Kirjoitettu Toukokuu 12, 2009 Kuka arvaa/tietää mistä maasta, yhtiöstä ja asiasta on kyse? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 12, 2009 Ranskako? Chris P.S. Mä en ole koskaan kuullut tätä. Voisin ajatella että tä ei ole ollenkaan Lentoyhtyö ollutkan? Ehkä tä ole enemmän joku lentoyhtyö liito tai jotain sinnepäin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 12, 2009 Espanja ehkä? Muuta en tiiä.. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 12, 2009 Espanja ehkä? Muuta en tiiä.. ??? Afrika,Tunisia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 13, 2009 Olisiko paikka Ranskan Guayana - Air Guyane Express? Ja löytyisikö se asia täältä: http://sci.esa.int/science-e/www/area/index.cfm?fareaid=16 Hyvä heitto ja oiva arvaus, mutta ei! Kyseessä on Jacques Tatin elokuvassa Playtime käytetty laukku, Pariisin elokuvamuseossa meneillään olevasta näyttelystä. Filmin alussa on pitkä palanen kaunista kuvaa aikanaan maailman moderneimmalta lentoasemalta, Orlyltä (sud), ja siinä maahan saapuvilla amerikkalaisturisteilla on tällaiset laukut. Tati oli muuten lentokoneharrastaja ja kertoo näyttelyssä mm. ettei ole ollut ikinä pitkästynyt lentoasemilla odottaessaan. Allekirjoitan tämän myös itse Katsokaapa laukussa olevaa lentokonetta - se oli filmissä ollut sisäpiirin vitsi. Kaksi kerrosta, ja kaksi ohjaamoa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 13, 2009 Hei Jari. Nyt kun sanot,se näkee Mutta hiukaan olin oikeassa,katsele P.S.alla. Voitinko mä nyt puolen lento "Economic Air Lines":illa Terveiset Zürichistä. Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 13, 2009 OK, Chris. Saat palkinnoksi huonolaatuisen videon filmin alusta: http://www.youtube.com/watch?v=3-7YaZS_KKI Laukku näkyy ensimmäisen kerran kohdassa noin 5:20. Kohdassa noin 4:40 kuvissa on Caravellen peräsin, ja jos ei jaksa katsoa alun tekstejä (ja kuunnella rummutusta), niin varsinainen filmin alku on kohdassa 1:30. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 13, 2009 KIITOS Jari! Hieno ja nostalginen pätkä Tatin "Playtime":stä! --- Enemmän tällaisia: Historiallisiakin plus kulttuurisia "Mikä, missä, missä mennään, miten-se-nyt-olikaan"-kysymyksiä, haasteita ja arvoituksia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla