Ilkka Mannikainen

Hyviä uutisia Finnairin MD-11 koneista

32 viestiä aiheessa

Itse olen jo vuosia sitten yhden B757 kokemuksen jälkeen siirtynyt reittimatkustamiseen myös lomamatkojen osalta. Edestakainen Kosin matka opetti tuon "polkupyöränpumpun" olevan kohtuuton matkustusväline yli 150 cm pitkälle matkalaiselle...

 

Ei ole ihme jos kaukomatkojen väki vähenee, kun matkalaiset pakotetaan 15 tunniksi tuollaiseen ahtauteen. Sama matka suoralla lennolla, ko. matkalle paremmin sopivalla konetyypillä jää 10 tuntiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei, harmi. Ne BA:n tuolit on aivan mahtavia. Omasta mielestäni jopa turistin ja businessin välillä on paljon vähemmän eroa, kuin normaalin business-tuolin ja sängyn välillä.

 

En tosin ole päässyt kokeilemaan tuollaista huijaussänkyä, kun lennän useimmin turistissa. Tuo BA-kokemuskin johtui siitä, että minut tyrkättiin kerran yläkertaan kun joku perhe halusi istua vierekkäin.

 

British Airways esitteli tänään lentokoneiden penkkejä Innovation Centreksi kutsutussa rekassa Helsingissä. Kuvassa BA:n ensimmäisen luokan istuinta testaa regionaalimanageri Darren Peek.

 

Makuutilaa istuimessa on 200 cm.

 

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole ihme jos kaukomatkojen väki vähenee, kun matkalaiset pakotetaan 15 tunniksi tuollaiseen ahtauteen.

Itse en 175cm pitkänä koe minkäänlaista ongelmaa edes "siinä pahimmassa" eli charter-konfiguraatiossa olevassa 757:ssä istuttaessa. Kyllä sen 5h istuu hyvin paikallaan, tai jaloittelee käytävällä jos on aivan pakko. Jokuhan voisi ottaa eri autojen takapenkin jalkatilat vertailuun ja kertoa miten 10h automatkailu eroaa lentokoneesta.

Kun halutaan liikkua nopeasti paikasta toiseen, valitaan lentokone.

Kun halutaan liikkua nopeasti ja mukavasti, maksetaan itsemme sinne Firstiin/Businekseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

British Airways esitteli tänään lentokoneiden penkkejä Innovation Centreksi kutsutussa rekassa Helsingissä. Kuvassa BA:n ensimmäisen luokan istuinta testaa regionaalimanageri Darren Peek.

 

Makuutilaa istuimessa on 200 cm.

 

 

Hm onkohan kypätonninkerho jo testannut tuolin, pituutta on, mutta tuo leveys , hm no joo kyllä siinä jotenkin, verho puuttuu.

:-[

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en 175cm pitkänä koe minkäänlaista ongelmaa edes "siinä pahimmassa" eli charter-konfiguraatiossa olevassa 757:ssä istuttaessa.

 

Etkö edes siinä tapauksessa kun kone on viimeistä paikkaa myöten täynnä, matkatavarahyllyt on muitten matkustajien toimesta myöskin täytetty ja joudut laittamaan oman käsimatkatavarasi edessä olevan istuimen alle jonka ystävällinen edessä matkustaja vetää "lepoasentoon" heti nousun jälkeen ja istut 3+3 konfiguraation keskipaikalla ja molemmilla puolillasi istuu henkilöt joiden elopaino on > 120 kg. :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etkö edes...

Varmasti tuossa tilanteessa, mutta sinäkö viihdyt reittilennolla, jossa M11 keskimmäisessä rivissä istuessa saat molemmille puolille kaksi sumopainija-ammattilaista... ;)

Molemmat olemme varmaan yhtä mieltä siitä, että kummassakin konfiguraatiossa olo saadaan tietyissä tapauksissa epämukavaksi, mutta aika epätodennäköistä (ja noissa esimerkeissä vielä lentoyhtiöstä riippumattomista syistä) tuo kuitenki on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään