Anssi Lisko

Finnairille kuudes MD-11.

231 viestiä aiheessa

Finnairin kuudes MD-11, OH-LGF liittyy laivastoon ensi kevään aikana... Koneyksilö tullee olemaan nykyisen OH-LGE:n "sisarkone".

 

... JESH!... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hianoa että tulee.. jotenkin alkaa tuntumaan siltä että Anssi saattaisit tykätä MD-11:sesta ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin alkaa tuntumaan siltä että Anssi saattaisit tykätä MD-11:sesta ;D

 

Ei kai vaan?! ;D

 

On se kyllä hienoa, että Finnairilla riittää kysyntää tuolla longhaul-puolella. Ainakin tämä on taas merkki siitä, ettei MD-11:sta olla ihan lähiaikoina hankkiutumassa eroon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hianoa että tulee.. jotenkin alkaa tuntumaan siltä että Anssi saattaisit tykätä MD-11:sesta ;D

Miten niin?!?! Is it that obvious?? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millonhan Finnair omistaa isompia jettejä kuten esim: B747, Airbus A340 jne

 

Isompia? Eihän kaikki B747 ja A340-koneiden versiot oo MD-11:sta isompia... ;D No sori pilkunviilaus, huono vitsi. Mulla alkaa vaan näkyä punaista kun joku alkaa kyselemään MD-11:n seuraajien perään... :P

 

Luulen että Finnair ei tällä hetkellä ainakaan harkitse isompien koneiden ostamista. Uskoisin että nykyisellä laivastolla pystytään vastaamaan kysyntään paremmin kuin riittävästi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tämä on taas merkki siitä, ettei MD-11:sta olla ihan lähiaikoina hankkiutumassa eroon.

Ei ehkä lähiaikoina, mutta viiden vuoden päästä MD11:n korvaaja on ajankohtainen puheenaihe. Lisäkoneen(eiden) hankkiminen ei meinaa tuossa korvausrumbassa paljoakaan, etenkin kun koneet ovat vuokralla.

 

Millonhan Finnair omistaa isompia jettejä kuten esim: B747, Airbus A340 jne

a) A340 ja 747 eivät ole niin paljon isompia kuin MD11. :)

b) Tuskin koskaan jumboja (747 tai A380), mutta samankokoiset härvelit kuten 777, 7E7 tai A340 ovat mahdollisia

 

P.S. Wanha uutinen ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin kuudes MD-11, OH-LGF liittyy laivastoon ensi kevään aikana... Koneyksilö tullee olemaan nykyisen OH-LGE:n "sisarkone".

 

... JESH!... ;D

 

Jippii :D Mitä tämä sisarkone tarkoittaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tämä sisarkone tarkoittaa?

 

Tuo LGE poikkeaa jonkun verran Finnairin aiemmista 11:sta, ja uusi on "samaa sarjaa" sen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

Milläs tavalla tuo OH-LGE sitten poikkeaa muista MD-11:sta? Ymmärtääkseni ei ole kuitenkaan ER-versio.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläs tavalla tuo OH-LGE sitten poikkeaa muista MD-11:sta? Ymmärtääkseni ei ole kuitenkaan ER-versio.

Ainakin pieni ero(mutta huomaa helposti) on flapfairingit...katoppa laippojen taakse LGE:ssä ja vertaa muihin...siellä on semmoiset pidemmät tsydeemit...ja sitten kait on sisällä IFE:ssä jotain erilaisuuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten kait on sisällä IFE:ssä jotain erilaisuuksia.

Kuten se, että LGE:ssä (ja LGF:ssä) ei ole bisneksessä joka penkissä omia telkkariruutuja, kuten muissa koneissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kellään "mustaa valkoisella" tästä kuudennen MD:n saapumisesta vai onko huhupuheita? :)

Käsittääkseni asiasta on ollut jossain Finnairin henkilöstölehdessä tjsp. Mutta varma en asiasta ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu tosi hienoa että isoja koneita tulee lisää! ;D MD-11 on kyllä hieno kone, mutta ois se silti kiva jos suomeen saatais joku toinenkin laajarunko. ;)

 

Niin ja voisi kyllä Finnair harkita noitten MD-11 economy luokan pieniä paranteluja, esim. PTV:illä, kun SAS:llakin ne on. ;) Jostain olin lukevinani myös että OH-LGE:ssä ei olisi istuimilla omia ilmastointiaukkoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antti Haka kirjoitti:

Niin ja voisi kyllä Finnair harkita noitten MD-11 economy luokan pieniä paranteluja, esim. PTV:illä, kun SAS:llakin ne on. Jostain olin lukevinani myös että OH-LGE:ssä ei olisi istuimilla omia ilmastointiaukkoja?

 

Menee se 9,5 tuntia Bangkokiin ilman televisiotakin :D mutta ainahan viihtyvyyttä parantavat tekijät ovat plussaa.

 

Nykyisellään ainakin LGA on takakabiinistaan niin onneton karvalakki kun voi vaan olla. Ei taiteltavia pääntukia, tuolit jotain ylijäämä bulkkitavaraa ja tuoleja 3+4+3 eli todella ahdasta. ::)

Eli sama istumajärjestys LGD:ssa pahimipina karjavaunuvuosina kun oli tilauslentokäytössä. Koitapa nukkua käytäväpaikalla kun kokoajan jonkun ylileveän lentoemännän per*e hakkaa kyynärpäille tai milloin minnekin.

 

Sen sijaan turistiluokan etuosastossa riviltä 21 alkaen on kunnon penkit ja business-puoli tietenkin on ihan laatupaikka. ;D

 

 

PS: kolmen viikon päästä taas istutaan siellä karvalakkiosastossa rivillä 43 ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS: kolmen viikon päästä taas istutaan siellä karvalakkiosastossa rivillä 43 ;)

Minnekkäs? Ihte olen tuonne Bangkokin suuntaan 19.12 lähdössä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antti Haka kirjoitti:Menee se 9,5 tuntia Bangkokiin ilman televisiotakin :D mutta ainahan viihtyvyyttä parantavat tekijät ovat plussaa.

 

Nykyisellään ainakin LGA on takakabiinistaan niin onneton karvalakki kun voi vaan olla. Ei taiteltavia pääntukia, tuolit jotain ylijäämä bulkkitavaraa ja tuoleja 3+4+3 eli todella ahdasta. ::)

Eli sama istumajärjestys LGD:ssa pahimipina karjavaunuvuosina kun oli tilauslentokäytössä. Koitapa nukkua käytäväpaikalla kun kokoajan jonkun ylileveän lentoemännän per*e hakkaa kyynärpäille tai milloin minnekin.

 

Sen sijaan turistiluokan etuosastossa riviltä 21 alkaen on kunnon penkit ja business-puoli tietenkin on ihan laatupaikka. ;D

 

 

PS: kolmen viikon päästä taas istutaan siellä karvalakkiosastossa rivillä 43 ;)

 

Mulle sopisi mainiosti se hanurilla tökkiminen ;)

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu tosi hienoa että isoja koneita tulee lisää! ;D MD-11 on kyllä hieno kone, mutta ois se silti kiva jos suomeen saatais joku toinenkin laajarunko. ;)

 

Niin ja voisi kyllä Finnair harkita noitten MD-11 economy luokan pieniä paranteluja, esim. PTV:illä, kun SAS:llakin ne on. ;) Jostain olin lukevinani myös että OH-LGE:ssä ei olisi istuimilla omia ilmastointiaukkoja?

 

 

Ainakin hintaan nähden sais olla... >:( ...eiköhän tuo asia joskus parane... ;)

 

Muuten ihan hyvä Finskille...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olli Vainio kirjoitti:

Minnekkäs? Ihte olen tuonne Bangkokin suuntaan 19.12 lähdössä

 

1 viikko Bkk ja 2 vk Pattaya Cityssä. Lähto 13.12.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja voisi kyllä Finnair harkita noitten MD-11 economy luokan pieniä paranteluja, esim. PTV:illä, kun SAS:llakin ne on. ;)

Juu, mutta tuollaisten asentaminen maksaisi julmetusti... MD-11:n seuraajassa nähtänee PTV:t, kun tuo alkaa olemaan jo "pakkovaruste" nykyisissä laajarunkokoneissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olli Vainio kirjoitti:1 viikko Bkk ja 2 vk Pattaya Cityssä. Lähto 13.12.

hahaa :) Mulla 19.12 lähtö, 5pvä Bangkokissa ja 9 päivää Pattayalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään