Mikko Sokero

Minkä kokoiset näytöt kannettavissanne?

33 viestiä aiheessa

Tässä kysely teille, jotka käytätte kannettavaa tietokonetta.

Minkä kokoisia näyttönne ovat? Itse päädyin 14,1-tuumaiseen laajakuvanäyttöön. Duunissa on telakassa 22" näyttö yms vermeet. Kun vertailin kannettavia, tämä 14,1" tuntui jotenkin sopivalta etenkin matkakäyttöön.

Ihan nice to know -mielessä kyselen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on 13,3" laajakuvanäyttö HP:n läppärissä. Massaa koneelta löytyy 1,87kg. Oon ollut 15,4" näytön jälkeen erittäin tyytyväinen tähän pienempään kokoon. suosittelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

17".

Vanha ja uusi. Kun se kannettavuus ei ole pääasia niin haluaa kokoa mistä näkee. Tarvittaessa siivottavissa pois näkyvistä. Töissä pöytäkoneen tilalle 15.4" läppäri mutta käytännössä aina telakassa ja kaksi 24" näyttöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

15,4" näyttö on kannettavassani, mielestäni sopivan kokoinen myös matkakäytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla nayttaa olevan 15-tuumainen naytto tassa MacBookProssa.

Vahan pienempi olisi matkakaytossa sopivampi.

Täällä kanssa. (tosin vanhempaa MacBook Pro sarjaa. Loppiaisena tuli tämä kotiin. :thmbup: ) Tämä on mielestäni oikein passeli tälläiseen "työpöytäkäyttöön". Voi kuitenkin ottaa mukaan ja käyttää tätä siellä missä on mukavinta kirjoittaa. Nyttenkin olen kotona ruokapöydän ääressä. Mutta varmaankin matkakäyttöön vähän turhan suuri.

Laitetaan viellä että onhan minulla tuolla tollainen 19" näyttö, mutta kun tämä Macin oma näyttö on niin paljon parempi. Kun siirryin tähän koneeseen, niin yllätyin monilla sivuilla sivujen värimaailmaan. Ennen pikimusta olikin harmaata jossa oli viellä värin liutusta. Olenkin sitä mieltä että jossain määrin pitäisi ottaa huomioon myös näyttöjen ominaisuudet, ei vain hintaa tai kokoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

17" widescreen, kun joutuu paljon lukemaan näytöltä. Pienemmällä joutuisi välistä tihrustamaan... Painoa tosin löytyy tuollainen 3,8 kg, joten kannettavaksi tätä ei oikein voi sanoa pikemmin siirrettäväksi  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dell 15'' (1600*1200).

On ollut jo vuosia ainoana/1. koneena, nyt rinnalle tuossa Acer 8,9'' (1024*600), kunhan saan modifioinnin loppuun.

Nykyään kotona pöydällä HTPC:ssä 24'' (1920*1200) ja töissä 22'' (1680*1050) ja 19'' (1024*1280).

Itse pidin (ja pidän yhä) suurta resoluutiota suurena vaatimuksena näytössä, no 8,9'' Aceria ajateltu enemmän mukana annettavaksi - siis keveys/koko.

Näyttöön saa ikkunoita rinnan, eikä tarvitse tuodan haluttua ikkunaa aina päälimmäiseksi. Huono puoli on ehkä Excel-talukoiden leveyden (huomaamaton) kasvu, koko ruudun kokoista (1600*1200) excel-taulukkoa on muiden vähän hankala tarkastella/käyttää, jos joutuu käyttämään pienempää resoluutiota ruudulla. Esim. lähtöarvot oikeassa reunassa ja tulokset vasemmalla, aina jotain lähtötietoa muutettaessa on scrollattava exceliä nähdäkseen vaikutuksen tuloksiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari läppäriä löytyy. Kaksi läppäriä 15" UXGA-resolla ja yksi 14" SXGA+ -resolla. Kummatkin normaalin kuvasuhteen näyttöjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo käytössäni oleva häkkyrä on 14.1"(1024*768 resoluutiolla, sairasta) ja painaa 1,9kg. Kokonsa puolesta kulkee aina repussa ja on todella näppärästi aina mukana. Rakkine on jo vuodelta 04-05, eikä jaksa vääntää oikein mitään raskaampaa enää. Varsinkin akku alkaa olla täysin finito. Laite on ohutta muovia, joten se taipuu ja vääntyy joka suuntaan, mikä lienee aiheuttanutkin pientä vahinkoa itse näyttöön (tummentumia ja näppäimissä oleva lika tarttuu näyttöön paneelin painuessa näppikseen). Ei sillä, paremman puutteessa(MacBookin!) on tuolla selvittävä. Kyllä se muistiinpanojen tekemiseen ja kevyeeseen kuvankäsittelyyn lennosta kelpaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannettavasta puhuttaessa 12" on tuossa Acerissa, sitten löytyy noin 15" Compaq en muista tarkkaan, työ ja koti pöytäkoneissa 22" mut sitähän ei kysyttykään.

Jotenkin tuo 12" on pienin millä työskennellä jaksaa, sekin usein kyllä tuntuu liian pieneltä, ehkä se 14-15" olisi sellainen lähellä optimia oleva kannettavan työkoneen näyttö.

En kyllä vieläkään ole näistä wide näytöistä sitä hienoutta löytänyt mutta kun firma sellaisia hankkii niin 'tyydyn' sitten siihen mitä annetaan  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

14,1" Dellissä, natiiviresoluutio 1400x1050 on ihan toimiva. Isompinäyttöiset eivät ole kannettavia vaan raahattavia.

Joudun syömään sanani, työkone päivittyi, nyt markkinointiteksti sanoo että: "15,4 tuuman Premium UltraSharpTM  WUXGA -näyttö (1920 x 1200)".

Näyttää ihan kivalle  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään