä.

 

Tavalliselle matkustajalle (ja suurimmalle osalle firmojenkin rahoilla matkustaville) tuolla "uudistuksella" ei ole mitään hyötyä. Ainakin meikäläiselle taas yksi syy lisää karttaa Finskiä mannertenvälisellä lennolla.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä tietenkään vaan samalla pienennetään tietenkin sikaosaston istuinväliä.

Onkohan nyt ihan noin. Tiedotteessahan sanotaan, että istuinväliä kasvatetaan 127:sta 160:een senttiin. Nykyisin paikkoja businesksessa on muistaakseni 41 tai 42 ja uusilla penkeillä siis 36 eli yksi rivi vähemmän. Eipä taida tarvita koskea bisneksen ja turistin välisen väliseinän paikkaan.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tavalliselle matkustajalle (ja suurimmalle osalle firmojenkin rahoilla matkustaville) tuolla "uudistuksella" ei ole mitään hyötyä. Ainakin meikäläiselle taas yksi syy lisää karttaa Finskiä mannertenvälisellä lennolla.

 

Äläs nyt, sanottiinhan siinä samalla että koko koneen viihdejärjestelmää päivitetään... Ja tosiaan, sen kerran kun jostain syystä satut saamaan upgreidauksen bisnekseen, tykkäät kyllä noista uusista bisneksen tuoleista enemmän kun vanhoista. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä helvettiä te oikein valitatte? Ei tuosta voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä siitä, että turistimatkustajan mukavuus huononisi.

 

Jos Finnairin kilpailukyky businessmarkkinoilla paranee, niin turistiluokan lippujen hintoja ei välttämättä tarvitse korottaa yhtä paljon. Olkaa iloisia, älkääkä kateellisia.

 

Sitäpaitsi Finnair on jo pahasti myöhässä tuon uudistuksen kanssa, olettaen että suunnitelmana on kaapata suuri osa Aasia-Eurooppa-liikematkailusta. MD-11 on ihan kiva kone, mutta voin kuvitella että isot herrat mieluummin nukkuvat jossain BA:n ekassa luokassa vaikka olisikin vähän kiertotie...

 

En muuten usko, että penkit taipuvat 180 astetta, sillä ihmiset ovat yleensä pidempiä kuin 160 cm.

 

Edit: mutta tiedote kutsuu niitä vuodetuoleiksi. Hmm. Miten tuo väli mitataan? (tai sitten se penkki on suora, muttei lattian suuntaan)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairille tulee lie-flatit...olis toivonut noita BA:n tyylisiä, mutta minkäs voi. Jospa sitten uusissa koneissa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairille tulee lie-flatit...olis toivonut noita BA:n tyylisiä, mutta minkäs voi. Jospa sitten uusissa koneissa..

 

Okei, harmi. Ne BA:n tuolit on aivan mahtavia. Omasta mielestäni jopa turistin ja businessin välillä on paljon vähemmän eroa, kuin normaalin business-tuolin ja sängyn välillä.

 

En tosin ole päässyt kokeilemaan tuollaista huijaussänkyä, kun lennän useimmin turistissa. Tuo BA-kokemuskin johtui siitä, että minut tyrkättiin kerran yläkertaan kun joku perhe halusi istua vierekkäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No voisivat silti muokata ensiksi niitä B757 koneiden penkkirivejä, meinaan et on liian ahdasta varsinkin kun lentää Thaimaaseen tai Brasiliaan >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhtiön politiikan tuntien turistiin lisätään pari kolme riviä jolloin istuinväli "kasvaa" 36:sta cm:stä 32:cm:iin. Toisaalta, kinkit on keskimitaltaan ehkä 160 senttisiä siis jalkatilaa on yhä "tarvittaessa" mahdollisuus kaventaa.Ryssillä,joita ameriikkaan kuskataan, ei oo mitään väliä. Ne lentää kuitenkin kun niillä on toi "privateflight from europe". Paremminmaksavathan ovat vältelleet AY:tä jo vuosia juuri kyseisen populaation kansoitettua JFK:n lennot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tulee turistiluokan istuimiin Finnairin MD-11:ssa, muistuttaisin vielä että kun BBC vertaili eri yhtiöiden istuinten LEVEYTTÄ niin Finskin MD-11-istuimet olivat kaikkein kapeimmat, vain 41,5 cm

että ei vain se istuinväli vaan myös ahtaus leveyssuunnassa pitäisi korjata

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään