Anssi Lisko

Finnairille kuudes MD-11.

231 viestiä aiheessa

Niin siis LGE:ssä on vähän erilailla tilat sisällä, mm. vessoja eri paikoissa, keittiöt vähän erilaisia jne. Niissä Citybirdin vehkeissä on tilat järjestelty jostain syystä vähän "ahtaammin" kun Finskin koneissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin on lomakohteet valittu :D

Mulla on aitiopaikalla hotelli BKKssa: Kiitoradan päässä Don Muangilla eli lähtevät koneet nousee hotellin päältä ja meteli on sen mukainen läpi yön. Pahimmat melusaasteet lähtee mun mielestä Swiss:in MD-11 koneesta ja kiinalaisten jumboista. Swiss:n MD-11 taitaa vaan olla kohtapuoliin historiaa.

Ja nukkumaan ei voi mennä ennenkuin Finnairin Helsinkiin lähtevä kone on mennyt yli :D

Viime reissun paras bongaus parvekkeelta oli Orient Thain/Kampuchea Airlinesin Lockheed jonka näkee ilmeisesti aika harvoin ilmassa. Harmi että kamera oli silloin vielä matkalaukussa.

Tässä siitä jonkun ottama kuva:

http://www.airliners.net/open.file/239550/M/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hahhahhaa! :) Mulla 22.12 lähtö, 8 päivää Pattayalla 8)

Lennätkös muuten reittilennolla Bangkokkiin vai lomalenolla U-Tapao:lle?

btw. pitänee järjestää miittiiä Pattayalla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lento on suoraan Bangkokkiin josta sitten kuljetus Pattayalle ilmeisesti bussin kyydissä. Matkatoimiston täti väittää lennon olevan lomalento, mutta itse olen vuorenvarma että se on reittilento. Olen hieman ymmälläni tästä... ???

Tottakai se on reittilento! Kaikki lomalennot on Phukettiin tai U-Tapao:lle.

EDIT: niinjoo...missäs hotellissa oot Pattayalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Milläs tavalla tuo OH-LGE sitten poikkeaa muista MD-11:sta? Ymmärtääkseni ei ole kuitenkaan ER-versio.

Ainakin ohjaamon / etukeittiön kohdalla on lepotila jota ei vanhemmissa ole. Ohjaamon sähkötilan luukku lattialla ainakin ekkossa irti tällä hetkellä eikä sitä saa kiinni, erittäin tökeröt kiinnikkeet.

Jotenkin ovat "huonompaa" sarjaa kuin vanhemmat...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menee vähän off-topicin mutta;

Antti Toivanen kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Matkatoimiston täti yrittänee huijata meiltä pluspisteitä pois, sillä lomalennosta saa vain puolikkaat pisteet...

Jos nyt tarkkoja ollaan niin sillipurkkilennoilla Utapao:on saisi 4000 pistettä sisältäen menopaluulennot. Nyt kun menet FinSkyn matkalla niin saat ehkä 3939 tai 7878 pistettä per sivu. Riippuu missä luokassa se ostamasi lippu on. Jotenkin epäilisin, että olisi siinä luokassa missä saa vain 50%....mutta voin olla väärässäkin.

Meidän yhdistyksessä jäsenten liput on kaikki Plus-pisteitä 100% kerryttävässä luokassa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minnekkäs? Ihte olen tuonne Bangkokin suuntaan 19.12 lähdössä :)

Itse saavun suomeen 19.12 :)

Lähtö 18.12 HongKongista.

Takas Kiinaan 3.1 :(

Voispa siel Suomessa pysyä kauemminki :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse saavun suomeen 19.12 :)

Lähtö 18.12 HongKongista.

Takas Kiinaan 3.1 :(

Voispa siel Suomessa pysyä kauemminki :-\

Miten niin? Hong Konghan on maailman mielenkiintoisimpia ja mukavimpia paikkoja? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin? Hong Konghan on maailman mielenkiintoisimpia ja mukavimpia paikkoja? :)

Tämän allekirjoitan... olisi kyllä todella kiva päästä käymään tuossa mielenkiintoisessa kaupungissa. Tosin jos siellä koko ikänsä asuu, niin ehkä se kiinnostus tippuu :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saisko tälle kuudennelle kaunottarelle mistään vahvistusta ja onko kenelläkään tietoa mistä kone olisi tulossa? CityBirdin jäämistöäkö?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

btw. pitänee järjestää miittiiä Pattayalla ;)

Pyh mitää Pattayoita sekin on koluttu 2 kertaan läpi ;)

Minä meen 4 helmikuuta 757 Phukettiin lomailemaan 2vko:ksi

BTW. kuin moni asuu jomtien biitsillä ? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saisko tälle kuudennelle kaunottarelle mistään vahvistusta ja onko kenelläkään tietoa mistä kone olisi tulossa? CityBirdin jäämistöäkö?

Jos tulevaa konetta kutsutaan "sisar"koneeksi niin melko varmasti se on CityBirdin jäämistöä. Ainut jäljellä oleva CityBirdin MD11 GE:n moteilla on tietääkseni nykyiseltä rekkariltaan P4-BDL ja entiseltä rekkariltaan OO-CTB.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhtiöstä toiseen...

Eikö AFI ole hankkimassa kolmatta konetta keväällä? Entäs FlyingFinn?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pyh mitää Pattayoita sekin on koluttu 2 kertaan läpi ;)

BTW. kuin moni asuu jomtien biitsillä ? :)

Ei mitään "polvet suussa" 757:ja :D Eikä mitään Phuketin kanariansaaria ;D

Jomtien on pikkasen syrjässä pelipaikoista ja actionista, joten pitää asua Etelä-Pattayalla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tueta mitään lomalentoja 10h+ lennoilla. Ja muutenkin Phuket on vain kanaria joka on vain vähän kauempana. Ja sinne Thaimaahan mennään lähinnä Bangkokin takia, se Pattaya on vain se pakollinen löhöpaikka kaupunkiloman jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Finnairille kuudes MD-11 Aasian kasvavaan liikenteeseen

Finnair on päättänyt hankkia kaukolentojen laivastoonsa kuudennen MD-11-lentokoneen. Sopimus MD-11-laajarunkokoneen vuokraamisesta on allekirjoitettu Boeing Capital Corporationin kanssa. Koneen on määrä liittyä Finnairin laivastoon loppukeväästä 2004.

Kesäkuun 2004 alusta uuden koneen tuomaa lisäkapasiteettia hyödynnetään vuorotiheyden kasvattamiseen Finnairin nykyisiin kohteisiin Aasiassa. Kaukoliikenteen voimakas painottuminen Aasiaan on jo osoittautunut oikeaksi strategiseksi valinnaksi, sillä Aasia on nopeimmin kasvava lentoliikenteen markkina-alue.

- Finnairin laivastoon lisättiin alkuvuodesta 2003 viides MD-11 kone ja tämän uuden tulokkaan myötä kaukoliikenteen konemäärä kasvaa edelleen. Kaukolennoilla meillä on siten ensi kesänä 50 prosenttia enemmän kapasiteettia kuin vuoden 2003 alussa, kertoo Finnairin Reittiliikenteen johtaja Henrik Arle.

Finnair lentää tällä hetkellä yli kaksikymmentä viikoittaista vuoroa Aasian-kohteisiin. Kesäliikennekauden alussa maaliskuussa viikkovuoroja Pekingiin lisätään viidestä kuuteen. Kesäkuun alusta Pekingiin lennetään päivittäin. Finnairin muut kohteet Aasiassa ovat Bangkok, johon lennetään päivittäin sekä Hongkong, Osaka, Tokio, Shanghai ja Singapore.

Kysyntä Finnairin Aasian-reiteillä on kasvanut kuluneen syksyn aikana lähes 40 prosenttia viime vuoden syksystä. Aasian-reittien matkustajista on valtaosa aasialaisia. Aasian liikenteen osuus Finnairin kaikista matkustaja- ja rahtituotoista on jo neljännes ja siten Euroopan liikenteen jälkeen toiseksi suurin tulolähde ja kotimaan liikennettä merkittävämpi. Lisääntyvä Aasian-liikenne kasvattaa myös Euroopan-reittien matkustajamääriä. Kysyntä Finnairin reittiliikenteessä kasvoi marraskuussa yli 20 prosenttia.

MD-11-koneessa on runsaat 280 matkustajapaikkaa, joista 42 on liikematkustusluokassa.

www.finnair.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tueta mitään lomalentoja 10h+ lennoilla. Ja muutenkin Phuket on vain kanaria joka on vain vähän kauempana. Ja sinne Thaimaahan mennään lähinnä Bangkokin takia, se Pattaya on vain se pakollinen löhöpaikka kaupunkiloman jälkeen.

Itse asiassa Kanariallakin on paljon muutakin, kuin "vain" ne pari biitsiä ja lomakaupunkia Teneriffalla Ja Gran Canarialla, josta on aina juttua ja kuvia, kun aiheena ovat nämä saaret.

Luonnon monipuolisuudessa sille alueelle vetää vertoja vain Galapakossaaret.

Ymmärrän kylla pointtisi tuossa viestissä, mutta se on loppujen lopuksi aika paljon kiinni siitä mitä itse haluaa lomaltaan, esim. Kanariallakin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jippii :D Mitä tämä sisarkone tarkoittaa?

Kyseisillä koneilla on samat vanhemmat. Anteeks... oli pakko... *nyt suu kii ja takas nukkumaan* :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hesari kertoo tänään että kuudes Md-11 tulee Finskille vuokralle.

Sopimus vuokraamisesta on tehty Boeing Capital Corporationin kanssa ja kone sijoitetaan Aasian liikenteeseen, loppukeväästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luonnon monipuolisuudessa sille alueelle vetää vertoja vain Galapakossaaret.

No eipäs nyt liioitella!! Ai että kanariansaarilla on maailman monipuolisin luonto... Yeah right... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipäs nyt liioitella!! Ai että kanariansaarilla on maailman monipuolisin luonto... Yeah right... ::)

Näin on...yeah right!... :P;)

Enkä sanonut, että maailman monipuolisin, mutta eri eläin- ja kasvilajit mitaten, sille pärjää vain Galapakossaaret. Siis Kanariasaarten alueelle, käsittäen ne seitsemän saarta.

Tiedän, että se voi olla vaikea uskoa monille, sillä useiden meidän Euroopalaisten kuva Kanariansaarista on rakentunut lähinnä muutaman "pääsaaren" ympärille, ja sielläkin vielä usein "tyhjän päälle" rakennettuhin lomakeskuksiin. Ja ehkä parin matkatoimiston "retken" varaan.

Itselläni oli avan sama mielikuva, vielä kun olin käynyt jo parikin kertaa ko. saarilla...

Alan kirjallisuuteen kirjastoissa ja ehkä netissäkin, kannattaa tutustua jos haluaa asioista enemmän selkoa. Tai sitten voi ihan omatoimisesti ottaa siitä selvää, jos sattuu lomailemaan kyseisessä maailmankolkassa. Mutta kylla siellä kelpaa ihan altaallakin/rannalla vain olla 8) Kukin tavallaan, tietysti.

Pointtina kuitenkin aiemmassa viestissä oli nuo stereotypiat ja otin vain esimerkiksi Kanariansaaret, johon olen jonkinlaisena "wannabe luonnonharrastajana" hieman tutustunut ns. sen toisenkin puolen kannalta.

Sama pätee varmasti monessa maaiman kolkassa (esim. Thaimaa), joka on saanut mielikuvan itsestään, muutaman lomakeitaan, tai paikan perusteella. Jopa niiden ajatuksissa, jotka eivät ole siellä ikinä olleet.

Ja se on usein niin paljon kiinni myös, mistä katsoo.

Esimerkiksi Bali, joka monesta tuntuu täältäpäin ehkä eksoottiselle, on taas Ausseille "Mallorca".

Että ei ole ihme, että meitäkin pidetään vielä monessa maassa Sosialistisena- tai ilmastoltaan arktisena maana ;D

Ja anteeksi vielä paha lipusuminen offtopicin puolelle :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja se on usein niin paljon kiinni myös, mistä katsoo.

Esimerkiksi Bali, joka monesta tuntuu täältäpäin ehkä eksoottiselle, on taas Ausseille "Mallorca".

Että ei ole ihme, että meitäkin pidetään vielä monessa maassa Sosialistisena- tai ilmastoltaan arktisena maana

No, tottahan se on. Siis tämä on Arktinen maa, (missä asuu sarvikuonoja). Anteeksi tämä lipeäminen varsinaisesta aiheesta, mutta tuossa vajaa viikko sitten, sen luminyräkän aikana, Suomeen tulleena voin sanoa että tämä maa on perseestä ilmastoltaan. (ja vähän muutenkin)

Kirjoitti nimimerkki, kolmatta päivää kuumeessa ja jossain paskataudissa, kamppaileva lottovoittaja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enkä sanonut, että maailman monipuolisin, mutta eri eläin- ja kasvilajit mitaten, sille pärjää vain Galapakossaaret. Siis Kanariasaarten alueelle, käsittäen ne seitsemän saarta.

Ensimmästä kertaa kuulen tälläisen faktan maailman luonnosta... hmm..mielenkiintoista! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään